۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۷۸۰۵۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

احیای ظرفیت‌های مردمی در شئون مختلف رویکرد نهاد تبلیغات اسلامی است

احیای ظرفیت‌های مردمی در شئون مختلف رویکرد نهاد تبلیغات اسلامی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام رفیعی گفت: احیای ظرفیت‌های مردمی در شئون مختلف، اولویت و رویکرد نهاد تبلیغات اسلامی در لایه تسهیل گری و نه تصدی‌گری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از ظرفیت این ماه تأکید کرد.

وی افزود: دغدغه جدی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم و نیز سخنرانی اخیر ایشان این است که از فرصت رمضان که موعد ضیافت الرحمان و آمادگی دل‌ها برای انس و ارتباط با خدا است استفاده حداکثری کرده و در این زمینه نسبت به احیای ظرفیت‌های مردمی تمام تلاش خود را بکنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره اینکه اولویت و رویکرد نهاد تبلیغات اسلامی نیز استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: آنچه امروز اولویت سازمان در لایه تسهیل گری و نه تصدی‌گری است، احیای ظرفیت‌های مردمی در شئون مختلف است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مردم پای کار بیایند و در زمینه‌های مختلف ازجمله در راستای رفع موانع و تولید به نحو احسن وجه فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا طرح مهرواره محله همدل به‌صورت کشوری و با محوریت مساجد و امامان جماعات و محلات برای حل و رفع یک معضل و مسئله اجتماعی که به اقتضای هر منطقه و محله ممکن است متفاوت باشد طراحی شده و در 14 موضوع و محور توسط تشکل‌های مذهبی و هیئات و شوراهای مذهبی اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در این طرح و در قالب این فضا که منافاتی با مسئله کرونا نیز ندارد از ظرفیت‌های مردمی برای امیدآفرینی و حل مسائل و مشکلات اقدام و قیام کنیم و دستگاه‌های حاکمیتی نیز در کنار مردم وظایف خود را انجام دهند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: البته در کنار اجرای مهرواره همدل، به برگزاری مراسمات مرسوم و متداول ماه رمضان به‌صورت حضوری و غیرحضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و در فضای باز نیز اهتمام داریم.

وی در ادامه با تأکید بر فضاسازی شایسته شهرها و روستاها برای استقبال از ماه رمضان، افزود: فضای تبلیغاتی شهر بسیار مهم و مؤثر است؛ ازاین‌رو باید برای ماه مبارک رمضان فضاسازی شایسته‌ای صورت گیرد به‌گونه‌ای که سیمای استان و ملی تغییر کرده و وقتی مردم در کوچه و بازار و خیابان‌ها حضور می‌یابند این تغییر را شاهد باشند و لمس کنند و خود نیز نسبت به این تغییر و آمادگی برای این میهمانی اهتمام بورزند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه در این راستا با کمک شهرداری فضای شهری برای ورود به ماه رمضان آماده می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود در این زمینه از آیات امیدآفرین و پوسترهای هنری استفاده شود و از ظرفیت‌های مختلف به احسن وجه استفاده کنیم تا با آمادگی کامل وارد این میهمانی شده و توشه مسیر را در راستای حصول به رضایت حق کسب کنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات