۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۷۸۰۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بخش عمده‌ای از موفقیت‌های نظام مرهون مبلغان است

بخش عمده‌ای از موفقیت‌های نظام مرهون مبلغان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بخش عمده‌ای از موفقیت نظام اسلامی مرهون زحمات مبلغین روحانی و غیرروحانی است که در حوزه تبلیغ دین متحمل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت تبلیغی و تبیینی روحانیان و مبلغان در طول سال به‌ویژه در ایام ماه‌های محرم و رمضان، اظهار کرد: مبلغین اعم از مبلغان روحانی و غیرروحانی غنیمتی برای نظام اسلامی هستند و انقلاب و نظام اسلامی ما هم با پیشگامی مبلغین به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اگر روحانیان و مبلغین نبودند انقلاب نمی‌شد؛ لذا بخش عمده‌ای از موفقیت نظام مرهون زحمات مبلغین روحانی و غیرروحانی است که در حوزه تبلیغ دین و بایسته‌های دینی متحمل شده و ظلم‌ستیزی و مبارزه با استبداد را در جامعه احیا و تقویت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون هم اگر نگاه دینی مردم را زنده کنیم و مردم به این باور برسند که باید شئون اسلامی را رعایت کنند شاید نیازی به نیروی انتظامی برای برخورد با مظاهر علنی مواردی مانند روزه‌خواری نباشد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید باور و اعتقاد مردم را تقویت کنیم؛ زیرا اگر نتوانیم مردم را به این باور برسانیم نتیجه چندانی از اقدامات سلبی نمی‌گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تضارب آرای مسئولان مختلف در رابطه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا، اظهار کرد: کسی مخالف سلامت و دین نیست؛ اما نوعِ نگاه‌ها و دغدغه‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: نه فرمانداری و استانداری مخالف برنامه‌های دینی و مذهبی است و نه حوزه علمیه با سلامت مردم مخالف است؛ بلکه متولیان هر دو دستگاه یک هدف دارند؛ ازاین‌رو باید افرادی که در حوزه دین نظر و مطلبی دارند نیز در تصمیم‌گیری ستاد کرونا دخیل باشند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات