۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۷۸۲۰۱

برگزاری تظاهرات ضد فرانسه در پاکستان

برگزاری تظاهرات ضد فرانسه در پاکستان
هزاران پاکستانی بار دیگر با برگزاری تظاهرات، به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) اعتراض کردند و خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، هزاران نفر از اعضای گروه مذهبی «تحریک لبیک» پاکستان بار دیگر با برگزاری تظاهرات، به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم (ص) اعتراض کردند و خواستار اخراج سفیر فرانسه شدند.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: هواداران حزب «تحریک لبیک» پاکستان که پیشتر در جریان اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شده بودند، برای تحت فشار گذاشتن دولت اسلام آباد دوباره به خیابان‌ها ریختند.

براساس این گزارش اعضای این حزب با بستن بسیاری از خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر‌های بزرگ پاکستان از جمله اسلام آباد، لاهور و کراچی خواستار اجرایی شدن وعده دولت این کشور برای اخراج سفیر فرانسه شدند.

گزارش رسانه‌های محلی پاکستان همچنین حاکی از تشدید تدابیر امنیتی در پایتخت پاکستان برای جلوگیری از هرگونه ورود احتمالی معترضین به منطقه قرمز اسلام آباد است.

گروه تحریک لبیک پاکستان پیشتر به دولت اسلام آباد تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ برای اخراج سفیر فرانسه مهلت داده بود. با این حال پس از دستگیری امروز «سعد حسین رضوی» رئیس این حزب توسط پلیس پاکستان، هواداران وی زودتر از موعد مقرر به برپایی تظاهرات گسترده دست زدند.

حزب تحریک لبیک پاکستان در آبان پارسال نیز در اعتراض به تشدید اقدامات اسلام ستیزانه در فرانسه، در اسلام آباد دست به تظاهرات زد که با وعده بررسی موضوع اخراج سفیر فرانسه و کاهش روابط دیپلماتیک با پاریس توسط دولت عمران خان تظاهرات پایان یافت./۹۸۸/

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات