۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۷۸۲۰۳
حجت الاسلام طبرسی:

معنویت ماه رمضان، فرصتی برای رهایی انسان از قید و بندهای دنیوی است

معنویت ماه رمضان، فرصتی برای رهایی انسان از قید و بندهای دنیوی است
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال را کلید غلبه انسان بر نفس خود در ماه مبارک رمضان دانست.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی از لحظه های ناب ماه ضیافت الهی تأکید کرد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی برای دور کردن هر نوع ظلمت و تاریکی از خود است، افزود: لحظه های معنوی ماه مبارک رمضان یک فرصت ارزشمندی برای اصلاح رابطه میان انسان با خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که لحظه های پرفیض و معنوی این ماه با فضیلت به انسان کمک می کند تا بر نفس خود غلبه کند، خاطرنشان کرد: کلید غلبه بر نفس انسان در این ماه، دعا و نیایش به درگاه خداوند است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به شرایط کرونایی کشور و بروز شرایط نامناسب اقتصادی بر اقشار محروم و مستضعف جامعه، ماه مبارک رمضان ظرفیت مناسبی برای خدمت رسانی صادقانه و خالصانه به این قشر است، بیان داشت: به طور حتم کمک مؤمنانه به محرومان جامعه نقش بسیار مهمی در ترقی معنوی انسان خواهد داشت.

حجت الاسلام طبرسی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه برکت و زیبایی ها یاد کرد و با بیان این که درک فضیلت های این ماه ارزشمند نیازمند خلوص نیت و برداشتن پرده های ارتباط با خالق هستی است، ادامه داد: نباید از فضیلت و ویژگی های منحصر به فرد این ماه با عظمت غافل شویم که در این خصوص خسارت بزرگی شامل حال ما خواهد شد.

وی، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن معرفی کرد و با بیان این که یکی از بهترین راه های ارتباط با خدواند متعال انس با کلام الهی است، تصریح کرد: قران کریم به عنوان منشأ و سرچشمه همه خوبی ها و نیکی ها، عامل سعادت و تعالی حقیقی انسان خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس با کلام الهی باید یکی از مهم ترین برنامه های انسان در ماه مبارک رمضان باشد، خاطرنشان کرد: به طور حتم مأنوس شدن با قرآن کریم انسان را به شناخت حقایق الهی نزدیک تر خواهد کرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که برکت، مغفرت و نجات از عذاب جهنم در ماه مبارک رمضان همواره مورد تأکید بوده است، ادامه داد: در این ماه با عظمت همه ما به میهمانی حق دعوت شده ایم به همین دلیل باید از لحظه لحظه این ماه پر فیض بهره معنوی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در این ماه با فضیلت الهی همه انسان ها مورد توجه و کرامت خاص خداوند متعال قرار می گیرند، افزود: همان طور که در روایات بسیاری آمده، در ماه مبارک رمضان درب های بهشت به سوی بندگانش گشوده است.

وی، وجود شب های قدر را یکی از مهم ترین شاخصه های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و گفت: وجود شبی که یک شب آن با هزار ماه برابر می کند خود به تنهایی نشان دهنده عظمت و بزرگی ماه مبارک رمضان است، پس باید با دل بستن به ذات اقدس الهی از همه قید و بندهای دنیوی رها شویم و در مسیر ارزش های الهی حرکت کنیم./950/

ارسال نظرات