۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۷۸۳۱۸
یادداشت؛

اسرائیل تهدید است یا فرصت؟!

اسرائیل تهدید است یا فرصت؟!
دشمنان و دوستان انقلاب باید به این واقعیت و تبعات آن واقف شوند که رژیم صهیونیستی فقط یک «تهدید» نیست.

به گزارش خبرگزاری رسا، محمدکاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: مدت‌هاست به این کلام شهید قاسم سلیمانی فکر می‌کنم که فرمود: «در دل هر تهدیدی یک فرصت است، آن فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصت‌ها نیست.» این سخن یک آدم معمولی و بی‌خبر از اوضاع کشور، منطقه و جهان نیست. سخن کسی است که از جوانی با دشمن در دشت و صحرا و کوه جنگیده است و نزدیک به 40 سال دست روی ماشه داشته و چکمه خود را پس از دفاع مقدس درنیاورد و یک نفس برای پیروزی ملت ایران و ایجاد امنیت کشور مبارزه کرده است.

ما تردیدی نداریم آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است. نسبت آمریکا با رژیم صهیونیستی و روابط راهبردی واشنگتن با تل‌آویو هم مشخص است. مثلا اگر روزی ما قرار باشد با آمریکا بجنگیم نیازی نیست از تهران، واشنگتن و نیویورک را بزنیم. شیشه عمر آمریکایی‌ها همین رژیم صهیونیستی است که اکنون در گروگان جبهه مقاومت است. رژیم صهیونیستی مدت‌هاست دور تا دور خود را برای تأمین امنیت خود دیوار کشیده است.

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست فکر می‌کند پدافند پاترویت می تواند او را از موشک‌های دوربرد و نزدیک‌برد حزب‌الله و حماس مصون دارد. اما به تجربه آموخته که موشک‌های پاترویت یک توهم است و هرگز نمی تواند برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی امنیت ایجاد کرد.

رژیم صهیونیستی اکنون در مرزهای غزه، لبنان و سوریه به طور جدی تهدید می‌شود و زورآزمایی خود را در جنگ 33 روزه و جنگ‌های 8 روزه، 22 روزه و 52 روزه با غزه تجربه کرده است.

رژیم صهیونیستی از دیدگاه ملت ایران و توان پهلوانان و قهرمانان دوران دفاع مقدس و دوران مبارزه با خونخواران داعشی در عراق و سوریه و منطق شهدای حرم با توجه به جُثّه و جسم سرزمینی به تعبیر استراتژیست‌های نظامی جهان یک کشور «تک‌بمبی» است.

«تک‌بمبی» در اصطلاح نظامیان جهان به کشوری اطلاق می شود که با یک بمب اوضاعش به هم می‌ریزد. عمر رژیم صهیونیستی در صورت ادامه شرارت به اندازه چکاندن چند خشاب موشکی از سوی شهرهای موشکی ایران است. عمر رژیم صهیونیستی با همه هارت و پورت نظامیان آن در اندازه یک هجوم انبوه پهپادی نیروی هوایی سپاه است که آسمان حیفا و تل‌آویو و دیگر شهرک‌نشینان صهیونیستی را مثل مور و ملخ پر می‌کنند، احدی را زنده نخواهند گذاشت.کافی است استراتژیست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی یک نگاهی به شهرهای سوخته عراق و سوریه در جریان سقوط تروریست‌های داعش بیندازند، آن وقت بدانند این یک ادعا نیست!

دنیا می‌داند غیر از این توان رزمی حداقل 2 میلیون جوان ایرانی در حسرت روزی هستند که یک فرمان صادر شود تا دمار از روزگار صهیونیست‌های خونخوار و تروریست درآورند. این توان غیر از آمادگی جوانان حزب‌اللهی در جهان اسلام است که بخشی از توانایی‌های خود را در جنگ با داعش نشان دادند.

من نمی‌دانم رفتار دیپلماتیک ما کجا به خطا رفته که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می دهد در اندازه یک «بچه پررو» ظاهر شود و در داخل دست به ترور بزند یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای داشته باشد و جاسوسان آن‌ها به راحتی هرجا بتوانند سرک بکشند. این پررویی تا آنجا ادامه یابد که وارد ماجراجویی دریایی شود!

وزیر خارجه ما در واکنش به حادثه نطنز در نامه به گوترش می گوید: «خرابکاری رژیم صهیونیستی در نطنز تروریسم هسته ای و جنایت جنگی است» سوال این است که در برابر این جنایت جنگی چه باید کرد؟

خروج از مذاکرات وین و مجازات رژیم صهیونیستی طبیعی‌ترین واکنش دولت باید در مورد این جنایت جنگی باشد. اتحادیه اروپا در حالی که نمایندگان سه کشور انگلیس و آلمان و فرانسه در وین دارند برای برداشتن تحریم ها گفت‌وگو می‌کنند 8 فرد و 3 نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد.

معلوم نیست مذاکرات وین در مورد برداشتن تحریم هاست یا افزایش تحریم‌ها؟ بعد هم می گویند مذاکرات وین سازنده بود!

آنچه که در افکار عمومی به ویژه جوانان انقلابی حس می‌شود آن است که دولت باید لحن دیپلماتیک خود را در برابر آمریکا به عنوان «پدر» تروریست‌های جهان قدری تغییر دهد. سپاه در شرارت آمریکا در شهادت حاج قاسم سلیمانی، عین‌الاسد را زد و جواب دندان‌شکنی داد، قبل از آن پهپاد پیشرفته آمریکایی را در ارتفاع چندهزارپایی هدف قرار داد و پیام تندی به دشمن داد.این بار باید با زدن «پسر» نقطه پایانی برای شرارت استکبار جهانی و ماجراجویی درونی و بیرونی آن در کشور بگذارند.این رویکرد صحیح‌ترین و درست‌ترین راه بازدارندگی است.

دشمنان و دوستان انقلاب باید به این واقعیت و تبعات آن واقف شوند که رژیم صهیونیستی فقط یک «تهدید» نیست. وقتی اولین سیلی «پهپادی» و «موشکی» و ... را دریافت کرد همه اعتراف خواهند کرد رژیم اشغالگر قدس یک «فرصت» برای ضربه نهایی به پیکر نحیف هژمونی آمریکا در منطقه وجهان است.

یک مشت ابله اگر نگوییم خائن در برخی رسانه‌های داخل و فضای مجازی نشسته‌اند و می‌گویند هر وقت ایران و آمریکا می‌خواهند به برداشتن تحریم‌ها نزدیک شوند اسرائیل در این امر اخلال می‌کند. این یک دام است ما نباید وارد این دام بشویم! اسرائیل با برجام مخالف است و نمی‌گذارد طرف غربی به تعهدات خود عمل کند. واقعا بلاهت و حماقت از سر و روی این تحلیل و نگاه می بارد.

تاریخ یکصدساله غرب آسیا و نوع نگرش آمریکا و اروپا در تقسیم و تجزیه کشورهای اسلامی نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی «سگ تربیت» شده آمریکایی‌ها و انگلیسی‌هاست که هروقت اراده کردند بتوانند پای دولت‌ها و ملت‌ها را گاز بگیرند.

ما تا «سگ» را نزنیم «صاحب سگ» را نمی‌توانیم به اشتباهات محاسباتشان متوجه کنیم. از این لحاظ رژیم صهیونیستی یک فرصت است نه تهدید. چون برای رفع تهدید آمریکا نباید از فرصت زدن رژیم اشغالگر غفلت کنیم.

براساس این نگاه درست باید انتقام شهادت دانشمندان هسته‌ای، شهادت دانشمند بزرگ و فرهیخته ما فخری زاده و نیز خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای را در دستور جدی قرار داد. از این مهم‌تر مذاکرات وین تا اعلام غلط کردن ، آمریکا ، سه کشور شرور اروپایی و نیز آژانس به تأخیر انداخت. در این وادی فقط از «فعل» ما کاری ساخته است نه از «قول» ما !!

برای رسیدن به صلح،‌آرامش ، ثبات و امنیت در ایران،‌غرب آسیا و جهان و برای رفع سایه جنگ این تنها راه ممکن و عملی است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سلیمانیان
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
فقط موشکهای نقطه زن به قلب تل آویو انتقام ما خواهد بود. رمز یا الله محمد علی رو بگید و موشک نقطه زن به هدف شلیک بشه. درست مثل عین الاسد.
1
0
ناشناس
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
میشه یه سیلی بزرگ هم به آل سقوط بزنید.
گاوشیرده بمیرد کفتارها خودبخودی از گرسنگی هلاک میشوند
آل سقوط یه کتاب جنایت و شرارت در حق ایران انجام داده اما هنوز سیلی ما به تنش نخورده
انتقام حجاج و مردم بیگناه اهواز و سیستان باید گرفته شود تا آل سقوط غلط کند به ایران ما بگوید ناامن و غلط کند در لهستان علیه ما جلسه بگذارد و به خلیج تا ابد فارس ما واژه جعلی بگذارد و با شبکه هایش ایران هراسی راه بیندازد و در امور داخلی ما دخالت کند و آمریکا را به تحریم بیشتر ما تحریک کند و برای ما شرط موشکی بگذارد
لطفا یکی حد و حدود این گاو را به او نشان دهد
علیرضا زارعی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
همین الان عرض کنیم که اینها نشد جواب نطنزباید جوری واکنش نشون بدن که دوباره به جای اولشون برگردون.بنظر من عاملین این حمله به ایران خطر نشت مواد رادیو اکتیو رو برای مردم ما ایجاد کردن واین نشان ازیک تروریسم حقیقی است .زندگی یک تروریست برای امنیت جهانی خطرناک است.
1
0
ناشناس
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
.اینکه به مراکز جاسوسی و توطئه چینی عملیات های رژیم صهیونیستی در منطقه حمله و آنها منهدم شوند بسیار عالی و قابل افتخار است.ولی در زمانی که دشمن صهیونیستی طبق شواهد و اسناد غیر قابل انکار در خرابکاری مراکز هسته ای ایران نقش اساسی داشته و متاسفانه خسارات قابل توجهی زده ،باید همسطح یا بالاتر از آن در سرزمینهای اشغالی فلسطین جواب این سگ هار امریکایی انگلیسی را داد.اسراییل باید بفهمد صبر ایران خیلی وقته لبریز شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
باید حمله سایبری هم به تاسیسات سوخت رسانی به اسراییل را هدف قرار داد
1
0
ناشناس
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷
مرگ بر اسراییل .
نباید اجازه داد رژیم صهیونیستی در کشورهای اطراف ایران نظیر عراق و امارات و بحرین و آذربایجان و...مستقر و فرصت توطئه پیدا کند.باید پاها و دست های این موجودیت پلید و جنایتکار در منطقه قطع شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
بنظر میرسد زمان آن فرارسیده که درس فراموش نشدنی به این رژیم صهیونیستی خبیث داده شود آنهم باید بحدی بزرگ و از درون اسرائیل صورت بگیرد که صدای آن در سراسر جهان طنین انداز شود و صهیونیستهای غاصب از این کشور فرار کنند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
در خصوص حمله به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) باید عنوان کرد که این حمله باید زودتر انجام میشد،چرا که اگر بعد از شهادت شهید فخری زاده این عملیات صورت می پذیرفت الان شاهد عملیات در نطنز از سوی اسرائیل نبودیم.بنظر میرسد باید یک اقدام عملیاتی نظامی در خاک خود اسرائیل انجام شود تا این موازنه قدرت نظامی برقرار گردد.انشالله.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴
ناشناس به تاسیسات نطنز ایران حمله کردند ناشناس به مرکز اطلاعات و عملیات ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در شمال عراق حمله شد. چیزی که عوض داره گله نداره قطعا چند حمله ناشناس دیگه به صهیونیست ها میفهماند که هزینه خباثت آنها در قبال اتیران چندین برابر بیش از منفعت آنها خواد بود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
باید مراکز حساس زد و خسارت سنگین وارد کرد تا جواب دندان شکنی باشه که دیگه حتی جرئت فکر کردن به حملات خرابکارانه به کشورمون نکنن
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
یکی بزنی ، ده تا میخوری ، تازه اولشه
مثل اینکه رژیم صهیونیستی عجله اش برای نابود شدن زیاده!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
دربرابرقلدر ویاغی باید ایستاد ودانش کوبیدصهیونیستهای موش با دم شیر بازی نکنن ایران پیشمرگ زیاد داره چه در داخل وچه درخارج این و باید این ... بفهمند
0
0