۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۷۸۳۵۹

نخستین نشست ائمه جمعه استان سمنان در سال جدید به صورت مجازی برگزار شد

نخستین نشست ائمه جمعه استان سمنان در سال جدید به صورت مجازی برگزار شد
نخستین نشست ائمه جمعه استان سمنان در سال ۱۴۰۰ به دلیل گسترش شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت شهر‌های این استان به صورت مجازی برگزارشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، نخستین نشست ائمه جمعه استان سمنان با حضور ائمه جمعه شهر‌های ۱۹ گانه این استان و به همت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان به صورت وبینار در فضای مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن فاطمی نیا مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان در این نشست با اشاره به جایگاه والای فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه و ابعاد گسترده تأثیرگذاری این نهاد مقدس به عنوان مهمترین قرارگاه فرهنگی در هر منطقه، اظهار داشت: متأسفانه قرمز شدن شرایط گسترش شیوع کرونا در استان سمنان ما را در این روز‌های سراسر نور و رحمت از برپایی نماز‌های باشکوه جمعه محروم نموده، اما بی تردید وظیفه یکایک ما را در برابر جامعه دینی فزونی بخشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا ضمن اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان ذیربط و گفتگو‌های انجام شده با ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور برگزاری نماز‌ها و مراسمات ویژه ماه مبارک رمضان درچارچوب ضوابط و دستمرالعمل‌های بهداشتی، یادآور شد: در بیش از یک سال گذشته به اذعان مسؤولان امر ائمه جمعه و روحانیان بیشترین میزان همکاری را در زمینه رعایت دستورالعمل‌های ایام کرونا داشته اند و نمازگزاران و اقشار متدین جامعه بیشترین پایبندی را به مقررات وضع شده داشته اند.

گفتنی است، تأکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب و منطبق با واقعیت‌ها از سوی مسؤولان کشوری و استانی ستاد مقابله با کرونا در راستای فراهم نمودن شرایط بهره گیری اقشار مختلف مردم از حضور در مساجد، نماز‌های جماعت و مراسم‌های ویژه ماه مبارک رمضان در عین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، محوری‌ترین نکته مطرح شده توسط ائمه جمعه استان در این نشست بود. /۹۷۷/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات