۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۸۳۸۷

هشدار امام جمعه نجف اشرف نسبت به افزایش قیمت دلار و کالا در عراق

هشدار امام جمعه نجف اشرف نسبت به افزایش قیمت دلار و کالا در عراق
امام جمعه نجف اشرف با انتقاد از سکوت دولت در برابر افزایش قیمت دلار و گرانی کالا در کشور، نسبت به شرایط تحمیلی حاکم شده بر مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانجی در خطبه های مجازی نماز جمعه نجف اشرف با تقبیح سکوت دولت در برابر گرانی کالا بویژه در ماه رمضان، تأکید کرد که مردم و طبقه ضعیف عراق آسیب زیادی دیده اند.

گفتنی است نماز جمعه در بیشتر مناطق عراق به دلیل شیوع گسترده کرونا برگزار نمی شود از این روی خطبه خطیب نجف اشرف در فضای مجازی منعکس می شود.

امام جمعه نجف اشرف با یادآوری تحولات و اوضاع امنیتی در عراق و منطقه آن را نشانه وضعیت ناپایدار موجود ناشی از برنامه (قدرتهای) جهانی برای ایجاد بی ثباتی و مصرف گرایی در منطقه و تحت سلطه استکبار عنوان و خاطرنشان کرد: شرایط امنیتی (صدمه زدن هدفمند قدرتها به آن) به چشم انداز توسعه عراق صدمه زده است.
قبانجی تصریح کرد: دشمنان ملت عراق هویت اسلام، تشیع و توانایی خلاقانه کشور را که می تواند در برابر بحران مقابله کند، نمی خواهند.

امام جمعه نجف اشرف شرایط ناپایدار عراق را یادآور شد و تصمیم دولت (و مجلس) را برای برگزاری انتخابات زودهنگام یک تصمیم صحیح دانست و ابراز امیدواری کرد که انتخابات آینده چرخش جدیدی برای ملت از طریق حضور گسترده مردم و چهره های شایسته و صادق (به عنوان نامزد) باشد.

قبانجی همچنین در موضعی انسان دوستانه و مبتنی بر تفکر شیعی به سال جدید ایزدی اشاره کرد و اظهار داشت: این فرقه نمایانگر طبقه محروم و ستم دیده عراق در معرض بدترین جنایات داعش است و آنها (ایزدی ها) شایسته حمایت مالی بزرگ دولت هستند.

وی برای ایزدی های عراق سال جدید را خوب و توام با برکت آرزو کرد و با اشاره به فضیلت ماه رمضان گفت: ما دعوت شده ایم که روزه های خود را واقعی بدانیم و باید روح، رفتار و عقل را بیش از پیش زیر نظر بگیریم./۹۸۸/

منبع: ایرنا 

ارسال نظرات