۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۷۸۳۸۸
حجت الاسلام والمسلمین جبار المعموری:

هرگونه اقدام خارجی خصمانه علیه «حشد شعبی» نقض حاکمیت ملی عراق است

هرگونه اقدام خارجی خصمانه علیه «حشد شعبی» نقض حاکمیت ملی عراق است
رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی در سخنانی تأکید کرد: هرگونه اقدام خارجی خصمانه علیه «حشد شعبی» نقض حاکمیت ملی عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی امروز جمعه سخنانی را در حمایت از گروه مقاومتی حشد شعبی در عراق مطرح کرد.

وی در این خصوص گفت: هرگونه اقدام خارجی خصمانه علیه «حشد شعبی» نقض حاکمیت ملی عراق است. حشد شعبی خط قرمز محسوب می‌شود؛ این گروه تاکنون بسیاری از نقاط عراق را از کنترل داعش خارج کرده است.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان عراق در ادامه اظهارات خود ضمن محکومیت برخی اقدامات تروریستی اخیر علیه حشد شعبی در نقاط مختلف، افزود: سلسله اقدامات تروریستی اخیر نشان می‌دهد که توطئه ای علیه حشد شعبی در جریان است.

این شخصیت عراقی پیش از این نیز به حمایت آمریکا از تروریست‌های داعش جهت بهره برداری از آنها علیه حشد شعبی اشاره کرده و گفته بود: طی روزهای اخیر آمریکایی‌ها شماری از عناصر تکفیری داعش در اردوگاه سوری «الهول» را جابجا کرده است. احتمال می‌رود که واشنگتن این عناصر را به عراق منتقل کرده باشد.

المعموری تأکید کرد: واقعیت آن است که واشنگتن به دنبال ضربه زدن به امنیت منطقه غرب آسیا است و به همین منظور از تروریست‌های حاضر در اردوگاه الهول در سوریه بهره برداری می‌کند. بیش از ۳۰ عنصر داعشی ساکن این اردوگاه به مکان نامعلومی منتقل شده اند و این نگرانی وجود دارد که از آنها برای ضربه زدن به امنیت عراق استفاده شود./۹۸۸/

منبع: بغداد الیوم

ارسال نظرات