۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۴۲۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز:

تقویت تقوا، پرهیزکاری و احیا فضائل اخلاقی از برکات رمضان است

تقویت تقوا، پرهیزکاری و احیا فضائل اخلاقی از برکات رمضان است
لرستان- حجت الاسلام لرستانی تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزکاری را از برکارت ماه مبارک رمضان خواند و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای رشد و پرورش بعد معنوی است.

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان، بیان داشت : انسان ها افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بُعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود برنامه های ویژه را نیاز دارند، یکی از برنامه ها برای تقویت و رشد بُعد معنوی، تقوا و پرهیزکاری است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز عنوان کرد: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برسد باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری برطرف کند و خود را سرگرم لذت ها و شهوات جسمی نکند، یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است روزه داری است.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است که بندگان الهی جان خویشتن را در چشمه سار زلال این ماه شستشو دهند و زنگارهای های به وجود آمده از غفلت و توجه به دنیا را از خود بزدایند

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: تقویت تقوا و پرهیزکاری، آرامش روان و جسم، عدم نفوذ شیطان، مساوات بین فقیر و غنی، احیاء فضائل اخلاقی، وجود شب های قدر در ماه مبارک رمضان، تلاوت و وزیدن نسیم قرآن در کشورهای مسلمان از جمله فوائد و فضائل روزه داری است و این موارد در روایات و احادیث مختلف ذکر شده است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماهی است که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه‌های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن نازل شده است، افزود: ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است برای شست‌ وشوی دل و جان، برای تقویت رابطه‌ با خدا و همه ما به این رابطه به خصوص در این ایامی که جامعه دچار این بیماری منحوس کرونا گردیده است، احتیاج داریم.

حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود

حجت الاسلام لرستانی تأکید کرد: ما در هر شغلی که هستیم باید حرمت ماه رمضان را نگاه داشته باشیم، حرمت ماه رمضان باید حفظ و جایگاه آن به درستی شناخته شود، باید دانست که روزه به سه شاخه روزه قلب، زبان و شکم تقسیم می شود و اینطور نباشد که فقط ترقی و تعالی ما در بخش سوم باشد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز افزود: مردم و به ‌ویژه جوانان باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند  و سعی کنند تا از فیوضات این ماه مبارک بهرمند شوند، امیدوارم که خداوند به ما توفیق بدهد که بتوانیم حق این ماه رابه خوبی ادا کنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات