۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۷۸۵۴۶
در سلسله نشست‌های تفسیر نهج البلاغه مطرح شد؛

لزوم حمایت مسؤولان از ظرفیت جوانان

لزوم حمایت مسؤولان از ظرفیت جوانان
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جوانان سرمایه‌های کشور هستند زمانی که مسؤولان بستر استفاده از آن‌ها را فراهم نسازند، به طور حتم دیگران از آن‌ها استفاده خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در سلسله مباحث شرح کوتاه نهج البلاغه با اشاره به حکمت چهاردهم از نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام) مَنْ ضَیَّعَهُ الْأَقْرَبُ، أُتِیحَ لَهُ الْأَبْعَدُ  بیان داشت:  زمانی که پیامبر اکرم (ص) در مکه مکرمه خویشاوندان نزدیکانش را به دین مبین اسلام دعوت کرد؛ نه تنها مورد استقبال آن‌ها واقع نشد بلکه دشمنی با پیامبر را فرا روی خویش قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان داشت: خداوند متعال می‌فرماید ما دین خود را یاری خواهیم کرد؛ اگر شما آمادگی یاری را داشتید از شما استفاده می‌شود در غیر این صورت جایگزینی این کار را انجام خواهد داد.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه پایانی دعای افتتاح تصریح کرد: در پایان دعای افتتاح می‌خوانیم انْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی یعنی یعنی خدایا من را از کسانی قرار بده که به وسیله او دینت را یاری می‌کنی و به جای من دیگری را نگذار.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در رابطه با حمایت اُوس‌ْ وَ خَزْرَج از دین اسلام در زمان پیامبر (ص) اظهار داشت: زمانی که قریش از وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) حمایت نکرد؛ قبلیه اُوس‌ْ وَ خَزْرَج که در گذشته نقطه مقابل پیامبر (ص) بودند به حمایت از او پرداختند.

وی در رابطه با معضل فرار مغز‌ها در کشور گفت: جوانان سرمایه‌های کشوراند زمانی که مسؤولان بستر استفاده از آن‌ها را فراهم نسازند؛ به طور حتم دیگران از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر حمایت و محبت در خانواده ابراز داشت: اگر انسان در محیط خانواده دست گرمش را بر سر سایر اعضاء نکشد؛ طبیعتا فرزندان به محبت‌های خارجی پاسخ خواهند داد.

امام جمعه اهواز در پایان گفت: ما به عنوان حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به حمایت از حکومت بپردازیم تا این توفیق تنها شامل حال خودمان شود. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات