۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۸۵۸۴
مدیرمدرسه علمیه کنگاور:

تهذیب و آموزش را در کنار هم به طلاب بیاموزیم

تهذیب و آموزش را در کنار هم به طلاب بیاموزیم
کرمانشاه - حجت الاسلام ملکی گفت: باید با استفاده از پتانسیل فضای مجازی تهذیب و آموزش را در کنار هم به طلاب بیاموزیم و اجازه ندهیم که این دو مقوله از هم جدا بیفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی ظهر امروز در نشست با معاونین و اساتید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) شهرستان کنگاور اظهار داشت: تداوم کرونا از یک سو و بی تفاوتی های مردم نسبه به این ویروس باعث شده است که کل استان کرمانشاه به ویژه شهرستان کنگاور در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) کنگاور گفت: بنابراین این وضعیت حاد کرونایی باعث شده است که عملا بسیاری از مراکز آموزشی در سطح استان و این شهرستان به تعطیلی کشیده شود که بدون تعارف باید گفت که این وضعیت به زیان بخش آموزش خواهد بود و در دراز مدت خسارت های آن را تجربه خواهیم کرد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: با این وجود باید تلاش داشته باشیم که وضعیت کنونی را با همفکری و تعامل به صورت علمی و عملی مدیریت کنیم.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به تعطیلی مدارس علمیه در کرمانشاه، افزود: بی گمان تدریس حضوری نسبت به تدریس در فضای مجازی بسیار کاربردی تر و نتیجه بخش تر است، ولی با این وجود باید قبول کنیم که در حال حاضر این فرصت را نداریم، بنابراین باید از توانایی ها و استعداد خود اساتید حوزوی در این باره کمک بگیریم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) کنگاور گفت: مسئله دیگری که همواره نباید در این ایام کرونایی و تعطیلی کلاس های حوزوی فراموش شود، موضوع تهذیب است، نباید تمام فضای مجازی را به مباحث درسی و پژوهشی اختصاص دهیم و مقوله مهم «تهذیب» طلاب را به حاشیه ببریم.

حجت الاسلام ملکی عنوان کرد: باید با استفاده از پتانسیل فضای مجازی تهذیب و آموزش را در کنار هم به طلاب بیاموزیم و اجازه ندهیم که این دو مقوله از هم جدا بیفتند، زیرا جدایی این دو باعث می شود که طلبه در بسیاری از موارد با مشکلاتی روبرو شود./1400/

ارسال نظرات