۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۸۶۰۲
با هدف پژوهش پیرامون فقه معاصر؛

پژوهش سرای حوزه علمیه مازندران راه اندازی می شود

پژوهش سرای حوزه علمیه مازندران راه اندازی می شود
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از راه اندازی پژوهش سرای حوزه علمیه استان با هدف فعالیت های پژوهشی پیرامون فقه معاصر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ضرورت تقویت همکاری مشترک این دو نهاد دینی و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به راه اندازی پژوهش سرای حوزه علمیه مازندران در ساری، افزود: این پژوهشکده با محور فعالیت های پژوهشی پیرامون فقه معاصر در مدرسه علمیه امام علی(ع) مرکز استان راه اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که هدف ما در معاونت پژوهش حوزه این است نگاه های بیرونی به فعالیت های حوزوی را تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: نباید این گونه القاء شود که حوزه علمیه تنها وظیفه تربیت و پرورش طلاب را عهده دار است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه در کنار تربیت طلاب به فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیاری نیز اشتغال دارد، تصریح کرد: تلاش داریم دایره این فعالیت ها را بیشتر گسترش دهیم تا در بر گیرنده بخش عظیمی از جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فقه شیعی ظرفیتی عظیم در جهت پاسخگویی به بسیاری از مشکلات و ابتلائات روز جامعه است، بیان داشت: باید از این ظرفیت ناشناخته در جهت رفع بسیاری از مشکلاتی که امروز جامعه اسلامی به آن مبتلا است بهره گیری شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به برگزاری نشست های مشترک علمی با مراکز آموزشی استان با محوریت موضوعات مهم روز اشاره کرد و افزود: این نشست ها پیرامون مسائل مهمی نظیر، بورس، مسائل بانکی، پزشکی و سایر موضوعاتی که در جامعه بیشتر مطرح است، برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه ما به دلایل مختلف با مشکلات و آسیب های فرهنگی بسیاری مواجه است، تصریح کرد: تعامل سازنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نهاد حوزه می تواند در آسیب شنایی و رفع این معضلات و مشکلات بسیار اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید طرح های پژوهشی مشترک میان حوزه علمیه و مجموعه ارشاد استان با هدف رفع مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی اجرایی شود، ادامه داد: در این راستا حوزه علمیه استان آمادگی دارد با اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران طرح های مشترک پژوهشی در حوزه فرهنگی را اجرا کند.

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار ضمن استقبال از تعامل سازنده با مجموعه حوزه علمیه استان، گفت: این اداره کل نیز آماده است در جهت رفع مشکلات فرهنگی، برنامه های مشترکی را با نهاد حوزه علمیه برگزار کند./950/

ارسال نظرات