۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۷۸۶۲۰

آیین تشییع پیکر سردار شهید حجازی در اصفهان برگزار می‌شود

آیین تشییع پیکر سردار شهید حجازی در اصفهان برگزار می‌شود
آیین تشییع و خاکسپاری پیکر سردار شهید سیدمحمد حجازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرهنگ علی قمیان سخنگوی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: با هماهنگی صورت گرفته پیکر مطهر سردار شهید حجازی فردا از فرودگاه نیروی هوایی سپاه واقع در میدان پرواز به سمت گلستان شهدای این شهر تشییع می‌شود.

سرهنگ قمیان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، این آیین در چارچوب تدابیر و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آیین یادبود این سردار شهید در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت در گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

سردار عالیقدر و جانباز سرافراز سرتیپ پاسدار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و تلاش های خستگی ناپذیر و مخلصانه در عرصه‌های مختلف پاسداری از انقلاب و خدمت به نظام و میهن اسلامی در اثر عارضه قلبی به درجه رفیع  شهادت نائل آمد و به خیل عظیم شهیدان پیوست.

آن سردار مومن، انقلابی و ولایت‌مدار در زمره فرماندهان و مجاهدان شاخص هشت سال دفاع مقدس بود که به ویژه نقش سترگ و ماندگاری در حوزه جذب، سازماندهی و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل و مصاف با ارتش بعثی صدام و مزدوران استکبار جهانی در جنگ تحمیلی ایفا کرد.

شهید گرانقدر سردار حجازی  پس از دفاع مقدس در سپاه و بسیج و نیز ستاد کل نیروهای مسلح مسئولیت‌های خطیر و مهمی عهده‌دار شد که از جمله آنها می‌توان به فرماندهی نیروی مقاومت بسیج به مدت ۱۰ سال، ریاست ستاد مشترک سپاه، جانشین فرمانده کل سپاه و معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح اشاره کرد.

سردار حجازی که در کارنامه خود مدتی مسئولیت سپاه در لبنان را داشت در سال‌های اخیر تجارب ارزنده خود را برای یاری بخشی به مدافعین حرم و کمک به جبهه مقاومت اسلامی در عرصه مقابله با داعش و تروریسم تکفیری به کار گرفت و پس از شهادت سردار دلها سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به پیشنهاد سردار پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، به سمت جانشینی فرماندهی این نیرو منصوب و خدمات ارزنده ای از خود به یادگار گذارد.

استان اصفهان در دوران دفاع مقدس علاوه بر ۵۰ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده و یکهزار مفقودالاثر، ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال نظرات