۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۷۸۶۳۶
بسته انتخاباتی رسا؛

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه+فایل

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه+فایل
در این بسته اخباری شامل شدت گرفتن اختلافات در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و رایزنی قالیباف با آملی لاریجانی درباره قانون انتخابات را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هر روز که به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، اخبار انتخاباتی، اظهارات چهره های شاخص جناح های مختلف، اعلام کاندیداتوری ها، گمانه زنی درباره آمدن یا نیامدن برخی افراد و مواردی از این دست، در اولویت اخبار قرار می گیرد.

در کنار این اخبار، تأکیدات دلسوزان انقلاب و نظام بر لزوم حضور پرشور و حداکثری پای صندوق های رأی و هشدارهای آنها در زمینه توطئه های دشمن برای مأیوس سازی مردم از حضور در انتخابات نیز همواره باید باید مورد توجه قرار گیرد.

در بسته انتخاباتی امروز، اخباری شامل هشدار آیت الله کعبی درباره تلاش عده ای برای به تعویق انداختن انتخابات از طریق ایجاد دوگانه «سلامت – انتخابات»، افشاگری عبدالرضا داوری درباره فساد مالی بقایی، قرار گرفتن نام آقای رستم قاسمی در لیست کاندیداهای اصلی اصولگرایان، تکذیب شایعه حمایت دولت از لاریجانی و رایزنی قالیباف با آملی لاریجانی درباره قانون انتخابات را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

دوگانه «سلامت - انتخابات»؛ حربه ای برای به تعویق انداختن انتخابات

آیت الله عباس کعبی در جلسه وبیناری با بسیج حقوقدانان سراسر کشور با اشاره به برنامه برخی جریان ها برای به تعویق انداختن انتخابات از طریق راه اندازی دوگانه «سلامت – انتخابات»، ابراز کرد: برخی می خواهند با راه اندازی دوگانه سلامت و انتخابات، تعویق انتخابات را در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دهند؛ امروز باید سازوکارهای برگزاری انتخابات در موعد مقرر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت سلامت مردم تمهید شود.

افشاگری سریالی داوری علیه احمدی‌نژاد و تیمش

عبدالرضا داوری در توئیترش درباره فساد مالی حمید بقایی افشاگری کرد.

عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای محمود احمدی نژاد که تا چندی پیش در زمره حلقه اولیه حامیان رئیس دولت نهم و دهم بود مدتی است دست به افشاگری علیه محمود احمدی‌نژاد و تیم او زده است.

داوری بعد از صحبت‌هایش درباره احمدی‌نژاد حالا در توئیتی از فساد مالی بقایی نوشت. او با هشتگ مستندات و مشاهدات نوشت: «مفاسد مالی حمید بقایی، خارج از تراکنش های رسمی بانکی و در قالب پول نقد، کارت هدیه و... است و برای آنکه مسیر پولهایش لو نرود، نقدینگیش را به نام نوچه های تجاریش در بانک های مختلف سپرده گذاری کرده و یا در شکل ارز و سکه و اوراق مشارکت بینام، در نقاط امن جاسازی می کند.»

وزیر احمدی‌نژاد به لیست کاندیداهای اصلی اصولگرایان اضافه شد / متکی: اطلاعی از نامه برخی به رهبری برای حضور آقای رئیسی در انتخابات ندارم

منوچهر متکی، در خصوص اعلام نام ۹ گزینه اصلی شورای وحدت اصول‌گرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری توضیحاتی را ارائه داد.

سخنگوی شورای وحدت با ارائه توضیحی در خصوص اسامی ۱۰ نامزد انتخابات ریاست جمهوری که آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز برای آنها نامه نوشت اظهار داشت: شب گذشته در برنامه جهان آرا در شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ابتدا نام ۹ نفر را به عنوان کسانی که به آنها نامه نوشته شده است بیان کردم و سپس نام آقای رستم قاسمی نیز به عنوان نفر دهم اضافه شد اما رسانه‌ها فقط نام ۹ نفر را منتشر کرده اند بدین وسیله لازم است اسامی ده گانه با ذکر نام آقای قاسمی تصحیح شود.شایان ذکر است چندی پیش آیت الله موحدی کرمانی با ارسال نامه ای به ۱۰ تن از کاندیداهای ریاست جمهوری از آن‌ها خواسته بود که رئوس برنامه ها و افراد شاخص در تیم کاری خود را معرفی کنند.

متکی درباره حضور رئیسی در انتخابات گفت: مطالبه برای حضور آقای رئیسی برای انتخابات در اقشار مختلف وجود دارد، اینکه گروه خاصی نامه ای به رهبری زده اند تا آقای رئیسی در انتخابات شرکت کنند را خبر ندارم. البته برخی هم معتقد هستند که ایشان در انتخابات حضور پیدا نکنند، چشم انداز قوه قضاییه از زمانی که ایشان حضور پیدا کردند خیلی روشن نیست به همین دلیل بهتر است در قوه قضاییه فعلا باشند و وارد انتخابات نشوند.

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

نماینده مجلس: رایزنی قالیباف با آملی لاریجانی درباره قانون انتخابات

فیروزجائی،عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص اختلاف‌نظر مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: شورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را تائید کرده اما مجمع تشخیص مصلحت نظام ایراداتی به این طرح دارد.

وی ادامه داد: قانون مرجعی را برای حل اختلاف مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس پیش‌بینی نکرده بنابراین مقرر شد رئیس مجلس با آیت‌الله آملی لاریجانی مذاکره کند تا راه‌حلی برای تائید طرح اصلاح قانون انتخابات اندیشیده شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ نیز پس از تائید بودجه از سوی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۸ بند ایراد گرفت که این مشکل با گفتگو حل شد.

فیروزجائی تأکید کرد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی به طرح‌ها و لوایح مجلس دارد، باید به شورای نگهبان اعلام کند زیرا شورای نگهبان مرجع بررسی قوانین مصوب مجلس است.

روزنامه اصلاح طلب: ‌آقای ظریف وقت بازنشستگی است!/ برند آقای دیپلمات چقدر در جامعه خریدار دارد؟

با کناره گیری «سید حسن خمینی» از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اینبار بازهم نام «محمد جواد ظریف» به عنوان یکی ازنامزدهای بالقوه این جریان مطرح شده است. ظریف که از ابتدای حضور در دولت روحانی در قامت وزیر خارجه مورد توجه اصلاح طلبان بوده است، برای برخی گروه‌های این جناح سیاسی به عنوان آرزوی غایی نامزدی در انتخابات مطرح می شود.

البته ظریف بارها و بارها گفته است که در انتخابات شرکت نمی کند و عزمش بر نیامدن است. هرچند که برخی بیان می کنند که این تصمیم جدی نیست و می توان درفضای سیاسی کشور طوری مهره ها و اتفاقات را کنار هم چید که همه چیز به آمدن ظریف و کاندیداهای که عنوان می کنند علاقه ای به حضور در کارزار ندارند ختم شود.

در همین رابطه مطرح می شود که عصبانی کردن نمایشی ظریف یکی از راه‌هایی است که می تواند فضای سیاسی و تبلیغاتی برای حضور وی در انتخابات را فراهم کند و حتی به عنوان یک امتیاز تبلیغاتی از آن در انتخابات 1400 استفاده شود. خود وی در متنی اینستاگرامی تهدید کرد که اگر فرمان (تخریب وی و تیم هسته‌ای) را ادامه یابد، شاید هم نامزد بشود و در این باره بیان کرد: «بر عزمم برای نامزد نشدن استوارم ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این، تاثیر معکوس دارد».

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

بنابراین امکان دارد که اصلاح طلبان طی سناریویی انتخاباتی با طرح «ظریف - بایدن»‌ بخواهند وی را به عنوان کاندیدا جا بیندازند. شروع سلسله تخریب های ظریف و آنرا به اسم رقیب سنتی جا زدن از تاکتیک های عملیات روانی برای «راه بنداز، جا بنداز» کاندیداتوری ظریف خواهد بود.

اما اصلاح طلبانی هستند که با ظریف میانه خوبی ندارند و وی را محافظه کار، فردی که دائما قهر می کند و استعفا می دهد و ثبات مدیریتی ندارد و غیر مدیر می خوانند. نهایتا در خصوص ظریف در بسیاری از محافل سیاسی اصلاح طلب مطرح می شود که وی در حد معاون اولی است و باید در دولت آینده ادامه دهنده موضوع مذاکرات برجام باشد.

در همین رابطه روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با مطرح کردن این سئوال که «چرا ظریف گزینه مناسبی نیست؟» نوشت:‌ «دلسردی مردم از جریان اصلاحات بسیار عمیق‌تر از این است که با تبلیغ گزینه ظریف و با تاکید بر گزینه‌هایی چون تقابل یا مذاکره به دو قطبی‌سازی بپردازند و به دنبال جذب مردم باشند. عملکرد اصلاح‌طلبان و منفعت‌طلبی آنها در این هشت سال باعث شده اعتماد مردم به آنها به کمترین حد خود برسد».

این روزنامه اصلاح طلب با اعلام این هشدار به ظریف که «آقای ظریف؛ مواظب باش ابزاری برای در قدرت ماندن برخی نشوی که این ره یک قربانی دارد و آن هم شخص وزیر خارجه فعلی است!»، نوشت:‌ «برای محمد جواد ظریف بهترین سناریو می‌تواند این باشد که بعد از 1400 بازنشسته شود و همانطور که خودش نیز پیش از این اشاره کرده بود به تدریس در دانشگاه ادامه دهد. از ظریف شاید در این صورت با نام کسی در تاریخ یاد شود که یکبار به میدان آمد و به عنوان وزیر خارجه برای حل مشکلات کشور گام‌هایی را برداشت اما مسیرش به دلیل مخالفت‌های داخلی و حضور ترامپ در آمریکا به بن بست رسید اما اگر او به کارزار انتخاباتی 1400 وارد شود احتمالا نه تنها شانسی برای پیروزی ندارد بلکه به عنوان کسی از او یاد می‌شود که سرنوشت سیاسی خود را به انتخاب یک رئیس جمهور در آمریکا (بایدن) گره زد. برخی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون برای اینکه بازهم بتوانند در قدرت بمانند اینبار به ریسمان ظریف می‌خواهند چنگ بزنند و در این راه نسبت به سیاست‌های بایدن نیز ساده اندیشی‌هایی وجود دارد».

آیا ظریف گزینه نهایی کارگزاران شد؟

در جلسه‌ شورای مرکزی حزب کارگزاران، ظریف گزینه نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری شده است.

اعضای این حزب معتقدند، هرچند ظریف احتمالا تمایلی به نامزدی در انتخابات نداشته باشد، اما باید از میل شخص خود بگذرد و وارد میدان شود.

پیشتر، سیدحسن خمینی، گزینه اصلی کارگزاران برای انتخابات بود که با کناره گیری وی، به نظر می رسد اصلاح طلبان روی ظریف اجماع کنند.

چمران: ادعای شروط قالیباف برای کاندیداتوری صحت ندارد

عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با تسنیم: روز گذشته جلسه‌ای با حضور رئیس و دبیر شورای ائتلاف و برخی چهره‌های نزدیک به آقای قالیباف برگزار شد اما در این جلسه به هیچ عنوان ادعاهای روزنامه سازندگی طرح نشده بود.

روزنامه سازندگی در خبری که امروز تیتر یک کرده بود مدعی شد آقای قالیباف برای نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری، سه‌شرط برای اصول‌گرایان گذاشته است.

اعلام نامزدی وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری

سرتیپ محمدحسن نامی وزیر پیشین ارتباطات و رییس سابق سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با برگزاری نشست خبری برای نامزدی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کرد.

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

مرعشی: کاندیدای پنهان داریم/ جای روحانی بودم حداقل دو وزیر را برکنار می‌کردم

سخنگوی کارگزاران:

ما کاندیدا به اندازه کافی داریم.

من هنوز از برخی از کاندیداهای پنهان نام نبرده‌ام.

ما کسانی را داریم که ممکن است در دقیقه نود رونمایی کنیم.

ما در این مقطع وظیفه داریم که از مردم پوزش بخواهیم و به آنها قول بدهیم که در آینده مردم را بر منتخبان مردم ترجیح بدهیم.

یعنی اگر رئیس‌جمهورمان اشکالات و ضعف‌هایی داشت جانب او را نگیریم و در کنار مردم بایستیم.

فشاری که در مدت ریاست‌جمهوری ترامپ به ایران وارد شد فشار بسیار سنگینی بود و دولت با وجود همه مشکلاتی که برای مردم پیش آمد اما به شایستگی کشور را اداره کرد.

دولت هم باید توضیح بدهد و هم باید بابت برخی کاستی‌ها عذرخواهی کند.

من اگر جای آقای روحانی بودم در این مقطع حداقل یکی دو وزیر را برکنار می‌کردم.

مدیر مسؤول روزنامه اصلاح طلب ابتکار: برای انتخابات تقلای بی مورد می‌کنیم/ دولت روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است

وکیلی در تشریح وضعیت سیاسی جریان اصلاحات و کاهش مقبولیت اصلاح طلبان در میان بدنه اجتماعی شان نوشته است: با وجود تقلاهای بی‌اثر، شاید اصلاح‌طلبان در این انتخابات بروند هواخوری و موضوعیت خاصی در این انتخابات پیدا نکنند. راستش تقلای بی‌مورد می‌کنیم؛ دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است.

تکذیب شایعه حمایت دولت از لاریجانی

این روزها درباره گزینه مورد حمایت دولت گمانه‌زنی‌هایی می‌شود. به ظن رسانه‌ها، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف و حتی محمود واعظی از گزینه‌های مورد نظر دولت هستند.

البته دولتی‌ها این موضوع را رد می‌کنند؛ محمود واعظی دراین باره می‌گوید: تا کنون نه شخص آقای رئیس جمهور و نه دفتر ایشان به دلیل گرفتاری‌ها و مشکلات متعدد اصلاً جلسه و برنامه‌ای درباره انتخابات نداشتند و اظهار نظری توسط آقای روحانی و اعضای دفتر ایشان در این زمینه در جایی مطرح نشده است. مهمترین موضوع برای ما مشارکت بالا و انتخابات سالم است.

عطریانفر خطاب به فائزه هاشمی: فکر نکنید مرکز عالمید

محمد عطریانفر به‌تازگی در در واکنش به سخنان اخیر فائزه هاشمی به سایت فردا گفته است: خانم هاشمی اگر می‌خواهد در جامعه مؤثر باشد و کمک کند، باید از موضع مسئول اظهارنظر کند. اینکه هرچه را به ذهنش بیاید، مطرح کند برازنده او و آقای هاشمی نیست.

او ادامه داد: باور من این است که اگر آقای هاشمی‌رفسنجانی در قید حیات بود، حتما به این شیوه ورود خانم هاشمی در کلاب‌هاوس نقد و نسبت به او خطاب و عتاب می‌کرد. چه‌بسا که حتی موضع خود را نیز علنی می‌کرد.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی تأکید کرد: دلیلی ندارد هرکسی از موضعی که خودش برای خود فراهم کرده یا خانواده و نظام سیاسی برای او فراهم کرده‌اند، هرچه به ذهنش می‌رسد، مطرح کند و تصور کند مرکز عالم است... . خانم فائزه گفتند که من رأی نمی‌دهم. خب نده! مگر شما رأی ندهی چه اتفاقی می‌افتد. مگر مثل برخی بزرگان که نفود معنوی و کلامی دارند و اگر موضع بگیرند همفکرانشان تبعیت می‌کنند، هستید و چنین موقعیتی دارید؟

عطریانفر در پایان گفت: اینکه حزب علیه فائزه هاشمی بیانیه بدهد، خیلی هم دور از ذهن نیست.

شدت گرفتن اختلافات در نهاد اجماع ساز / رهامی برای همکاری با جبهه اصلاحات شرط گذاشت

سطح اختلافات در نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با بالاترین حد خود رسیده است. محمد رضا عارف بی توجه به جبهه اصلاحات ستاد های خود را فعال کرده و مسعود پزشکیان مدعی شده است که به نفع هیچ کس کناره گیری نخواهد کرد.

محسن رهامی یکی دیگر از نامزدهای اصلاح طلب نیز چند شرط پیش پای نهاد اجماع ساز قرار داده تا راهش برای جدایی از آن ها آسان باشد.

عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها که برای انتخابات ریاست جمهوری پیشین اعلام داوطلبی جهت کاندیداتوری کرده، با اشاره به تهیه برنامه و کابینه دولت خود، گفت: اگر نهاد اجماع ساز در تعیین گزینه اصلاحات برای انتخابات بخواهد مثل شورای نگهبان عمل کند، با آنها همکاری نمی کنم.

رودست خوردن کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ در کلاب هاوس

عباس عبدی، رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران گفت: اگر نامزدهای بی برنامه و باری به هر جهت وارد صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شوند که طبعا نیز حرف‌های بی‌فایده می‌زنند، در کلاب هاوس دستشان رو می شود. اگر مشارکت توجیه پذیر و رقبا جدی باشند، کلاب هاوس مشارکت را افزایش می دهد و تنور انتخابات را گرم می‌کند. در غیر این دو صورت اثر کاهنده روی مشارکت خواهد داشت.

سلامتى: اگر كانديدايى خارج از چارچوب جبهه اصلاحات ايران عمل كند مورد حمايت واقع نمی شود

محمد سلامتى گفت: اگر كانديدايى خارج از چارچوب جبهه اصلاحات ايران عمل كند مورد حمايت واقع نمی شود. سبد رأی اصلاح طلبان به ميزان شركت واجدان حق راي مربوط می شود. هرچه تعداد رأی دهندگان بيشتر باشد به همان نسبت ميزان رای اصلاح طلبان افزايش مى يابد.در شرايط فعلی متاسفانه انگيزه‌ها برای شركت در انتخابات كم است. اما شايد با دخالت پارامترهايی كه در آينده مطرح می شود و يا با تعديل احتمالی كه در معيشت مردم حاصل می شود، شور و شوق رأی دادن افزايش يابد.جناح اصولگرا بدون توجه به آثار مخرب يكپارچگی قدرت در دولت هاي نهم و دهم، باز هم در جهت يك كاسه كردن قدرت، و در اختيار گرفتن همه امكانات، تلاش مى كنند.از سوی ديگر اصلاح‌طلبان كه به دليل حمايت از آقای روحانی، و وجود فضای غالب پذيرش بيلان كار ضعيف وی (البته غيرمنصفانه و جهت‌دار)، موقعيت خود را برخلاف انتخابات‌ سال های ۹۲ ،۹۴ و ۹۶ در خطر مي‌بينند، برای اعاده حيثيت خود تلاش می كنند.

کنایه آشنا به حسن عباسی و رائفی پور

مشاور رئیس جمهوری از حسن عباسی و علی اکبر رائفی پور خواست تا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کنند. حسام‌الدین آشنا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «‏پیشنهاد می‌کنم آقایان ‎حسن عباسی و ‎علی‌اکبر رائفی‌پور -در کنار دیگر عزیزان- نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند. این پیشنهاد ناشی از ادعای جامعیت، ابراز نظرات انتقادی نسبت به همه جناح‌های دیگر، ارایه دیدگاه های رادیکال، توان سازماندهی و طرفداران پرهیجان ایشان است.»

بهشتی: «تَکرار می کنم» سرمایه اجتماعی اصلاحات را کاهش داد

علیرضا بهشتی فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه ای گفت: آقای روحانی با تابلوی اصلاح‌طلبی به میدان مبارزه انتخاباتی نیامد و در طول حیات سیاسی‌اش هیچ‌زمانی ادعای اصلاح‌طلبی هم نداشته است. با همه احترام و ارزشی که برای آقای خاتمی قائل هستم، باید عرض کنم تمسک به تاکتیک «تکرار» نه مبنای هویتی معینی داشت، نه پشتوانه برنامه‌ای مشخصی داشت و نه جز کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، سود دیگری در بر داشت. این سخن که اصلاح‌طلبان چه بخواهند چه نخواهند کارنامه دولت آقای روحانی به حساب‌شان گذاشته می‌شود، منعکس‌کننده یک واقعیت است.بهشتی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«اگر انتخابات از شرایطش ساقط شود؛ یعنی اگر انتخابات رقابتی، منصفانه، آزادانه و شفاف نباشد، شهروند امروز می‌فهمد که از انتخابات پوسته‌ای بیش باقی نمانده است و اگر شهروند ببیند رأی او در هدایت و تمشیت امور تأثیری ندارد، می‌فهمد که مشارکت در انتخابات به رفتار سیاسی بی‌اثری تبدیل شده است.»

جوادی حصار: ممکن است رئیسی از ورود به انتخابات ریاست جمهوری منع شود

یک فعال سیاسی معتقد است ممکن است که رئیسی در دقیقه ۹۰ از سوی رهبری برای حضور منع شود و رهبری بگویند که عملکرد خوبی در قوه قضاییه دارید و در همان‌جا به کار خود مشغول باشید.

جوادی حصار با بیان اینکه اصولگرایان در ظاهر دارای ثبات و انسجام هستند، یادآور شد: به ظاهر اینگونه است اما در باطن شدیدا اختلاف نظر وجود دارد و هنوز به تصمیم‌گیری و توافق بر سر فرد خاصی نرسیده‌اند. اگر آقای رئیسی گزینه مشخص آن‌هاست. ما نیز در این سمت گزینه‌های مشخصی داریم. اصولگرایان فقط گفته‌اند که بر سر رئیسی می‌توانند به اجماع بیشتری دست پیدا کنند. ممکن است رئیسی در دقیقه ۹۰ از سوی رهبری برای حضور منع شود و رهبری بگویند که عملکرد خوبی در قوه قضاییه دارید و در همان‌جا به کار خود مشغول باشید. اصولگرایان هنوز گزینه مورد اجماع و رای آوری ندارند.

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

سعید محمد: رئیسی به من گفت وارد انتخابات نمی‌شوم

محمد تصریح کرد: ابتدا خدمت آقای رییسی رفتم تا برنامه را با ایشان تنظیم کنم. ایشان گفتند که به انتخابات ورود نمی‌کنند. حتی قبل از آنکه از قرارگاه خارج شوم دوباره از ایشان پرسیدم و گفتند که قصد ورود به انتخابات را ندارند. اگر ورود کنند به آقای رییسی کمک می کنم چون ایشان می توانند اجماع خوبی ایجاد کنند و اولویت عدم انشقاق است.

معرفی نامزدها به جبهه اصلاحات از هفته آینده

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: احتمالا از هفته آینده فرایند معرفی نامزدهای اصلاح طلبان به جبهه اصلاحات آغاز می شود.جواد امام در گفت و گو با ایسنا، درباره سازوکار انتخاب نامزد اصلاح طلبان در جبهه اصلاحات، اظهار کرد: نامزدها با حداقل نظر یک سوم اعضای حقیقی و حقوقی جبهه معرفی شده و در فرایندی برنامه های آنها بررسی می شود و در نهایت با رای دو سوم اعضای جبهه اصلاحات، نامزد نهایی مشخص خواهد شد.وی ادامه داد: در حال حاضر آیین نامه های جبهه اصلاحات در حال تکمیل است و احتمالا از هفته آینده فرایند معرفی نامزدها به جبهه اصلاحات آغاز می شود، البته قرار نیست هر نامزدی به جبهه معرفی شود، بلکه کسانی معرفی می شوند که هم جبهه اصلاحات آنها را اصلاح طلب بداند و هم خود نامزدها خود را اصلاح طلب معرفی کنند.این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این پرسش که شانس کدام نامزد اصلاح طلب برای معرفی به مردم از سوی جبهه اصلاحات بیشتر خواهد بود، گفت: نمی توان از حالا پیش بینی کرد. این مسأله به آمادگی نامزدها در درجه اول و در درجه دوم به معرفی آنها توسط یک سوم اعضای جبهه اصلاحات و در نهایت پذیرش آنها بستگی دارد./841/

از رایزنی مجلس و مجمع درباره قانون انتخابات تا حمله عطریانفر به فائزه هاشمی

جهت مشاهده و دریافت فایل بسته رصد انتخاباتی رسا کلیک کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲
خوبه
2
0
حسین رابعیان
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
کارتون حرف نداره
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کار قشنگی است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
جذاب و قشنگ است
0
0