۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۷۸۶۴۲
در مراسم تکریم معارفه امام جمعه امیدیه مطرح شد؛

دفتر امام جمعه نخستین خاکریز برای مردم هر شهرستان

دفتر امام جمعه نخستین خاکریز برای مردم هر شهرستان
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: نخستین خاکریز برای مردم هر شهرستان دفتر امام جمعه است البته امام جمعه به تنهایی نمی‌تواند کار کند بلکه همه باید به کمک آن بیایند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در آیین تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان امیدیه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، درگذشت سردار حجازی جانشین سپاه قدس را به پیشگاه امام و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت گفت.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به دعای بیستم صحیفه سجادیه "وَ بَلِّغْ بِإِیمَانِی أَکمَلَ الْإِیمَانِ، وَ اجْعَلْ یقِینِی أَفْضَلَ الْیقِینِ، وَ انْتَهِ بِنِیتِی إِلَی أَحْسَنِ النِّیاتِ، وَ بِعَمَلِی إِلَی أَحْسَنِ الْأَعْمَالِ"، افزود: اهل بیت (ع) در بسیاری از دعا‌ها کلام و مناجات خود را به صلوات بر محمد و آل محمد مصدر کرده‌اند که در مناجات شعبانیه نیز همینگونه است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خداوند متعال سرمایه عظیم و ارزشمند را بعنوان دائرالمعارف لطف کرده که در هیچ یک از مکاتب نظیر ندارد، گفت: پاسخ دلیل مصدر بودن دعا‌ها به صلوات را در سوره مبارک یوسف می‌توان یافت در پیشگاه خداوند متعال باید کسی را آورد که صاحب آبرو و مطهر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه صلوات بر محمد و آل محمد کلید باز شدن همه قفل‌ها و حل مشکلات است، بیان کرد: در روایات آمده که اگر درخواستی از خدا داشتید باید کسی را بیاورید که آبرومند باشد و آن وجود مقدس چهارده معصوم (ع) است.

وی با بیان که این‌که یکی از یادگاران امام راحل اقامه نماز جمعه است، خاطرنشان کرد: در اسلام سه اجتماع شامل اجتماع سالیانه حج، اجتماع روزانه نماز یومیه و اجتماع هفتگی که نماز جمعه است که خداوند بیشترین برکات را در این اجتماع و نماز قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه خداوند متعال می‌فرمایند دست از هر کاریی بکشید و به سمت نماز جمعه بشتابید، عنوان کرد: نماز جمعه بسیاری از مشکلات لاینحل را حل می‌کند و امام جمعه با مطالبه از هر مسئولی به پشتوانه مردم، طبیعتا مشکل‌ها حل می‌شود.

امام جمعه اهواز در به جایگاه نماز جمعه در پیشگاه خداوند متعال اشاره و اظهار داشت: نخستین خاکریز برای مردم هر شهرستان دفتر امام جمعه است البته امام جمعه به تنهایی نمی‌تواند کار کند بلکه همه باید به کمک آن بیایند.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: امام جمعه هر مقدار تلاشگر باشد به تنهایی نمی‌تواند کار کند بلکه باید همه به ویژه روحانیت و حوزه علمیه در کنار آن باشند.

نماینده ولی فقیه در اهواز با بیان این‌که برخی از مسؤولان به درخواست‌های مردم کمتر توجه می‌کنند، گفت: تلاش شود تا شهرستان امیدیه در زمینه فرهنگی و اقتصادی ارتقا پیدا کند.

 امام جمعه اهواز ادامه داد: امروزه مردم اگر تحت فشار اقتصادی هستند به دلیل عدم عمل به بیانات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان با بیان اینکه تعدادی با تفکر غرب‌گرایانه در دقایق آخر عمر خود دست از این تفکر بر نمی‌دارند، گفت: در این ایام باید به فکر رفع مشکلات مردم باشیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات