۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۷۸۶۶۷
قالیباف:

مرکز پژوهش‌های مجلس امسال از نیاوران به بهارستان منتقل می‌شود

مرکز پژوهش‌های مجلس امسال از نیاوران به بهارستان منتقل می‌شود
رییس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده در خصوص قرار داشتن ساختمان مرکز پژوهش ها در منطقه نیاوران، گفت: امیدواریم امسال این ساختمان به کنار بهارستان منتقل شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس توسط زاکانی رییس مرکز، سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در تذکری اظهار داشت: یک سال است که از شروع به کار مجلس گذشته و چیزی از مرکز پژوهش‌ها ندیده‌ایم و رئیس مجلس باید بگوید دستگاه‌هایی که بازوی نظارتی مجلس هستند چه می‌کنند.

وی گفت: به عنوان مثال، روابط عمومی دیوان محاسبات درباره نمایندگان پرت و پلا نوشته و در مراجعه به مرکز پژوهش‌ها هم معمولاً مشکل داریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در ارتباط با مسائل مهم مانند قانون برنامه یا قانون بودجه، باید نقش مرکز پژوهش‌ها بیشتر دیده شود؛ به عنوان مثال همین امسال بسیاری از احکام بودجه جابجا شد و تغییر کرد که در رابطه با اینها مرکز پژوهش‌ها باید وارد عمل می‌شد.

دلخوش ادامه داد: در رابطه با نیروی انسانی مرکز پژوهش‌ها نیز آدم‌های جدیدی آمده‌اند که آنها را نمی‌شناسیم و احساس می‌کنم حذف نخبگان اتفاق افتاده است؛ در صورتی که این تغییرات باید با نظارت هیأت رئیسه مجلس صورت گیرد.

وی همچنین با انتقاد از قرار گرفتن ساختمان مرکز پژوهش‌ها در شمال شهر عنوان کرد: منِ نماینده چطور می‌توانم دائم به آن مرکز دسترسی داشته باشم؟ مکان مرکز پژوهش‌ها به نیاوران رفته و ما دسترسی نداریم، در حالی که باید در کنار بهارستان باشد.

قالیباف: ساختمان مرکز پژوهش ها، کنار بهارستان می‌آید

پس از تذکر این نماینده، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی اظهار داشت:‌ مرکز پژوهش‌ها ادعای اینکه همه کارها را به درستی انجام داده، ندارد و حتماً اشکالات و ضعف‌هایی هست که تلاش می‌کنند تا اصلاح شود و اگر تغییری در ساختار باشد، در هیأت رئیسه مجلس به عنوان هیأت امنای مرکز بررسی خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با ساختمان مرکز هم، آقای زاکانی در سه چهار نوبت پیگیری کرده که این ساختمان به پایین شهر منتقل شود و امیدواریم با اعتباراتی که درنظر گرفته شده، در سال 1400 ساختمان مرکز در کنار بهارستان تکمیل شده و به این مکان منتقل شوند.

زنگنه: چرا ساختار مرکز پژوهش ها بزرگ شده است؟!

همچنین محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در تذکری با استناد به ماده 142 آئین‌نامه داخلی مجلس در خصوص الزام مرکز پژوهش‌ها به تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای بررسی طرح‌ها و لوایح ارجاعی از سوی نمایندگان، از ضعف عملکرد این مرکز انتقاد کرد و گفت: وقتی مرکز پژوهش‌ها برخلاف آئین‌نامه عمل می‌کند، از دیگر اجزای کشور چه انتظاری می‌توان داشت.

وی همچنین در خصوص ایجاد مرکز پژوهش‌ها در قم گفت: وقتی مراکز مشابه داریم چه اصراری بر نهادسازی وجود دارد؟! ما دنبال کوچک‌سازی دولت هستیم ولی یک مرکز در مجلس بزرگ می‌شود و ما هیچ جوابی نداریم.

قالیباف در پاسخ به این نماینده گفت: ماده 142 آئین‌نامه داخلی مجلس گفته است که در صورت ضرورت و تصویب کمیسیون، طرح‌ها و لوایح به مرکز پژوهش‌ ارجاع می‌شود و مرکز باید آن را بررسی کند لذا تا خود کمیسیون این را تصویب نکند این کار انجام نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص تغییر ساختار مرکز پژوهش‌ها و بزرگ شدن آن نیز گفت: در مرکز پژوهش‌ها هیچ تشکیلاتی هنوز نهایی نشده و هیچ تغییری در هیأت امنا مصوب نشده است./998/

ارسال نظرات