۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۷۸۶۸۰
رییس کمیسیون اصل نود مجلس:

مجلس هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد

مجلس هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد
حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه خط قرمز مجلس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، گفت: مجلس شورای اسلامی هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان طی تذکری اظهار داشت: مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مصوب کرده و براساس آن تحریم ها می بایست تا 5 اسفند سال 99 برداشته می شد و در صورت عدم رفع تحریم ها، به موضوع توقف اجرای پروتکل الحاقی در قانون اشاره شده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+4 در وین افزود: متاسفانه مجلس هیچ اطلاعی از مذاکرات و مسیری که در مذاکرات طی می شود، ندارد.

حجت‌الاسلام پژمانفر بیان کرد: به نظر می رسد که مجدداً کلاه گشاد جدیدی می خواهند بر سر کشور بگذارند، این در حالی است که تیم مذاکره کننده باید در چارچوب قانون مجلس موضوعات را پیگیری کند.

وی یادآور شد: اینکه طرف های آمریکایی اعلام کردند بخشی از تحریم ها را رفع می کنند، یک بازی جدید است و بدتر از آن، اینکه دیپلمات های ایرانی دست به دامن اروپایی ها شده اند تا موضوع لغو تحریم ها را از طریق اروپا حل کنند، این در حالی است که اروپایی ها در همین روزهای اخیر مجدداً تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده اند، بنابراین ما چگونه می توانیم به این افراد متوسل شویم.

خط قرمز مجلس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است

نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت باید قانون اقدام راهبردی را اجرا کند، خط قرمز مجلس نیز فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: نتیجه این سیاست ها باید پای سفره مردم خود را نشان دهد، اما متاسفانه سفره مردم کوچکتر و آنها هر روز فقیرتر می شوند. علاوه بر این موضوع امنیت غذایی که 20 سال گذشته حل شده بود، دوباره امروز به یک معضل تبدیل شده است.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم تصریح کرد: مجلس هیچ اطلاعی از اقداماتی که تیم مذاکره کننده انجام می دهند، ندارد.

وی در خاتمه بیان کرد: به نظر من آنها فقط خاری و ذلت برای ملت ایجاد می کنند و برای مذاکراتی که پایان ندارد، زمان بسیار صرف می کنند./998/

ارسال نظرات