۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۷۸۷۰۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

پاسداری از انقلاب اسلامی، فلسفه وجودی سپاه است

پاسداری از انقلاب اسلامی، فلسفه وجودی سپاه است
مازندران - حجت الاسلام خوبانی، سپاه پاسداران را نهادی منسجم و مکتبی در مسیر پیشبرد آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به در پیش بودن دوم اردیبهشت، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: این نهاد مستحکم، در طول چهار دهه اخیر همواره حافظ انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات داخلی و خارجی بوده است.

وی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نهادی منسجم و مکتبی در مسیر پیشبرد آرمان ها و ارزش های انقلاب معرفی کرد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول دهه های اخیر همواره در جهت حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب مجاهدت های بسیاری انجام داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این نهاد مردمی و انقلابی همواره امینی وفادار برای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که متن همین مردم تشکیل شده همواره پشتیبان مستضعفان جهان و دشمن مستکبران عالم بوده است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که سپاه تنها یک نیروی نظامی نیست، تصریح کرد: خدمات، تلاش ها و از خودگذشتگی های این مجموعه مستحکم در کنار سایرنهادهای ایران اسلامی، همواره منشأ آثار و برکات ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران بوده است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که فلسفه وجودی سپاه پاسداران با سایر نیروهای نظامی دنیا بسیار متفاوت است، بیان داشت: در طول چهار دهه اخیر به وضوح حضور میدانی پاسداران انقلاب اسلامی در محرومیت زدایی، سازندگی، عرصه فرهنگی و همچنین حوادث مهم کشور دیده شده است.

استاد حوزه علمیه مارندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین مأموریت ها و وظایف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیشبرد امر عظیم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این نهاد مردمی و انقلابی، نگهبانی مقتدر و مستحکم برای انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی است و در طول دهه های اخیر به نحو مطلوب به رسالت خود عمل کرده است.

وی با بیان این که امروز به برکت جان فشانی ها و مجاهدت های سرداران رشید اسلام در سپاه پاسداران، آرمان های اصیل انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: دشمنی آشکار نظام های سلطه گر با سپاه همیشه سرافراز، ترویج گفتمان ناب انقلاب اسلامی در سراسر منطقه و سایر نقاط جهان است.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول دهه های اخیر هر نوع خطر و تهدیدی که از سوی دشمنان متوجه انقلاب اسلامی بود را خنثی کرده است، تصریح کرد: سپاه علاوه بر این که در همه عرصه ها و صحنه ها ثابت کرده خادم ملت ایران است، همواره پاسدار انقلاب و حافظ ایران اسلامی در برابر هر نوع توطئه ای از سوی دشمنان است.

وی با بیان این که هر گاه کشورمان در معرض خطر و تهدید دشمنان قرار گرفت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدرانه در برابر آنها ایستاد و از تمامیت ارضی کشور دفاع کرد، ادامه داد: این نیروی مقتدر و مستحکم اجازه کوچکترین تحرک و زیاده گویی به معاندان و دشمنان انقلاب را نخواهد داد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به خدمات ارزنده سپاه پاسداران در حوادث طبیعی نظیر سیل و همچنین شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که پاسداران و بسیجیان در همه این حوادث از همان ابتدا کنار مردم بودند، تصریح کرد: سپاه همواره همه امکانات و ظرفیت خود را برای خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات و کاهش آلام آنها به کار گرفته است./950/

ارسال نظرات