۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۷۶۶
بادامچیان:

به‌عنوان کاندیدای احتمالی مؤتلفه در شورای وحدت مطرح هستم

به‌عنوان کاندیدای احتمالی مؤتلفه در شورای وحدت مطرح هستم
دبیرکل حزب موتلفه از خود، میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی به‌عنوان ۵ گزینه این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری نام برد و گفت: روشن است که از حزب یک نفر نامزد خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه) در نشست خبری گفت: ما در موقعیت مهم انتقال از گام اول چهل ساله دوم انقلاب به گام دوم انقلاب با بیانیه رهبر انقلاب هستیم.

وی افزود: سیاست ما در مسئله شوراهای اسلامی شهر و روستا ایجاد وحدت بین نیروها بود که به شورای وحدت انجامید و مسئله دوم اینکه استان ها فعال شوند و ائتلاف اسلامی مستقل در هر استان شکل بگیرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: حزب موتلفه در ۳۱ استان فعال است و تقریبا به برکت یک حرکت قوی و صحیح جو آرامی بر کشور حاکم است و جنگ و جدال ها کم شده و جدال های حزبی نیز به طور طبیعی انجام می شود و سیاست ما هم این بود که چالش پدید نیاوریم. 

بادامچیان با بیان اینکه سیاست ما در انتخابات ریاست جمهوری این است که به همه کسانی که می خواهند خود را عرضه کنند احترام بگذاریم و درگیری نداشته باشیم گفت: طبق التزام به قانون اساسی آخرین مسئله اعلام احراز صلاحیت ها به عهده شورای نگهبان است و دلیلی برای درگیری بین نامزدها نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر اینکه موتلفه اسلامی با احترام به سایرین خودش هم اعلام نامزدی کرد و از اعضایش خواست کسانی را که واجد شرایط ریاست جمهوری هستند اعلام کنند، تصریح کرد: من و مهندس میرسلیم و دکتر نیکنام و آقای انواری و آقای ترقی این ۵نفر هستیم و روشن است که از حزب یک نفر نامزد خواهد بود و بیشترین توجه از بین اینها روی کسی خواهد بود که از شورای نگهبان بتواند تاییدیه بگیرد و ما این دوره حزبی به میدان آمده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درمورد معرفی نامزد حزبی از سوی موتلفه با وجود سازوکار شورای وحدت تصریح کرد: شورای وحدت مانع اینکه کسانی خودشان را نامزد کنند نیست و معتقد است هرکس می تواند خود را مطرح کند و منعی نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات اخیر متکی درمورد احتمال معرفی نامزدهایی بیش از 10نفر اعلامی از سوی شورای وحدت و حضور نامزدهای موتلفه در این لیست گفت: چون موتلفه 5 نامزد داشت از سوی موتلفه بنده در شورای وحدت برای کاندیداتوری مطرح هستم و از این رو اعلام کاندیداتوری می کنم.

ارسال نظرات