۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۸۷۹۵
آیت‌الله مدرسی در دیدار سفیر دانمارک:

فتنه‌گران از دین برای ایجاد ناآرامی در عراق سوء استفاده می‌کنند

فتنه‌گران از دین برای ایجاد ناآرامی در عراق سوء استفاده می‌کنند
آیت‌الله مدرسی امروز سفیر دانمارک در عراق را به حضور پذیرفت و در گفت‌وگو با او تأکید کرد، آزادی ملی خواسته ملت عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در کربلا در دیداری که با سفیر کشور دانمارک در عراق داشت، بر ضرورت هماهنگی بین حکمت و علم تأکید کرد و گفت: «حل چالش‌هایی همچون بیماری همه‌گیر، گرمایش زمین و مشکلات زیست‌محیطی که همگی در دنیا با آن‌ها مواجهیم، مستلزم همکاری و تعاون جهانی است».

وی همچنین در این دیدار اظهار کرد: «ملت عراق در حال گذار از تجربه آزادی است و ملت با مقابله با تروریسم و فشارهای مختلف بهای این آزادی را می‌پردازند. این آزادی ملی خواسته ملت عراق است، ملتی که ملتزم به تعالیم اسلام است و‌ به مقدسات احترام می‌گذارد. کسانی که از دین برای ایجاد درگیری و ناآرامی سوء استفاده می‌کنند، به دنبال فتنه هستند».

آیت‌الله مدرسی در این دیدار همچنین از کشورهای جهان خواست فشارها بر عراق را کم کنند تا مردم عراق در سایه آزادی از رفاه و توسعه نیز برخوردار شوند.

وی افزود: «عراق امکانات مادی بسیاری برای پیشرفت دارد. مردم عراق نیز سخت‌کوش و تلاش‌گرند و هر جا که مهاجرت می‌کنند همچون استرالیا و دانمارک، دست از کار و فعالیت نمی‌کشند. در دانمارک جمعیت مهاجرین با صلح زندگی می‌کردند ولی اسلام‌ستیزی و مهاجرستیزی اخیراً رواج یافته که باید مانع این رفتارها شد».

سفیر دانمارک در عراق و کاردار استرالیا از فرصت دیدار با آیت‌الله مدرسی و توصیه‌های حکیمانه او سپاسگزاری و اذعان کرد: کشورش برای جلوگیری از خشونت که بعد از ظهور داعش ایجاد شده در حال تلاش است./۹۸۸/

ارسال نظرات