۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۸۸۲۸
حجت الاسلام نصیرایی:

توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است

توسعه و پیشرفت کشور در گرو حضور پرشور مردم در انتخابات است
عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه رییس جمهور باید شخصی ظلم ستیز و فساد ستیز باشد، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب ناکامی بدخواهان نظام اسلامی خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه دموکراسی و مشارکت مردم در صحنه های مختلف تأسیس شده و اهداف و آرمان های انقلاب بر اساس همیاری مردم با نظام پیش برده شده است.

حجت الاسلام نصیرایی ابراز داشت: کشورهای دیگر بر اساس وابستگی به ابرقدرت ها شکل گرفته بود؛ اما انقلاب و نظام اسلامی بر اساس اراده ملی و مشارکت مردم تشکیل شده، از این رو برای کارشناسان سیاسی دنیا میزان و آمار مشارکت مردم در صحنه های انتخاباتی ایران به ویژه ریاست جمهوری حائز اهمیت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ابراز داشت: علت اصلی به نتیجه نرسیدن و کارشکنی های دشمنان برای سرنگونی نظام اسلامی، حضور پر شور مردم در صحنه های انتخابات و حمایت ملت از اصل نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه دشمنان با القای ناکارآمدی نظام درصدد هستند که مردم را نسبت به انقلاب و سران قوا دلسرد کنند تا اینکه به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، گفت: هرزمانی که مسؤولان کشور انقلابی عمل کردند و در برابر بیگانگان ایستادگی کردند، قدرت و اقتدار ایران در منطقه و جهان افزایش یافته است و هر زمانی در برابر تمایل به مذاکره با غرب و چشم امید به بیگانگان برای حل مشکلات داخلی داشتیم گرفتاری ها و بحران های کشور افزایش یافته است.

حجت الاسلام نصیرایی ابراز داشت: عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی و مشارکت پایین در انتخابات، مشکلات کشور را حل نخواهد کرد، بلکه بحرانهای کشور را دو چندان خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد و پیشرفت های نظام اسلامی ایران در عرصه های علمی و انرژی هسته ای، گفت: استمرار رشد، توسعه و پیشرفت کشور مرهون حضور پرشور در انتخابات و حمایت مردم از اصل نظام اسلامی خواهد بود، اما اگر حضور مردم در انتخابات کمرنگ شود، کشور با مشکلات و بحرانهای داخلی و خارجی رو به رو خواهد شد.

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب ناکامی اهداف دشمنان

استقلال کشور و عدم وابستگی به شرق و غرب از اهداف اصلی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام نصیرایی در ادامه سخنانش به تبیین شاخص های رییس جمهور دولت کارآمد و انقلابی پرداخت و افزود: رییس جمهور بالاترین مقام اجرایی کشور است و در قانون اساسی بیشترین اختیارات اجرایی در کشور را دارد و مجری قانون اساسی است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ابراز داشت: استقلال کشور و عدم وابستگی به شرق و غرب از اهداف اصلی انقلاب اسلامی بوده و باید رییس جمهور تراز انقلاب، آرمان های انقلاب را در عرصه های مختلف کشور محقق کند.

رییس جمهور باید ظلم ستیز و فساد ستیز باشد

وی با بیان اینکه رییس جمهور تراز انقلاب باید روحیه مقاومت، مبارزه با فساد و ظلم ستیز باشد، گفت: نباید رییس جمهور و اطرافیان او اهل رانت خواری بوده و منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع عمومی ترجیح ندهد؛ اما فردی که روحیه مبارزه و ایستادگی در برابر بیگانگان نداشته، چگونه می تواند در برابر زیاده خواهی غرب و دشمنان ایستادگی کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: رییس جمهور منتخب مردم باید دارای برنامه دقیق، جامع و کاربردی برای حل مشکلات داخلی کشور و بهبود معیشت مردم داشته باشد.

حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه باید فعالیت های رییس جمهور دولت آینده همسو و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، باشد، گفت: باید رییس جمهور منتخب مردم، مدل مدیریتی که در صنعت نظامی کشور وجود دارد و سبب بازدارندگی و ترس و عدم تجاوز دشمنان به خاک کشور شده را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و صنعتی کشور الگوبرداری کند./998/

ارسال نظرات