۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۷۸۸۹۳
امام جمعه ملبورن استرالیا:

حضرت خدیجه الگوی شایسته ای برای زنان عالم است

حضرت خدیجه الگوی شایسته ای برای زنان عالم است
حجت الاسلام وحیدی در مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه(س) گفت: حضرت خدیجه الگوی شایسته ای برای زنان عالم است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در مراسم سالروز وفات حضرت خدیجه(س) که در مرکز اسلامی زینبیه شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، حضرت خدیجه ( س) را الگوی شایسته ای برای زنان جهان امروز دانست.

وی با بیان این که حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها خدمات ارزنده ای را برای اعتلای دین اسلام، تقویت مسلمانان و دفاع از پیامبر گرامی(ص) در روزهای آغازین بعثت ایشان ارائه دادند، ابراز داشت: تاریخ اسلام از خودگذشتگی حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را بی نظیر دانسته است.

این روحانی استرالیایی با تاکید به این که بانوان عصر امروز در وضعیت فعلی جهان باید از تعلیمات همسر مکرمه پیامبر گرامی اسلام(ص) حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها درس بگیرند و آن را الگو قرار دھند، افزود: سیره آن بانوی مکرمه(س) بیانگر حقوق بالای زنان در اسلام و اعتماد ایشان به فرمایشات دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به این که حضرت خدیجه(س) روزهای اول بعثت پیامبر اسلام(ص) در کنار آن حضرت(ص) ایستادند و در برابر ظلم و ستم مقاومت کردند، گفت: زنان جامعه اسلامی برای مقابله با استعمار و استکبار جهانی، از روش زندگی حضرت خدیجه کبری(س) درس بگیرند.

وی در آخر بر ترویج سیرہ ائمه معصومین علیهم السلام، مقاومت، ایستادگی، ایثار  و فداکاری در جامعه بانوان امروز تاکید کرد./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
رحمت و رضوان الهی بر ام المومنین خدیجه
0
0