۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۸۹۲۴

دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با جمعی از مبلغین مؤسسه راه ایمان

دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با جمعی از مبلغین مؤسسه راه ایمان
خوزستان - جمعی از مبلغین مدارس موسسه راه ایمان با نماینده ولی فقیه در خوزستان دیدار کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جمعی از مبلغین مدارس موسسه راه ایمان وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در سطح خوزستان با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار متولیان امر به ارائه گزارشی از عملکرد مبلغین در سطح این مدارس پرداختند و در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد به بیان نکات اخلاقی، توصیه‌های طلبگی و تبلیغی و نحوه اثرگذاری در تبلیغ پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اهمیت استفاده از لحظه لحظه‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این ماه، ماه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای بندگان خاص خداوند متعال است.

وی با اشاره به این‌که در عالم آخرت واحد سنجشی برای موضوعات گوناگون وجود دارد، بیان کرد: برای عقاید، اخلاق، اعمال و رفتار نیز واحد سنجشی وجود دارد، دو کفه ترازو هست که یکی از آن حق و دیگری نیز عقاید، اعمال و رفتار انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: انسان وقتی در دنیا عملی را انجام می‌دهد، حفظ و نگهداری آن بسیار با اهمیت می‌باشد و باتوجه به اینکه ممکن است عمل انسان در این دنیا حبط و رابطه بین عمل و عامل قطع شود، باید در جهت حفظ آن تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این‌که قرآن کریم همچون کتاب‌های علمی صرف نیست، ادامه داد: باید احاطه به همه قرآن کریم داشته باشیم از آن جهت که "إن‌القرآن يفسر بعضه بعضاً".

وی با اشاره به این‌که در ماه مبارک رمضان گروهی صبح تا شب گرسنگی و تشنگی را تحمل می‌کنند، اما در نهایت روزه خود را حبط می‌کنند، خاطرنشان کرد: در کلام اهل بیت (ع) آمده که "اللهم و بارک لنا رجب و شعبان و بلعنا شهر رمضان و غض البصر" یعنی اینکه خداوندا بهره ما را از این ماه گرسنگی و تشنگی قرار نده بلکه این دو ماه که گذشت را مبارک قرار ده و ما را به ماه رمضان برسان و خداوند کمکم کن که نماز و روزه را بتوانم به نحو احسن انجام بدهم.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که علمای اخلاق بالغ بر ۳۰ گناه به واسطه زبان برشمرده‌اند، ادامه داد: با یک جمله که از زبان خارج می‌شود، جان انسان به خطر می‌افتد و مال او به غارت می‌رود و آبروی آن به خطر می‌افتد در عین حال غالب اختراعات و اکتشافات انسان به واسطه همین زبان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که انسان زبان را باید از فیلتر قلب بگذراند، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) هر شب می‌فرمایند "ای‌ها الناس ای‌ها الناس ای‌ها الناس تجهزوا رحمکم الله بلرحیل"

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه قرآنی "و من یتق الله یجعل لهو مخرجا"، ادامه داد: اگر انسان تقوای الهی را پیشه کند خداوند به او کمک خواهد کرد. توکل به خداوند متعال یعنی اینکه تمام اسباب را ناشی از خداوند متعال بدانیم.

 وی با تأکید براینکه مبلغان در نقاط هدف باید به فعالیت خود بپردازند، گفت: در شرایطی هستیم که باید تلاش و کار کنیم تا ماموریتی که امام زمان (عج) از ما می‌خواهد را انجام دهیم. در دوران کنونی و با تغییر شرایط نحوه تبلیغ نیز فرق کرده است.

امام جمعه اهواز با توصیه مبلغین به مطالعه کتاب‌های متعدد، بیان کرد: شیوه‌های جذب جوانان را باید بلد باشیم؛ امروزه با جوانان و نوجوانان تحصیل کرده مواجه هستیم و لازمه آن تغییر نحوه تبلیغ است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به سرکشی از روحانیون و مبلغین فعال در ۸۰۰ نقطه استان، عنوان کرد: در راستای پیگیری مشکلات و دغدغه‌های آنها، اقداماتی صورت گرفته که اخیرا با مدیرعامل بنیاد علوی نیز نشستی برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ موسسه راه ایمان وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در سطح استان خوزستان اقدامات گسترده تبلیغی، فرهنگی، عمرانی، ساخت و ساز مدارس انجام داده و بر محرومیت‌زدایی در این مناطق اهتمام دارد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات