۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۷۸۹۹۴
بسته انتخاباتی رسا؛

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی+فایل

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی+فایل
در این بسته، اخباری شامل آغاز به کار پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» و نامه سرگشاده تاج زاده به رئیسی درباره انتخابات را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، کمتر از دو ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری 1400 باقی مانده است و ما شاهد داغ شدن تب و تاب اخبار انتخاباتی در میان محافل سیاسی هستیم.

نزدیک ایام انتخابات، تقریباً هر خبری رنگ و بوی انتخاباتی به خود می گیرد و حتی نطق خطبای جمعه کشور نیز حاوی توصیه هایی برای هر چه بهتر برگزار کردن انتخابات است.

اما در میان همه اخبار، یک سری از خبرها هستند که برای افکار عمومی از درجه اهمیت بیشتری برخوردارند؛ ما در این بسته خبری اخباری شامل اظهارات انتخاباتی نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، آغاز به کار پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» و نامه سر گشاده تاج زاده به ابراهیم رئیسی درباره انتخابات ۱۴۰۰ را تقدیم مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

استفاده انتخاباتی از مذاکرات خیانت است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: بهره برداری انتخاباتی از مذاکرات وین به حراج گذاشتن امنیت ملی است و هر کسی چنین هدفی داشته باشد، به امر غیر قابل بخششی فکر کرده و بهره برداری سیاسی انتزاعی از مقوله منافع ملی و امنیت ملی خیانت محسوب می‌گردد.

هر کس که امروز به انتخابات نه بگوید خدمتی به ایران و آینده آن نکرده است. با همه دلخوری‌ها، گلایه‌ها، مدیریت بد، فساد، تبعیض، نابرابری، عدم تحقق عدالت اجتماعی، دروغ‌ها، غیبت‌ها، تهمت‌ها، ناجوانمردی‌های مدیریتی، پشت پازدن به حقوق حقه ملت و نادیده گرفتن آن که بنده تمامی این موارد را قبول دارم و می‌توانم برای آن ساعت‌ها صحبت کنم و ده‌ها کتاب از درون آن بیرون بیاورم باید بگویم که امروز نظام سلطه و استعمار در برابر ما صف‌آرایی کرده است و من نگرانم که ماجرای عصر مشروطه دوباره تکرار شود.

خباز: عارف می‌آید و شایستگی ریاست‌جمهوری دارد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه ظریف تاکنون درباره نامزدی در انتخابات اظهارنظرهای مختلفی انجام داده، افزود: نمی‌دانیم ظریف می‌آید یا خیر، چون اطلاع دقیقی از تصمیم او در دست نیست. اگر خود آقای ظریف برای نامزدی اعلام آمادگی کند طبیعتا نهاد اجماع سازی باید بنشیند و در میان نامزدهای اصلاح طلب تأییدصلاحیت شده برای انتخاب نامزد نهایی به جمع بندی برسد تا همچون سال های 92 و 96 از پراکندگی آرا جلوگیری شود.

محمدرضا خباز درباره نگاه اصلاح طلبان به کاندیداتوری محمدرضا عارف گفت: آقای عارف یقینا نامزد انتخابات 1400 می‌شود و عزم او برای اعلام کاندیداتوری جزم است. آقای عارف وزارت و معاون اولی رئیس جمهور را در کارنامه دارد بنابراین از شایستگی و کفایت لازم برای احراز جایگاه ریاست جمهوری برخوردار است و به نظر می رسد شرایط جامعه هم مناسب است.

وی افزود: نگرانی امروز اصلاح طلبان این است که چه کنیم مردم بیشتر در انتخابات شرکت کنند چون انتخابات حداکثری موجبات نجات کشور را فراهم خواهد کرد و ما را به سوی موفقیت های آتی پیش خواهد برد.

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف اظهار کرد: آقای ظریف تاکنون هیچ ابراز علاقه ای برای نامزد در انتخابات ریاست جمهوری نکرده و تنها یک جمله دیپلماتیک از ایشان وجود دارد که گفت «نگران رأی آوردنم هستم نه نگران رأی نیاوردن». معنای این حرف آن است که «اگر بیایم رأی می آورم و همینجا اول گرفتاریهایم می شود» چون در داخل کشور و خارج کشور ما مشکلات فراوانیم داریم.

سعید جلیلی اولین دوگانه انتخابات ۱۴۰۰ را کلید زد

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از "سرهنگ و حقوقدان" تا "جنگ و مذاکره"؛ دو قطبی‌های موهومی که برای فریب مردم ساخته می‌شود. مذاکره یا جنگ؟ مشخص است کسی جنگ را انتخاب نخواهد کرد. جریان انقلابی با ایجاد دوگانه‌های واقعی مورد نیاز مردم نظیر عدالت یا فساد، دوگانه‌های واهی جریان تردید را از میان ببرد.

میرزایی نیکو مدعی شد: مکاتبات ظریف با رهبر انقلاب در مورد انتخابات

قاسم میرزایی نیکو درخصوص حضور محمدجواد ظریف در انتخابات و این که گفته می‌شود وی کاندیدای جریان اصلاحات خواهد بود، گفت: هنوز هیچ‌چیز در جبهه اصلاحات قطعی نشده و همان فرآیندی که گفته شده است انجام می‌شود؛ یعنی ۱۰ نفر از اعضای جبهه کاندیدایی را معرفی می‌کنند؛ هنگامی که یک سوم آرا را در مرحله اول به دست آوردند و سپس برای نهایی شدن ثبت‌نام با دو،سوم آرا به عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌شوند و تا جایی که من اطلاع دارم دوستانی در تماس با جبهه، ابراز تمایل کرده اند که در فرآیند قرار گیرند.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: جبهه اصلاحات ایران برای خودش ساز و کاری تنظیم کرده است مبنی بر این که کسانی که مایل به کاندیداتوری هستند حتما باید اصلاح طلب باشند و از فرآیندی که جبهه تعیین کرده باید پیروی کنند.

وی ادامه داد: آقای ظریف هم در مکاتباتش با رهبری و هم در اظهاراتش چندین بار قسم و آیه آورده است که نخواهد آمد؛ البته ممکن است بعدها جاهایی سفارش کنند یا فشار بیاورند که ایشان بیاید و ممکن است اتفاق بیفتد اما تا امروز حداقل خودشان این کار را نکرده است.

اعلام موجودیت پویش دعوت از «آیت‌الله رئیسی»

سایت رجانیوز نزدیک به جبهه پایداری ضمن اعلام خبر راه افتادن پویش دعوت از «حجت الاسلام رئیسی» برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: پویش دعوت از سیدابراهیم رئیسی توسط جمعی از فعالین دانشجویی و اساتید حامی وی در دانشگاه تهران راه اندازی شد. اعضای این پویش معتقدند حجت الاسلام رئیسی، گزینه اصلح برای انتخابات ۱۴٠٠ است.

وکیلی: ظریف تنها ناجی اردوگاه اصلاح طلبان است

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم گفت: شاید ظریف تنها گزینه‌ای باشد که بتواند اردوگاه مایوس اصلاح طلبان را امیدوار و جمع آنها را حفظ کند.محمد علی وکیلی در گفتگویی درباره احتمال ورود محمدجواد ظریف به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در اینکه اصلاح‌طلبان خیلی به آمدن ظریف برای ریاست جمهوری امیدوار هستند شکی وجود ندارد و شاید ظریف تنها گزینه‌ای باشد که بتواند اردوگاه مایوس اصلاح طلبان را امیدوار و جمع آنها را حفظ کند؛ بنابراین او تنها ناجی اردوگاه اصلاح طلبان است.او ادامه داد: اما معتقدم که آقای ظریف باید به عواقب ریاست جمهوری در کشور توجه کند و بداند که از نظر شخصیتی هیچ نسبتی با کارکردهای صندلی ریاست جمهوری در کشور ندارد و به همین دلیل احتمالش بسیار ضعیف است که خود را وارد چنین معرکه و مهلکه‌ای کند.

وکیلی در پاسخ به این که اگر ظریف به انتخابات ریاست جمهوری وارد نشود چه کسی از سوی اصلاح طلبان وارد خواهد شد؟ گفت: الان به رغم اینکه اصلاح طلبان از نظر روش سیاست ورزی به یک نهاد اجماع سازی رسیدند، اما چون افرادی با ظرفیت تایید صلاحیت شدن را ندارند از همین رو می‌توان گفت که با توجه به وضعیتی که دارند چندان اقبال ندارند.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم درباره احتمال رفتن جریان اصلاحات به سمت علی لاریجانی برای ریاست جمهوری سیزدهم بیان کرد: ممکن است که بخشی از اصلاحات به سمت او بروند؛ البته او همانطور که در جریان اصولگرایی مخالفان بسیاری دارد در جریان اصلاح طلبی هم مخالفان بسیاری دارد؛ اما حتما بخشی از اصلاح طلبان ممکن است که به سمت ائتلاف با او بروند؛ اما او بسیار فرد محتاطی است و از همین رو تا لحظه آخر نمی‌توان پیش بینی کرد که وارد می‌شود یا خیر، اما اگر تصمیم به حضور بگیرد یعنی راه را برای خود هموار دیده است.

نقوی حسینی: ظریف کاندیدای اصلی اصلاحات نیست

مسیر انتخابات برای اصلاح طلبان پیچ در پیچ شده است. به نظر می رسد آنها بعد از منتفی شدن نامزدی سیدحسن خمینی، سراغ ظریف رفته اند اما کارشناسان و فعالان سیاسی معتقدند ظریف نامزد اصلی جریان اصلاحات نیست.سیدحسین نقوی حسینی درباره احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: او کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شود چون نه روحیات شخصی او برای قرار گرفتن در چنین جایگاهی ساخته شده و نه شرایط ایجاب می کند، ظریف بیاید.وی افزود: اگر برجام پا برجا می ماند و دولت می توانست به واسطه برجام قدری اوضاع اقتصادی را سامان دهد، می توانستند در زمان انتخابات از دستاوردهای برجام بهره برداری کنند. توافقات اخیر ایران و 1+5 نیز که به سمت بدتری در حال پیشرفتن است چون آقای عراقچی مطرح کرد «داریم به یک توافق جدید دست پیدا می کنیم» که این خودش خلاف برجام و مطالبات ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

محمود صادقی: بحث کاندیداتوری سید حسن خمینی در جبهه اصلاحات مطرح نشده بود

«محمود صادقی»، نماینده مجلس دهم، در رابطه با روند ورود به مصادیق در نهاد اجماع ساز برای انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: اصلاح‌طلبان در قالب نهاد اجماع ساز هنوز به مرحله تعیین مصداق نرسیده اند. پیش بینی می‌شود شاید از هفته آینده رفته رفته بحث کاندیداها مطرح شود و تصویر روشن تری خواهیم داشت. در مورد کاندیدا شدن سید حسن خمینی نیز بحثی در جبهه اصلاحات مطرح نشده بود. او در مورد تبلیغات و برخی اظهارات کاندیداها برای رای آوری افزود: جریان رقیب، ولایی و مخالف دولت در فضایی که جامعه با آن دست به گریبان است، موج سواری می کنند و حالت مخالف خوانی و مخالفت با وضع موجود از لحاظ موضع برایشان دست بالا می سازد. معمولا کسانی که‌ خواهان تغییر هستند، دست بالایی دارند ولی دچار خطایی شناختی و محاسباتی می شوند.

توصیه پزشکیان به شورای نگهبان درباره انتخابات ۱۴۰۰

مسعود پزشکیان، نمایندهٔ مردم در مجلس با اشاره به نقش عملکرد شورای نگهبان در مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: حلقه را خیلی تنگ نکنند، زیرا هر یک از بازیگران در صحنه رقابت‌ها سهمی در بازار و مردم دارند و هر چقدر این بازیگران کاهش یابند، فضای انتخابات سرد می‌شود. به اندازه کافی دشمن داریم و خودمان نباید برای خودمان مشکل ایجاد کنیم مقداری بازتر با مساله برخورد کنیم و اجازه دهیم مردم انتخاب کنند.پزشکیان در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما با ارزیابی فضای انتخاباتی کشور گفت: در دوره‌های پیش، فعالیت انتخاباتی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی گرم‌تر بود، احزاب نامزد‌های شان را مشخص و سازماندهی کرده بودند و کار‌ها شکل گرفته بود؛ اما اکنون برای جریان‌ها اعم از چپ و راست مشخص نیست که چه کسی قرار است بیاید و آغاز فغالیت‌های انتخاباتی خیلی سرد است.پزشکیان همچنین درباره آخرین رایزنی‌های سیاسی در جبهه اصلاحات برای معرفی نامزد نهایی این جبهه گفت: کاندید‌های جبهه اصلاحات خیلی محرومند، زیرا برای خیلی از آنان به طریقی، مساله ایجاد کردند و داوطلبی آنان با رد صلاحیت شان توأم خواهد بود و افراد تاثیرگذار و شناخته شده نیز آن قدر زیاد نیستند که از میان آنان انتخاب کنند.

نمره قبولی کاندیدای احتمالی انتخابات 1400 به دولت روحانی

محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب و کاندیدای احتمالی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی گفت: دولت روحانی، سالم‌تر از دولت‌های قبل بود. هشتاد نود درصد این دادگاه‌هایی که تشکیل می‌شود مربوط به قبل از دوره روحانی است. به دولت روحانی نمره قبولی می‌دهم.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

ردصلاحیت ظریف یعنی کاهش مشروعیت نظام!

پایگاه خبری جماران که با بودجه اختصاص یافته بیت المال به موسسه حفظ آثار و نشر ارزش های امام راحل اداره می شود و همواره در خدمت اهداف سیاسی اصلاح طلبان بوده است با انتشار یک یادداشت تلگرامی، تنها راه بهبود وضع فعلی تغییر نگاه حاکمیت به مسائل بین المللی و تنش زدائی دانسته است.

در این مطلب با قهرمان سازی از ظریف و قطعی دانستن پیروزی او، کاندیداتوری وزیر خارجه روحانی یک وظیفه عقلی و شرعی نامیده شده که اگر او رد صلاحیت شود، این موضوع تحریم انتخابات و کاهش مشروعیت نظام را به همراه خواهد داشت.

این عبارات یعنی تهدید صریح شورای نگهبان و بالتبع نظام اسلامی که اصلاح طلبان ید طولایی دارند و البته همواره ناکام بوده اند.

نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان میان‌دوره‌ای مجلس 19 اردیبهشت اعلام می‌شود

اطلاعیه شماره ۳ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صادر شد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره ۳

استان های آذربایجان شرقی، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و همدان

به اطلاع آن عده از داوطلبان نمایندگی اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، بر اساس ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های آن، مرحله رسیدگی به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده توسط هیأت‌های اجرایی و همچنین بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیأت نظارت استان، به مدت ۲۰ روز و پس از کسب نظر از هیأت مرکزی نظارت، مراتب تأیید یا ردصلاحیت در تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ از طریق فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه ابلاغ می‌گردد.

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی»

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

برای ۵۵۵ پست کلیدی دولت برنامه دارم/ دیپلماسی دولت ضرر زیادی به کشور زد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با تسنیم تأکید کرد: کشور را نمی‌توان بدون مذاکره هدایت کرد؛ اصلاً! کشوری که ۱۵ همسایه بزرگ تمدن جهانی دارد مگر می تواند بدون دنیا زندگی کند؟ نه دنیا بدون ایران و نه ما بدون دنیا می توانیم به حیات ادامه دهیم. ایران کره شمالی نیست.

وی افزود: در دولت 555 پست راهبردی داریم که کابینه فقط بخشی از آن است که از فرمانداران و استانداران به بالا هستند و از پست های مؤثر در اداره کشور محسوب می شوند و 18 وزیر هم در میان آنهاست و معمولا در ساختار دولت فقط همین 18 وزیر و 31 استاندار دیده می شوند.

این کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کرد: در حالی که روسای شرکت های خودروسازی، بانک مرکزی، شستا و ایمیدرو و ... به لحاظ منابع مالی و جایگاه کلیدی که در اختیار دارند از اهمیت بالایی برخوردارند، اما معمولا تمرکز فقط روی وزیران است و اینها فراموش می شوند. اینکه تیم با چه تفکری پای کار می آیند همچنین پاکدستی، مهارت کاری و توان مدیریتی آنها بسیار مهم است.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

آغاز به کار پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم»

پویش ملی «نامه ایرانیان به رئیس جمهور سیزدهم» طی مراسمی در خبرگزاری فارس و با حضور رئیس و معاونین سازمان بسیج اساتید کشور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

صادق خرازی: استفاده انتخاباتی از مذاکرات خیانت است

بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات وین به حراج گذاشتن امنیت‌ملی است. هر کسی چنین هدفی داشته باشد، به امر غیرقابل بخششی فکر کرده و خیانت محسوب می‌گردد.

هر کس که امروز به انتخابات نه بگوید خدمتی به ایران و آینده آن نکرده است.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

برجام تجاوز آشکار آمریکایی‌ها و قلدری و هژمونی و نظام سلطه آمریکایی‌ از یک طرف و خیانت و ناجوانمردی اروپایی‌ها از سوی دیگر بود.

از نامه اصلاح‌طلبان به بایدن اطلاعی ندارم. اگر روحانی و احمدی‌نژاد از ۴ تا کارشناس زبده و در تراز جهانی استفاده می‌کردند وضعیت مملکت اینگونه نبود.

مرعشی: ظریف طرفداران جدی دارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه برخی با تصور کاندیداتوری ظریف به او حمله می کنند تاکید کرد: ظریف در فضای سیاسی ایران طرفدارانی جدی دارد و آمدن به تصمیم خودش است. حمله به ظریف و چنین شخصیت هایی چیز جدیدی نیست ما در شرایط سیاسی هستیم که شاهد یک تکامل یافتگی و رشد سیاسی نیستیم. اینکه کشور و یا جمعیت هایی باشند که از لحاظ سیاسی رشد نکرده باشند و به جای اعلام برنامه های خود به دیگران حمله کنند چیز جدیدی نیست و این عقب ماندگی سیاسی است.

نامه سر گشاده تاج زاده به ابراهیم رئیسی درباره انتخابات ۱۴۰۰ / با صدای بلند به حامیان رفع تحریم بپیوندید

تاجزاده در این نامه سرگشاد خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت: اخیرا در نقد تلاش دولت برای احیای برجام گفتید: «اگر آن‌قدری که برخی آقایان جلسه گذاشتند که از غربی‌ها امتیاز بگیرند، برای رفع موانع تولید وقت می‌گذاشتند، خیلی از مشکلات حل شده بود و بسیاری از کارخانجات تعطیل فعال شده بود.»

وی در ادامه نوشت: سخنی که واجد چند خطای مهم و مزمن است و تا اصلاح نشود، ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار نمی‌گیرد و ایرانیان به رفاه و آزادی و کرامت انسانی دست نخواهند یافت. جنابعالی به خطا تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه امریکا را تلاش برای اخذ “امتیاز” از غرب می‌خوانید، حال آنکه وظیفهٔ هر دولتی شکستن حلقه محاصره علیه کشور است و اینکه بکوشد حقوق و اموال ملت را از حلقوم تحریم‌گران بیرون کشد. نام این اقدام محاصره‌شکنی است نه امتیازخواهی.

تاجزاده می‌نویسد: آیا تحریم‌های نفتی و بانکی، یک جنگ اقتصادی نیست که به ایران و ایرانیان تحمیل شده و به درستی تروریسم اقتصادی نام گرفته است؟ و آیا دولت امریکا با فشار حداکثری افزون بر تحریم نفتی ایران، اموال کشورمان را نیز به گرو نزد کشور‌های مختلف نگه‌ نداشته است؟ اگر آری، چرا تلاش برای لغو تحریم‌ها و فروش آزاد نفت و دریافت بهای آن را که حق ایران است، اخذ امتیاز از غرب می‌نامید؟

در بخش دیگری از این نامه آمده است: از سوی دیگر چرا به این واقعیت تلخ که تداوم تحریم‌های غیرقانونی امریکا در دوران کرونا، تروریسم بیولوژیک علیه سلامت ۸۰ میلیون ایرانی به‌شمار می‌رود و مقابله با آن ضرورت تام دارد، توجه نمی‌کنید؟شما که می‌دانید دولت امریکا نه فقط مانع فروش نفت و دیگر کالا‌های کشورمان می‌شود و اجازه نمی‌دهد دولت‌های بدهکار طلب‌های ایران را پس دهند، بلکه در فروش واکسن حتی چینی هم به جمهوری اسلامی کارشکنی می‌کند و مستقیم و غیرمستقیم جان و سلامتی میلیون‌ها ایرانی را در معرض مخاطره قرار داده است. در چنین شرایطی برای دولت ایران چه موضوعی باید مهم‌تر و فوری‌تر از لغو تحریم‌ها و خرید واکسن کرونا از شرق و غرب عالم باشد؟ و بر مبنای کدام مصلحت ملی، رئیس قوه قضائیه از قوه مجریه انتقاد می‌کند که چرا دغدغه‌اش لغو تحریم‌هایی است که به خرید واکسن کرونا نیز یاری می‌رساند؟

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

در این نامه آمده: به این ترتیب از یک طرف دولت امریکا، جدا از پیشنهاد مزبور، در خرید واکسن در سطح انبوه توسط ایران اخلال ایجاد می‌کند. از طرف دیگر در ایران بخشی از حاکمیت با ناآگاهی و بخش دیگر با کارنابلدی، سلامتی هموطنان خود را به خطر انداخته‌اند. حقیقت آن است که اگر جمهوری اسلامی تحریم نبود و جنابعالی و دوستانتان با FATF نمی‌جنگیدید، ایران می‌توانست به مراتب زودتر و بیشتر از امروز واکسن بخرد تا ایرانیان در این حد در باتلاق مرگبار کرونا گرفتار نشوند.

تاجزاده خطاب به رئیسی نوشت: آیا صادرات و واردات آزاد کالا/خدمات/سرمایه/دانش/تکنولوژی و استفاده از فرصت‌ها و بازار‌های جهانی، نه فقط حق ملت ایران، که یکی از لوازم رونق و شکوفایی اقتصاد ملی و تامین رفاه مردم نیست؟ اگر رئیس قوه قضائیه کشور نمی‌داند که یکی از علل مهم تعطیلی کارخانجات در ۴ سال اخیر تحریم‌های نفتی و بانکی ایران بوده است که وامصیبتا! و اگر می‌داند و برای تضعیف رقیب آن را نمی‌بیند که واویلا! بگذریم از مخالفت شما با FATF که خودتحریمی داوطلبانه تلقی می‌شود و مشکلات اقتصادی جامعه را تشدید کرده است.

در ادامه آمده است: آیا می‌توانید کشوری را نام ببرید که در ۴۲ سال گذشته به جهش اقتصادی دست یافته باشد، ولی در اولین گام به تنش‌زدایی با دنیا و عادی‌سازی روابط خود با سایر کشور‌ها از جمله امریکا نپرداخته باشد؟ پس با استراتژی تنش‌زدایی و تلاش دولت برای لغو تحریم‌ها و مذاکره و عادی‌سازی روابط ایران با امریکا مخالفت نکنید، و اجازه دهید ایران نیز در مسیر توسعه قرار گیرد و با ایجاد رونق اقتصادی، گرانی و تورم و بیکاری را مهار کند و از رنج مردم بکاهد. به بیان دیگر و باوجود تجربیات متعدد کشورها، چرا به ضرورت رفع تحریم‌های ظالمانه بی‌توجهید؟ آیا شکوفایی اقتصاد و رفاه مردم از جمله مستلزم لغو عزتمندانهٔ تحریم‌ها و تنش‌زدایی با امریکا نیست؟ چرا این واقعیت تلخ را نادیده می‌گیرید که اگر تحریم‌های نفتی و بانکی ادامه یابد، نمی‌توان از فرصت‌ها و منافع جهانی‌شدن بهره برد (در کنار تلاش برای حداقلی‌سازی هزینه‌های جهانی شدن و حمایت از آسیب‌پذیران و بازماندگانِ جهانی‌شدن) و مبارزه موثری با فقر، فساد، جرم و بیماری انجام داد و از قدرت‌های اقتصادی جهان شد؟

تاجزاده در ادامه نوشته: نمی‌دانم با توضیحات فوق آیا همچنان این سخن‌تان را قابل دفاع می‌دانید که: «دشمن با تحریم به‌دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور است و بایستی [باید]به‌جای اینکه به‌دنبال مذاکره با دشمن باشیم، با مدیریت درست ظرفیت‌های انسانی و طبیعی کشور مشکلات اقتصادی کشور حل کنیم.» بگذارید سخن شما را از زاویه دیگری هم نقد کنم. شما به درستی به نقض حقوق مسلم ملت ایران توسط دولت امریکا و تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه آن اعتراض دارید، اما حتی یک‌بار هم به دولت آقای احمدی‌نژاد انتقاد نکرده‌اید که چرا به کاخ سفید فرصت داد تا پرونده هسته‌ای کشورمان را در سال ۱۳۸۵ به شورای امنیت سازمان ملل ببرد و با جلب نظر و رای چین و روسیه تحریم‌های الزام‌آور جهانی به کشورمان تحمیل کند و خود بخش مهمی از اقتصاد ایران را گروگان بگیرد. چرا باوجود چنین اشتباه استراتژیک و پرهزینه‌ای، به سرزنش دیپلماسی دولتی می‌پردازید که پرونده کشورمان را، با تثبیت حق غنی‌سازی اورانیوم، از شورای امنیت سازمان ملل بیرون کشید؟ و چرا به همین دولت اجازه نمی‌دهید که در ماه‌های آخر عمر خود به جنگ اقتصادی علیه میهن پایان دهد و ایران را از محاصره نفتی و بانکی امریکا و جهان خارج کند؟

شما به درستی به لزوم قدرت دفاعی و بازدارندگی نظامی ایران توجه دارید، اما چرا چشمان خود را بر این پیروزی بزرگ بسته‌اید که دولت روحانی توانست به تحریم‌های تسلیحاتی ایران، آنهم در دولت ترامپ خاتمه دهد؟ از طرف دیگر شما که تلاش برای لغو تحریم‌های تسلیحاتی را نافی پیشرفت صنایع دفاعی و موشکی کشور نمی‌دانید و در زمینه نظامی از دوگانه “لغو تحریم‌های تسلیحاتی” یا “پرداختن به صنایع دفاعی” سخن نمی‌گویید، چرا در زمینهٔ اقتصادی دوگانه “مذاکره” یا “پرداختن به مشکلات مردم” را ایجاد می‌کنید؟ چرا در این زمینه هم نمی‌گویید دولت برای لغو تحریم‌ها مذاکره کند و هم‌زمان به رشد اقتصادی و حل مشکلات مردم همت گمارد؟

تاجزاده می نویسد: چرا آثار مخرب تحریم‌های نفتی و بانکی را در دو دوره ۹۰ تا ۹۲ و نیز ۹۷ تا ۹۹ نادیده می‌گیرید و از رشد اقتصادی کشور در دوران برجام کلامی نمی‌گویید؟ آیا رشد اقتصادی ایران در سال‌های تحریم‌های نفتی و بانکی در هر دو دولت احمدی‌نژاد و روحانی منفی نشد و در سال‌های مذاکرات و توافق هسته‌ای مثبت نگردید؟ آیا حداقل دستمزد روزانه نیروی کار در دولت آقای احمدی‌نژاد در فروردین ۱۳۸۹ ده و نیم (۱۰.۵) دلار نبود که در نتیجه شوک ارزی با ۶۴ درصد کاهش به ۳.۵ دلار در پایان سال ۱۳۹۱ سقوط کرد؟ آیا از سال ۱۳۹۲ و آغاز مذاکرات هسته‌ای ارزش حداقل دستمزد روزانه افزایش نیافت و پس از امضای برجام به ۸.۳ دلار در ماه‌های خرداد و تیر سال ۱۳۹۶ بالغ نگردید (ولی با دو شوک ارزی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به ۲.۴ دلار در اسفند ۱۳۹۹ سقوط کرد)؟

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی+فایل

همچنین آمده است: آیا موارد و واقعیات زیر انکارشدنی است؟ درآمد ارزی کشور در سال ٩٩ نسبت به سال ۹۸ به گفته رئیس کل بانک مرکزی یک نهم شد. طبق گزارش مرکز آمار ایران در اسفند سال ۹۹ تورم سالانه به ۳۶.۴ و تورم نقطه به نقطه به ۴۸.۷ درصد رسید و هزینه خرید کالا و خدمات برای خانوار‌ها به طور متوسط بیش از ۴۸ درصد فقط نسبت به اسفند ۱۳۹۸ افزایش یافت. قدرت خرید گوشت قرمز مردم با حداقل دستمزد‌ها به کمتر از نیم کیلوگرم در ماه در پایان سال ۱۳۹۹ سقوط کرد و آمار مصرف سرانه میوه ایران که همواره از متوسط مصرف جهانی بالاتر بود، با کاهش روبه‌رو شد. مطابق آمار‌های گمرک ایران ارزش صادرات فرش دستباف ایران (بجز گلیم) در ۱۱ماهه سال ۹۹ حدود ۶۴ میلیون و ۲۷۷ هزار دلار بود که در مقایسه با قبل از شروع تحریم‌ها، یعنی ۱۱ماهه سال ۹۶ کاهش ۸۳ درصدی یافت.

تاجزاده با طرح این پرسش که همچنین تحریم ایران خود را در دسترسی زودهنگام ایرانیان به واکسن‌های معتبر کرونا آشکار کرده است. آیا ما می‌توانیم بدون تعامل با جهان از پس این معضل جهانی برآییم؟ می نویسد: تحریم‌های کنونی اگرچه خاستگاه امریکایی دارند، اما همهٔ کشور‌های جهان، به شمول همسایگان و حتی چین و روسیه نیز ناچار به تبعیت آن هستند. آیا همین که ابرقدرتی مثل چین پروژه‌های میلیاردی خود را در ایران متوقف می‌کند و نمی‌تواند به‌رغم نیاز مبرم به نفت کشورمان، دادوستد متعارفی با ایران داشته باشد، نشان از تاثیر جهانی تحریم‌ها ندارد؟ آیا نشنیدید که وزیر خارجهٔ ایران در کلاب‌هاوس تصریح کرد که لازمهٔ تحقق یک قرارداد استراتژیک بلندمدت با چین که منافع ایران را به نحو حداکثری تامین کند اولا خروج ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف و ثانیا احیای برجام و لغو تحریم‌های آمریکاست؟

در این نامه سرگشاده آمده است: دلیل جهانی شدن تحریم واضح است: چین بزرگ‌ترین حضور اقتصادی را در امریکا دارد و اقتصاد چین به واسطه همین درهم‌تنیدگی بخشی از اقتصاد امریکا شده و برعکس، اقتصاد امریکا بخشی از اقتصاد چین شده است. به همین دلیل نمی‌تواند تحریم‌ها را نادیده بگیرد و همچون گذشته با ایران دادوستد کند. همکاری با ایران بدون توجه به تحریم‌ها چین را متحمل زیان‌های زیادی می‌کند. وقتی کشوری، چون چین نتواند از قواعد تحمیلی امریکا برای تحریم‌ها تخطی کند از کشور‌های دیگر جهان چه انتظاری می‌توان داشت؟ و چگونه می‌توان تحریم‌ها را که خصلتی جهانی کسب کرده، فقط “تحریم‌های امریکایی” دانست و از آثار جهانی آن که ایران را در محاصره قرار داده است، غافل بود؟

بنابراین تلاش برای لغو تحریم‌ها ناشی از علاقه به امریکا نیست؛ شکستن حصر جهانی علیه ایران و احقاق حقوق ایرانیان است و پایان دادن به جنگ نابرابر اقتصادی، که فشار‌های آن کمر قشر‌های وسیعی از مردم ما را خم کرده است.

در این نامه آمده است: من هم با شما موافقم که سوءحکمرانی‌های داخلی نقشی تعیین‌کننده در وخامت اوضاع اقتصادی میهن داشته، اما با شما موافق نیستم که تحریم‌ها نقشی موثری نداشته است. نقش هیچ کدام انکارکردنی نیست. به هر دو عامل باید توجه کنیم: هم رفع هر چه زودتر تحریم‌ها و هم اصلاحات سیاستی و هم اصلاحات ساختاری اقتصادی و سیاسی. یادآور می‌شود که حتی توفیق قوهٔ قضاییه در بسیاری از اصلاحاتی که هدف گرفته‌اید (بعضی از عناصرش نویدبخش‌اند به شرطی که گام‌های عملی به سمت آن‌ها بردارید و در حد شعار نمانند)، نیازمند گشایش‌های اقتصادی و توجه به اقتضائات آن از جمله رفع تحریم‌ها است؛ بنابراین امیدوارم حتی شما هم با صدای بلند به حامیان رفع هر چه زودتر تحریم‌ها و پایان دادن به خودتحریمی‌ها بپیوندید.

در ادامه آمده است: از شما که از نگاه به داخل سخن می‌گویید و بر استفاده از ظرفیت‌های ملی تاکید می‌کنید، انتظار می‌رود مانند کسانی رفتار نکنید که به ملت اعتقاد ندارند و حاضر نیستند به خواست مردم تمکین کنند، مدافع پروپاقرص نظارت استصوابی و مخالف سرسخت انتخابات آزاد هستند، شعار مشارکت حداکثری می‌دهند، اما عملا از ردصلاحیت نامزد‌های محبوب و منتقد حمایت می‌کنند و فرصت برپایی انتخابات پرشور را از ایرانیان می‌گیرند. شعار تکیه به داخل هنگامی باورپذیر می‌شود که گوینده بر استفاده از ظرفیت ملت در برگزاری انتخابات آزاد نیز تاکید ورزد و به طرد دیدگاهی بپردازد که معتقد است انتخابات حداکثری برای کشور بحران امنیتی ایجاد می‌کند و انتخابات غیررقابتی و حداقلی مجلس یازدهم را باشکوه و حاصل اراده ملت ایران می‌خواند.

تاجزاده در پایان می نویسد: برگزاری انتخابات آزاد با ارتقای سطح مشروعیت جمهوری اسلامی، دولت امریکا را در وضعیت دفاعی قرار می‌دهد و با کسب رضایت و مشارکت مردم، زمینه را برای جلب همکاری‌های بین‌المللی و شکوفایی اقتصادی کشور فراهم می‌کند. مصداق بزرگ نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت ملی، برگزاری انتخابات آزاد است! ایران در شرایط دشوار کنونی نیاز به یک انتخابات آزاد و رقابتی و غیرمهندسی شده دارد تا با انتخاب رئیس‌جمهوری مدافع حقوق ملت بتواند حق سلامت هموطنان، حق تجارت آزاد و استفاده از شبکه جهانی بانکی و مالی ایرانیان را تامین کند تا بستر رشد اقتصادی و افزایش رفاه شهروندان و کاهش فقر و نابرابری هموار شود.

کاندیدای اصلاح‌طلب: کاری به اصلاح‌طلبان و رمال‌هایی که مملکت را به این روز کشاندند ندارم

زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات: اینجانب به عنوان یک اصلاح‌طلب رسما اعلام می‌کنم که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستم.

۵۰ درصد کابینه من را خانم‌ها و ۵۰ درصد دیگر را آقایان توانمند تشکیل خواهند داد. همین جا اعلام می کنم که معاون اول من یک خانم خواهد بود. در دولت من هیچ مسئولی که قبلا مسئولیتی داشته و اموال خود را شفاف سازی نکرده جای ندارد.

بنده به نفع هیچ نامزدی کنار نخواهم رفت و از تهدیدها و تهمت‌ها واهمه ندارم. اکثر قاطبه اصلاح‌طلبان مردمی از من حمایت خواهند کرد و من کاری به اصلاح‌طلبان و آن رمال‌هایی که امروز مملکت را به این روز کشاندند و این بی‌انگیزی را رقم زدند ندارم.

فومنی با تاکید بر اینکه ما سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردیم و اشتباه بود، گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنیم و امیدوارم عذر ما را پذیرا باشند. آقای روحانی انتخاب ما نبود اصلاح طلبان به ما تحمیل کردند. الان دولتی که روی کار است اگر بخواهد یک روز اضافه بماند خسارت بزرگی به ایران است.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

رهبر اصولگرایان حضرت آقاست که گفتند اولویت یک من مشارکت حداکثری در انتخابات است

گزیده سخنان حسن غفوری فرد، نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در روم کلاب هاوس خبرهای فوری در پی می آید:

*بحث تعویق انتخابات اصلا مطرح نیست، شاید انتخابات در دو روز مطرح گردد، و تعداد شعب رای‌گیری هم افزایش یابد

*رهبر اصولگرایان حضرت آقاست که گفتند اولویت یک من مشارکت حداکثری در انتخابات است.

*اصول گرایان به دنبال مشارکت پایین نیستند

*ترجیح میدهیم بازنده باشیم، ولی مشارکت بالا باشند

*احمدی نژاد اصولگرا نیست.

*اینترنت نعمت بزرگی است و نباید آن را نادیده گرفت

*عمده اصلی فضای مجازی مطالب علمی و مفید است و درصد کمی مسائل پورن هست

*به دلیل وسعت مسئله فیلترینگ، باعث شده مردم به رسانه‌های غربی مراجعه کنند

*مردم قدرت اصلی نظام هستند و باید به شعور آن‌ها احترام گذاشت.

*بنظرم افراد نظامی نباید در انتخابات و سیاست دخالت کنند و نظامیان باید استعفا بدهند و بعد در انتخابات شرکت کنند.

*نظر امام و مقام رهبری این است که نظامیان در انتخابات شرکت نکند.

*در مورد برجام رهبری رهنمود‌های خودشان را فرمودند

*بنظرم اگر آمریکا وارد برجام شود و به تعهدات خود عمل کند، بنظرم امکان احیای برجام وجود دارد

*بنظرم برجام نکات مثبتی دارد و به نفع تمام دنیاست و برای صلح و امنیت جهانی مفید است

*در اصولگرایی نتوانستیم به وحدت برسیم

*درحدی که دوتا شورای وحدت اصولگرایی داریم!

*اول باید این‌ها خودشان به وحدت برسند

*آقای لاریجانی که تمام عمر سیاسیش اصول‌گرا بود متاسفانه الان در جبهه اعتدال یا حتی اصلاح‌طلبان است.آقای لاریجانی رو از دست دادیم چون دافعه ما اصولگراها بیش از جاذبه ماست.

* برجام ذیل نظر رهبری انجام گرفت

*هرکس مخالف رهبری باشد اصولگرا نیست

احمدی‌نژاد به‌دنبال تأیید صلاحیت نیست/ کاندیداتوری سیدحسن خمینی به جایگاهش آسیب می‌زد

ناصر ایمانی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم به تشریح فضای حاکم بر انتخابات‌های ایران و بیان وضعیتی که ممکن است در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پیش بیاید، پرداخت و گفت: در مورد سیدحسن آقای خمینی ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که ما نمی‌دانیم، اما آن دلایلی که ما می‌توانیم حدس بزنیم این است که باتوجه به شانیت امام خمینی(ره) و بیت ایشان، بهتر بود که ایشان وارد صحنه انتخابات نشوند و آسیب نبینند. خب بالاخره ایشان به صحنه انتخابات می‌آمدند، یا ردصلاحیت می‌شد که خوب نبود. یا ردصلاحیت نمی‌شد، اما نمی‌توانست رای بیاورد که باز هم خوب نبود. یا اینکه رای می‌آورد، اما دوره ریاست‌جمهوری‌‌ای را طی می‌کرد که مورد اتهام‌های بسیار قرار می‌گرفت. چرا که وضعیت کشور مستعد این وضعیت است. در نتیجه این نیز به ایشان آسیب می‌زد.

مواضعی که آقای احمدی نژاد در یکی دو ماه اخیر اتخاذ کرده نشان می‌دهد که نمی‌خواهد صلاحیتش تایید بشود. کسی که می‌خواهد تایید صلاحیت بشود، لااقل از چهار پنج ماه پیش از انتخابات مواضع تند و رادیکال خود را مخفی نگه می‌دارد، اما او نمی‌خواهد رئیس جمهور بشود و می‌خواهد شورای نگهبان او را ردصلاحیت کند تا مواضع تندتر بگیرد.

از نامه سرگشاده تاجزاده به رئیسی تا طرح دوگانه انتخاباتی از سوی جلیلی

فرصت‌طلبان عارف را هدف قرار داده‌اند

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «چرا فرصت‌طلبان عارف را هدف قرار داده‌اند؟» نوشت: «آنچه لرزه بر جریان‌های موجود انداخته، شخصیتی سیاسی مجموع‌الاطراف به نام «عارف» است. جمیع‌الاطرافی‌ای که برای جریان‌های افراطی به یک کابوس تبدیل شده است. این خصوصیات عارف، جریان‌ها و جناح‌های سیاسی را به تکاپو واداشته تا هجمه شدیدی از «عملیات تخریب روانی» را در قالب «نمایندگان پوششی» شکل دهند: طیف وسیعی از شخصیت‌های مختلف و حتی چهره‌های ازیادرفته سیاسی، به‌ناگاه با ژستی خیرخواهانه زنده شده‌اند تا از فعال‌شدن انرژی بالقوه‌ای به نام عارف و گفتمان جامع‌الاطراف ایشان جلوگیری کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «هرچند حضور عارف در کارزار انتخابات قطعی هنوز قطعی نیست، ولی در صورت قطعیت، به نظر می‌رسد ایشان با مواضع و رویکردهایی کاملا جدید، روزآمد، مصلحانه و در تناسب با انتظارات طبقات و گروه‌های سیاسی برای «ایران آینده»، قدم به وادی انتخابات خواهد گذاشت»./841/

برای مشاهده و دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
انشا…که جناب آیت ا…رئیسی تو دستگاه قضا تا اتمام ماموریت تحول تو قوه قضاییه می مونه ، شما هم به نیابت از مردم تلاشتونو بکنید، ولی اگر قرار شد ایشان در انتخابات شرکت کنن حتما می بایستی فردی شایسته و آشنا با مسائل و مشکلات موجود در قوه قضاییه و بویژه بدون حاشیه که به هیچ وجه هیچگونه شائبه ای در مورد خودش و خانواده اش و اطرافیانش نباشد توسط ایشان برای ادامه مسیر تحول قوه قضاییه به مقام معظم رهبری برای جانشینی پیشنهاد گردد و تا قبل از رفتن انشا… تکلیف پرونده دادگاه مفسدین و متهمین موسسه مالی اعتباری فرشتگان-کاسپین منجمله محمدعلی تفکر و علی ابراهیم بای سلامی غارتگران اموال مردم ، سپرده گزاران و همدستانشان در بانک مرکزی توسط دادگاه انقلاب و همچنین در صورت امکان سایر پرونده ها ی موجود در مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم مالی مشخص گردد تا تیر کسانی که به دنبال بیرون کشیدن آیت ا….رئیسی از قوه قضاییه بوده اند به سنگ بخورد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
فایل انتخابات پلاس زیبا طراحی شده بود. برای برد مدرسمون با اجازه برداشتمش.
0
0