۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۰۰۸

حکم بازداشت به جرم حمایت فلسطین در عربستان

حکم بازداشت به جرم حمایت فلسطین در عربستان
یک سازمان حقوق بشری با انتشار گزارشی جنجالی درباره تصمیم اخیر مقامات سعودی خواستار لغو حکم زندان یک فعال عربستانی حامی فلسطینیان در این کشور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سازمان مدنی «عدالت برای حقوق بشر» با انتشار گزارشی فاش کرد که مقامات سعودی «عبدالعزیز العوده» فعال عربستانی را که پیش‌تر در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۹ بازداشت کرده بودند، بار دیگر به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم کردند.

این سازمان حقوق بشری در گزارش خود همچنین خواستار آن شده است حکم بازداشت عبدالعزیز العوده که پیش‌تر به جرم انتشار پیام‌هایی در حمایت از ملت فلسطین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، هرچه سریع‌تر لغو شود.

این فعال عربستانی از زمان شدت گرفتن روند عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و رژیم‌های عربی با انتشار پیام‌هایی در توئیتر همبستگی و حمایت خود را از ملت فلسطین نشان داده و از تلاش‌های ریاض برای اجرای طرح معامله قرن و القای فرهنگ عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در درون جامعه عربستان به شدت انتقاد کرده بود.

گفتنی است که سازمان امنیتی رژیم سعودی از سپتامبر سال گذشته و پس از بازداشت العوده به همراه جمعی دیگر از فعالان حامی فلسطین، از آنان خواسته بود تا تعهد دهند که از این به بعد درباره فلسطین و موقعیت مردم این کشور در برابر رژیم صهیونیستی سخنی به زبان نیاورند.

افزون بر این، حکومت سعودی عبدالعزیز العوده را از حق سفر به کشورهای خارجی منع کرده بود./۹۸۸/

منبع: المسیره

ارسال نظرات