۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۹۰۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

روحیه جهادی و انقلابی منشأ نشاط و پرکاری دولت جوان حزب‌اللهی است

روحیه جهادی و انقلابی منشأ نشاط و پرکاری دولت جوان حزب‌اللهی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت پرکار و پرنشاط است، گفت: نتیجه پرکاری دولت رفع مشکلات کشور و رضایت مردم خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر همت و تشریک ‌مساعی همگانی برای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت پرکار و پرنشاط است، افزود: رابطه مستقیمی بین کارآمدی و پرکاری وجود دارد؛ زیرا نتیجه پرکاری و تلاش مضاعف دولت و دولتمردان رفع مشکلات کشور، حرکت در مسیر آبادانی و رضایت حداکثری مردم خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اما نکته اساسی در این میان آن است که منشأ پرکاری را باید در وجود روحیه انقلابی و جهادی جستجو کرد، بر این اساس دولتی که در این روحیه ضعف دارد و اعضای آن را افرادی تشکیل می‌دهند که از این روحیه فاصله دارند نمی‌تواند دولتی پرکار و پرنشاط را رونمایی کند، محافظه‌کاری و کم‌کاری بر آن غلبه خواهد کرد و مسببات نارضایتی مردم را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت جوان حزب‌اللهی دولت مردمی و خدمت رسان است، خاطرنشان کرد: مردمی بودن دولت از شاخصه‌های مهم مطلوبیت نظام‌های سیاسی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: مهم‌ترین شاخصه مردمی بودن یک دولت در گام اول به قدرت رسیدن از طریق انتخاباتی با مشارکت حداکثری است و گام دوم مردمی بودن دولت، نوع و چگونگی تعامل با مردم است.

وی ادامه داد: الگوی ارتباط دولت با مردم اگر صادقانه، صریح، دوسویه و متعالی باشد زمینه مشارکت حداکثری برای رشد و آبادانی جامعه را در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: دولت مردم‌سالار با باور و رویکرد حقیقی به استقلال سیاسی اقتصادی و فرهنگی برای حل معضلات و مشکلات به استعدادهای درونی مردم سرزمین خود اتکا می‌کند و مردم را در امور محوریت می‌دهد و رکن جمهوریت نظام را بیش از پیش تقویت می‌کند.

به گفته وی اولویت دادن به مطالبات مردم و تلاش حداکثری برای رفع مشکلات توده‌های جامعه به‌ویژه طبقات محروم و مستضعف جلوه مهم دولت مردمی است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات