۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۷۹۱۴۱
دبیر کل مجلس علمای هند:

حسینیه ها به مراکز درمانی کرونا تبدیل می شوند

حسینیه ها به مراکز درمانی کرونا تبدیل می شوند
امام جمعه شهر لکهنو هندوستان گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر کشور، در صورت نیاز حسینیه ها را به مراکز درمانی کرونایی تبدیل می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند و امام جمعه شهر لکهنو هندوستان در سخنانی اعلام کرد: با توجه شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر کشور، در صورت نیاز حسینیه های شهر لکهنو هند را به مراکز درمانی و قرنطینه بیماران کرونایی تبدیل می کنیم و همچنین کمک های دریافتی مالی حسینیه ها، صرف هزینه های درمانی بیماران کرونایی خواهد شد.

از سوی دیگر قاضی شهر میرته اتراپرادیش (شمال هند) چند روز پیش از آماده شدن سالن بزرگ مسجد جامع شاهی شهر میرته برای پذیرش درمان بیماران کرونایی خبر داده بود.

وی با اشاره به این که کشورمان امروز با بحران بهداشتی و درمانی شدید روبرو شده است خطاب به مسلمانان سراسر هند، گفت: زکات های دریافتی را صرف درمان بیماران کرونایی کنند.

قاضی شهر میرته افزود: شخصیت های برجسته تمام ادیان و مذاهب قدم پیش بگذارند و برای کمک بیماران کرونایی و نجات کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

قابل ذکر است که چندی پیش متولیان شهر گجرات و بهوپال هند نیز مساجد خود را برای درمان بیماران کرونایی به ظرفیت 200 تخت درمانی تقدیم کردہ بودند. 

یاد آوری می شود که موج جدید کرونا در هند بخاطر به احتیاطی های مردم و بی تدبیری دولت فعلی به اوج خود رسیده است.

طبق اعلام رسانه‌های محلی به دلیل شرکت تعداد زیادی ازهندوها در جشنواره دینی بنام کنبه و عدم اعمال پروتکل های بهداشتی در آن، کرونا در هند غیرقابل کنترل شده است.

موج جدید کرونا به مناطق هندو نشین بیشترین آسیب را وارد کرده است طوری که میلیون ها نفر تحت تأثیر کرونا قرار گرفته اند و هزاران نفر جان خود را از دست داده اند.

گزارش ها حاکی است که دستگاه های سوزادن اجساد هندوها دیگر پاسخگو نیستند و چوب خشک نیز کمیاب شده است و صف ها سوزاندن اجساد طولانی اند./988/

حسینیه ها به مراکز درمانی کرونایی تبدیل می شوند

ارسال نظرات