۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۷۹۱۵۳
بسته انتخاباتی رسا؛

برگزاری انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی+فایل

برگزاری انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی+فایل
در این بسته اخباری شامل، هراس اصلاح طلبان از آیت الله رئیسی، اعلام کاندیداتوری تاجزاده و داغ ترین اخبار اظهارات چهره های شاخص انتخابات را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با نگاهی سرسری به صفحات خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایت های خبری در می یابیم که هر روز که به انتخابات نزدیک تر می شویم، اخبار انتخاباتی در میان سایر اخبار جلوه خاص تری پیدا می کند.

ما سعی داریم تا اهم اخبار انتخاباتی را در بسته انتخاباتی خود به سمع و بصر مخاطبان محترم برسانیم؛ در این بسته، اخباری شامل آمادگی شورای نگهبان برای مشارکت دانشجویان خارج از کشور در فرآیند برگزاری انتخابات، هراس اصلاح طلبان از آیت الله رئیسی، اعلام کاندیداتوری تاجزاده برای انتخابات ریاست جمهوری، نشست هم‌اندیشی ۴ نامزد احتمالی اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰، رونمایی از ویژه‌نامه انتخابات ۱۴۰۰ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و مهم ترین و داغ ترین اخبار اظهارات چهره های شاخص انتخابات را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

آمادگی شورای نگهبان برای مشارکت دانشجویان خارج از کشور در فرآیند برگزاری انتخابات

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست مجازی با دانشجویان ایرانی خارج از کشور که از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا و با محوریت انتخابات  1400 برگزار شد، با بیان اینکه ما باید بتوانیم از دانشجویان ایرانی خارج از کشور در هیئت‌های اجرایی و نظارت استفاده کنیم تا زمینه همراهی و همکاری این عزیزان نیز برای برگزاری انتخابات فراهم شود، افزود: اگر دانشجویان خارج از کشور آمادگی همکاری در امر برگزاری انتخابات را داشته باشند می‌توانیم زمینه همکاری آن‌ها را از طریق وزارت امور خارجه و هیئت‌های نظارت که اخیرا انتخاب شده اند؛ فراهم کنیم.

واعظ آشتیانی: اصلاح‌طلبان از محبوبیت رئیسی می‌ترسند

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی درباره هدف اصلاح‌طلبان از چنین تخریب‌هایی به «مثلث‌آنلاین» گفت: «خود اصلاح‌طلبان می‌دانند که در پی آزمون هشت‌ساله‌ای که داده‌اند، دیگر جایی در بین مردم ندارند. اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات احساس کمبود می‌کنند و سعی دارند با توسل به توهین و تخریب کار خود را پیش ببرند. از سوی دیگر، طیفی از اصلاح‌طلبان به سمت رادیکالی کردن می‌روند و می‌خواهند هنجارشکنی و ساختارشکنی کنند. آنها تمایل دارند فضا غبارآلود شود».

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

او ادامه داد: «در پی چنین سیاسی حالا توپخانه‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان آقای رئیسی را نشانه گرفته‌اند زیرا اصلاح‌طلبان می‌دانند که آقای رئیسی از محبوبیت بالایی برخوردار است و در بین افکار عمومی به شدت مقبولیت بالایی دارد زیرا در تمام این‌سال‌ها بدون در نظرگرفتن هیچ ملاحظه‌ای عدالت را اجرا کرده است. آنها از حضور آقای رئیسی نگران هستند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که هدف رادیکال کردن فضای انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان چیست، بیان کرد: «آنها می‌دانند در انتخابات شکست خورده‌اند و به همین دلیل به سمت تندروی می‌روند. اگر آنها بخواهند نامزدی رادیکال روانه میدان کنند یا انتخابات را به آشوب بکشند، همین ذره‌ای آبرویشان که روی یخ نوشته‌اند هم از بین می‌رود. وارد کردن امثال تاجزاده به انتخابات این پیام را می‌دهد که آنها می‌خواهند آشوب به پا کنند و هدف‌شان شرکت در یک رقابت سالم انتخاباتی نیست.»

تاج‌زاده برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد

سید مصطفی تاج‌زاده معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات و از چهره های رادیکال اصلاح‌طلبان، در بیانیه‌ای برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 اعلام کاندیداتوری کرد.

وقتی رسایی در عمرش اینقدر نخندیده بود

حمید رسایی که در انتخابات دهمین دوره مجلس از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، نوشت: در عمرم اینقدر نخندیده بودم؛ تاجزاده اعلام کاندیداتوری کرده... .

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

نیکزاد: انتخابات ریاست جمهوری عرصه خودنمایی نیست

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری عرصه خودنمایی نیست و باید با بررسی زیاد تصمیم گرفت لذا نباید ذهن جامعه را مغشوش کرد.علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی درباره انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرد.متن مطلب نایب رئیس مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری به شرح است:انتخابات ریاست جمهوری عرصه خودنمایی نیست. باید با بررسی زیاد تصمیم گرفت. نباید ذهن جامعه را مغشوش کرد. باید به یقین رسید که می توانی و شایسته تری نیست. اعلام حضور کاری ندارد. آمادگی واقعی برای خدمت مهم است.

 «کاندیدای پنهان» نداریم

صوفی در پاسخ به این پرسش که سخنگوی جبهه اصلاحات ابراز امیدواری کرده بود که تا قبل از ثبت‌نام‌ها، نامزد جریان اصلاحات مشخص شود پس چرا فرآیند انتخاب گزینه اصلی به تعویق افتاد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، اصلاح طلبان باید منتظر باشند تا نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام شود. بر این اساس دو هفته مانده به انتخابات درباره گزینه خود تصمیم می‌گیرند.عضو جبهه اصلاحات در عین حال «کاندیدای پنهان» اصلاحات در انتخابات را که از سوی سخنگوی حزب کارگزاران مطرح شده است، رد می‌کند و می‌گوید: ما عضو جبهه اصلاحات هستیم و مرعشی هم در آنجا حضور دارد، در این جمع خبری از طرح «کاندیدای پنهان» نیست!

ترقی: رهبر انقلاب سید حسن خمینی را از کاندیداتوری منع نکردند

ترقی در پاسخ به این پرسش که دلیل این بهره برداری ها چیست، تاکید کرد: می خواهند موفقیت یا عدم موفقیت یک فرد را در انتخابات به حساب رهبری بگذارند. نکته دیگر این که فردی را نامزد رهبری تلقی کنند که این هم باز یک اشکال اساسی است. هزینه نیامدن را به عهده رهبری بگذارند. مثل این خبری که درباره سید حسن خمینی نقل شده است. این موارد بدین مفهوم است که رهبری مانع آمدن فردی شدند در حالی که مانع چیز دیگری بوده است، نه این که ربطی به رهبری داشته باشد. در مجموع فقط بهره برداری های شخصی یا جناحی است که از این مسئله انجام می شود.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

او درباره ورود رییسی به کارزار انتخابات گفت: تا الان هیچ کسی از اصولگرایان نتوانستند اجماع کلی داشته باشند. همین مسئله که یک عدم اجماع روی فردی غیر از آقای رئیسی امکان پذیر نشده، دلیل روشنی است بر این که درخواست اصولگرایان از ایشان جدی است. اگر قرار باشد جریان مدیریت کشور به دست کسانی بیفتد که تغییر جدی را در این مسیر ایجاد کنند و همگرایی و همراهی با سیاست های کلان نظام و رهبری تحقق یابد طبیعی است زمینه موفقیت اصولگرایان فراهم می شود و در تعدد و تکثر نامزد موفقیتی وجود ندارد. در امکان رای آوری غیر از آقای رئیسی هم طبیعی است که این مسئله محقق نمی شود. بنابراین از نظر اصولگرایان اجماع و موفقیت در آقای رئیسی متعین است.

ترقی بیان کرد: هر چه تکثر بیشتر باشد احتمال عدم موفقیت در غیر آقای رئیسی را بیشتر می کند. آن چه مسلم است تکثر در غیر از آقای رئیسی متعدد و فراوان است و این تکثر همان سرنوشت در سال ۹۲ را رقم می زند؛ بنابراین هر چه این نوع تکثر ایجاد می شود و خطر عدم توافق روی نامزدهای غیر آقای رئیسی بیشتر می شود، ضرورت آمدن آقای رئیسی افزایش می یابد.

وزیر جوان، امسال به پاستور فکر می‌کند یا منتظر ۸ سال بعد است؟

چند روز پیش یک روزنامه اصولگرا در عکس و تیتر نخست خود پیش‌بینی کرده بود که آذری جهرمی در رویای شهرداری تهران است. لیکن به نظر می‌رسد بعید است او منتظر نتایج انتخابات شورای شهر بماند. انتخاباتی که احتمال ریزش تمام نیرو‌های اصلاح‌طلب آن وجود دارد و به نظر می‌رسد اصولگرایان مجددا به صندلی‌های خود باز می‌گردند. پس باید ظن دیگری را جدی گرفت. یعنی آذری جهرمی تمایل دارد سرمایه خود را در انتخابات ریاست جمهوری خرج کند. البته این احتمال هم وجود دارد که وی و نزدیکان او تمایل نداشته باشند آذری جهرمی در این انتخابات خرج شود و به نوعی ذخیره انتخابات ۱۴۰۸ باشد.

کواکبیان: درباره نامزدی سیدحسن باید ملاحظه بیشتری می‌کردیم/ با برند اصلاح‌طلبی می‌آیم/ مذاکرات وین می‌تواند در انتخابات تأثیر بگذارد

کواکبیان در مصاحبه با تسنیم گفته است: در مشارکت حداقلی مردم هیچ‌گاه رأی نمی‌آوریم. اگر مشارکت بالای 50 ـ 60 درصد باشد، حتماً رأی می‌آوریم. من در قالب برند اصلاح‌طلبی می‌آیم. عده‌ای از مردم براساس تکلیف در انتخابات شرکت می‌کنند، اما رأی خاکستری و رأی آن بخش از جامعه که جناحی و حزبی فکر نمی‌کنند، اگر متقاعد به مشارکت بشوند، آنگاه نوع برنامه‌ها و پیام‌هایی که برایشان ارائه بشود حتماً جذابیت دارد و آنان را به مشارکت و انتخاب تشویق می‌کند.

در مورد سیدحسن خمینی باید ملاحظات بیشتری صورت بگیرد، ولی اینکه بگویید سوابق اجرایی نداشته، باید گفت جایگاه ریاست جمهوری در قانون اساسی به عنوان فرد شماره دوم نظام یک جایگاه کاریزماتیک، سکانداری و هدایت و رهبری دستگاه اجرایی است. لذا فردی که در رأس آن قرار می‌گیرد باید بتواند از مشاوران و متخصصان و کاربلدها استفاده کند. به نظرم این قدرت سید حسن دیده می‌شود که بتواند افراد را جذب کند. ایشان که نمی‌خواهد وزیر صنعت، اقتصاد و یا وزیر خارجه و... بشود. افرادی را دور خود جمع می‌کند که در این کارها تخصص داشته باشند.

نشست هم‌اندیشی ۴ نامزد احتمالی اصلاح‌طلب برای انتخابات ۱۴۰۰

کمتر از ۶۰ روز دیگر به انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است ک هنوز نامزد نهایی در دو جریان اصلی کشور مشخص نشده است.

در اردوگاه اصلاح‌طلبان برخی از چهره‌های سیاسی سرشناس و حتی تندرو اعلام کاندیداتوری کرده‌اند اما هنوز نامزدی که اجماع کلی جریان اصلاحات بر روی آن باشد مشخص نشده است و احتمالا نامزد حداکثری جریان اصلاحات پس از تایید صلاحیت‌ها مشخص شود.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از این دارد که چهار نامزد جریان اصلاحات اخیرا جلسه‌ای برگزار و در مورد مسائل سیاسی، بین الملل، اقتصادی و اجتماعی گفت‌وگو وبرنامه‌های انتخاباتی خود بحث و تبادل نظر صورت داده‌اند.

در این جلسه که به میزبانی حجت الاسلام محسن رهامی عضو انجمن مدرسین دانشگاه‌ ها برگزار شده، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس دهم و وزیر بهداشت دولت اصلاحات، محسن مهرعلیزاده  معاون رئیس دولت اصلاحات و مصطفی کواکبیان حضور داشتند.

۲۱ اردیبهشت نامزدهای نهایی جبهه اصلاحات معرفی می‌شوند

در نشست جبهه اصلاحات ایران ساز و کار تعیین نامزدهای نهایی این جبهه مشخص و مقرر شد ۲۱ اردیبهشت نامزدهای نهایی جبهه اصلاحات معرفی شوند.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

رئیس ستاد انتخابات کشور: انتخابات ۲۸ خرداد قطعا در موعد مقرر برگزار می شود

جمال عرف گفت: دولت و وزارت کشور برنامه ای برای تعویق انتخابات ندارند و انتخابات طبق زمان بندی اعلام شده در ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

کرباسچی کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود/ حضور قطعی عارف و پزشکیان در انتخابات

بابک آذرباد دبیر جبهه اصلاح‌طلبان ایران در گفت‌و‌گو با فارس از نشست امروز این جبهه با محمدرضا عارف معاون اول اصلاحات و رئیس فراکسیون امید مجلس دهم خبر داد.

وی گفت: عارف در این نشست تاکید کرده برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قطعا کاندیدا خواهد شد.

آذرباد گفت: محمدرضا عارف در دیدار امروز از رفتاری که برخی از اصلاح‌طلبان به ویژه تندروهای جریان اصلاحات با او داشته‌اند انتقاد کرده و اذعان کرده است که آنان مرا اصلاح طلبان بدلی می‌دانستند و وقتی اعلام کردم که ریاست شورای سیاست گذاری باید دوره‌ای باشد شروع به تخریب من کردند.

دبیر جبهه اصلاح طلبان ایران درباره دیدار این جبهه در روز چهارشنبه هفته گذشته با مسعود پزشکیان نیز گفت که او هم در این دیدار تاکید کرد که کاندیداتوری من در انتخابات ریاست جمهوری قطعا است.

وی درباره ساز و کار انتخاباتی دیگر احزاب اصلاح ‌طلب برای این دور از انتخابات ریاست جمهوری گفت: حزب کارگزاران سازندگی به دنبال علی لاریجانی است؛ به علاوه غلامحسین کرباسچی هم می خواهد نامزد شود.

اصلاحات به سختی می‌تواند رأی مردم را بگیرد

صوفی، عضو جبهه اصلاحات در گفت وگو با مهر با بیان اینکه گزینه‌های مطرح در جریان اصلاحات به زحمت می‌توانند رأی مردم را بگیرند، گفت: اصلاح‌طلبان بخاطر حمایت از روحانی باید از مردم عذرخواهی کنند.

مردم برای پایان دوره دولت روزشماری می کنند

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بیان مواضع هفتگی این حزب با اشاره به زمزمه ها درباره تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم برای پایان دوره این دولت روزشماری می کنند، در حالی که برخی بدنبال تاخیر در برگزاری انتخابات هستند.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور درباره برجام و تحریم گفت: هیچ کس از تحریم ها خوشحال نیست. ولی این نگرانی وجود دارد، اکنون که مقاومت ملت شریف ایران ثمره خود را نشان داده است، از این فرصت به خوبی استفاده نشود و خدای نکرده با اتخاذ برخی مواضع انتخاباتی و در نظر گرفتن مصالح جناحی و جریانی با حمایت گشایشی آمریکا، منافع ملی نظام و کشور آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: دولت اطمینان بدهد و به گونه ای عمل نماید تا این نگرانی برطرف شود.

رونمایی از ویژه‌نامه انتخابات ۱۴۰۰ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

ویژه‌نامه انتخابات ۱۴۰۰ اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با حضور جمعی از اعضای دفاتر این اتحادیه دانشجویی در خبرگزاری فارس رونمایی شد.

خرازی: «برجام نبود آب نبود، نان نبود» مشکل ماهوی دارد/ به مدیریت پسابرجام انتقاد جدی دارم

سیدمحمدصادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان بر این باور است تیم نهاد ریاست جمهوری پس از برجام نتوانست از دستاوردهای برجام به نحو احسن استفاده کند ولی با این حال با اینکه بگویند برجام مائده آسمانی است و اگر برجام نبود آب یا نان نایاب می‌شد، مشکل ماهوی دارد.

اصلاح‌طلبان؛ جیب خالی و پز عالی

اظهارات اخیر حسین مرعشی مبنی بر اینکه از نامزدهای خود در دقیقه نود رونمایی می‌کنند و یکی از آنان نیز «شگفتی» خواهد بود، این روزها مورد توجه رسانه‌های مختلف بوده است. اغلب رسانه‌ها سعی دارند که در این باره گمانه‌زنی کرده و این شگفتی را حدس بزنند. مثلا روزنامه اعتماد پیش‌تر در گزارشی از فائزه هاشمی و غلامحسین کرباسچی به عنوان افرادی که مد نظر مرعشی بوده‌اند، نام برد. ما نیز در «فردا» از مصطفی تاجزاده که همین دیروز رسما کاندیداتوری خود را اعلام کرد نام برده و این گزاره را مطرح کردیم که احتمال دارد این حرف‌ها نشانه برگشت به سوی لاریجانی باشد.

واکنش خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا به انتشار فایل صوتی جواد ظریف

خبرگزاری تسنیم، نزدیک‌به سپاه، نوشت، به جواد ظریف بابت مواضعش در این گفت‌وگو حمله کرده و نیز از حسام‌الدین آشنا بابت انتشار این فایلی که قرار نبوده منتشر شود، به‌تندی انتقاد کرده.

این رسانه اصول‌گرا افزوده: «نکته مهم برنامه دشمن در این زمینه است» و پرسیده «ایران اینترنشنال» با چه هدفی این فایل را منتشر کرده.

تسنیم افزوده: «آیا هدف تشدید یک دوقطبی مضر درباره سیاست خارجی در کشور است و می‌خواهد موضع  ظریف و‌ دوستانش را تقویت کند؟ یا به دنبال شکل‌گیری نزاعی است که نهایتاً دود آن به چشم همه جناح‌ها و اصل انتخابات برود؟

ضمن مسوول دانستن آشنا و غلط دانستن رویکرد ظریف که می‌تواند معانی مشخصی برای انتخابات داشته باشد، باید از قرار گرفتن در مسیر سیاسی دوستان بن‌سلمان اجتناب کرد.

این رویکرد بن‌سلمان موافقت با بخشی از حرف‌های ظریف باشد و چه دامی که برای انتخابات چیده‌اند.»

وب‌سایت جماران، نزدیک‌به اصلاح‌طلبان، هم نوشته دو دو دسته از انتشار این فایل صوتی سود می‌برند: «دلواپسانی که انتشار این فایل را گردن ظریف می اندازند و در حالی که احتمال نامزدی وی وجود دارد، او را زیر فشار می‌گذارند در میانه مذاکرات هر نوع توافقی را گرفتار حواشی و چالش‌های جدی می‌کنند.

و دوم جریان برانداز و تحریمی که با انتشار این فایل، دوباره ادبیات «ماله‌کش اعظم» را برای ظریف بازتولید کرده و به دنبال سوزاندن او در انتخابات نزد مردم ناراضی و خسته‌ای می‌‌روند که از وضع فعلی که فعلا انگیزه ای برای مشارکت ندارند.»

يورونيوز: انتشار فایل صوتی ظریف؛ عمق اختلافات درون حاکمیت از دیپلماسی تا «میدان»

انتشار اظهارات جنجالی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در یک گفتگوی ظاهرا محرمانه، سر و صدای بسیاری در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران ایجاد کرده است.

جواد ظریف در گفتگو با سعید لیلاز، اقتصاددان از موضوعاتی در عرصه سیاست داخلی پرده‌برداری می‌کند که نشان از عمق اختلافات در درون حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دارد.

وزیر امور خارجه ایران در بخشی از این گفتگوی جنجالی با ارتباط و اختلاف نظر خود با قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره می‌کند. آقای ظریف چندین بار تاکید می‌کند که این «دیپلماسی» بوده که در جمهوری اسلامی فدای «میدان» شده است.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

نامه‌نیوز: رئیسی، قالیباف و جلیلی همزمان نامزد می‌شوند

اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت انتخاباتی اصولگرایان، خاصه درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، این تصور را ایجاد کرده بود که جبهه اصولگرایی دچار نوعی سردرگمی شده باشد.

این درحالی است که بنا به اطلاع خبرنگار «نامه نیوز» اصولگرایان نه تنها بلاتکلیف و سردرگم نبوده، بلکه یک استراتژی دقیق برای مواجه با انتخابات و فرآینده غیرقابل پیش‌بینی آن دارند.

نامزدی سعید جلیلی در این انتخابات قطعی شده است./ بنا بر اخبار رسیده به «نامه نیوز» تیم جلیلی به این قطعیت رسیده که او باید نامزد شود. فعالیت‌های حامیان او در فضای مجازی نیز در همین راستا افزایش یافته و لایو اینستاگرامی دیشب جلیلی نیز شاهد دیگری بر این مدعا است.

خبر دوم اما چیزی نیست غیر از ورود محمد باقر قالیباف به رقابت‌های انتخاباتی پیش‌رو./ گویا جمع‌بندی نهایی در مورد وی این است که حتی در صورت نامزدی رئیسی نیز در نام نویسی نامزدهای انتخاباتی شرکت کند و تصمیم به حضور یا عدم حضور در رقابت‌های انتخاباتی را به فرآیندی که بعد از نام نویسی ایجاد خواهد شد، موکول کند.

نامزدی همزمان جلیلی و قالیباف و رییسی پیشنهاد جمعی از اصولگرایان است که برای مواجهه با فضای پیش‌بینی نشده انتخاباتی، همچنین تصمیم نهایی اصلاح‌طلبان اتخاذ کرده‌اند. این تصمیم برای عدم تمرکز اصلاح طلبان بر روی تخریب یک نامزد اتخاذ شده است. بر این اساس برخلاف اعلام محمد باقر قالیباف که گفته است در صورت نامزدی رییسی کاندیدا نخواهد شد گویا جمع موثری از اصولگرایان تصمیم ساز اصرار به نامزدی همزمان دارند و این مساله در مورد سعید جلیلی هم صدق می کند.

در این طرح این گونه پیش بینی شده که پس از نام نویسی این سه شخصیت اصلی اصولگرا در فرآیندی که به زودی ساز و کار آن اعلام خواهد شد نامزد اصلی اصولگرایان معرفی خواهد شد.

محمدرضا عارف: به نتیجه قطعی برسم، کاندیدا می‌شوم

عارف:

ابایی از حضور در انتخابات ندارم و اگر به نتیجه قطعی رسیدم حضور پیدا می‌کنم و حضور در صحنه انتخابات نیاز به فکر و بررسی دارد و به دنبال اصلاح ساختاری کشور هستیم.

 اگر احساس کنم فردی مناسب تر از من با هدف جذب نیروهای بهتر و جوان تر وجود دارد به او کمک می‌کنم اما اگر ببینم شرایط کشور نیاز دارد به صحنه وارد می‌شوم.

امیرآبادی: افراد خائن را به قوه‌قضاییه معرفی می‌کنیم

عضو هئیت رئیسه مجلس: مجلس درز اطلاعات محرمانه و بعضا سری کشور در یک شبکه ضدایرانی که در قالب مصاحبه نفر اول مسئول سیاست خارجی لو داده شده تحقیق و تفحص می‌کند و افراد خائن به ملت و کشور را به قوه قضاییه معرفی خواهد کرد.

کرباسچی: تا این لحظه هیچ نشانه‌ای از حضور لاریجانی در انتخابات نیست

 دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

از حزب کارگزاران سازندگی غیر اینکه آقای جهانگیری به دولت نزدیک است معاشرتی بین حزب و دولت جز چند جلسه عمومی وجود نداشته است.

خصلت آقای روحانی به حضور در جامعه نیست.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

بسیاری از مدیران ستادی نیز چنین اعتقادی دارند و موفق هم هستند اما در مجموع در کنار مردم بودم بسیار مهم است.

روحانی هیچ‌گاه پایگاهی در جریان اصلاحات نداشت.

 آقای لاریجانی نیز از شخصیت‌های ارزشمند کشور است و جایگاه وی را در توسعه کشور نباید نادیده گرفت.

تا این لحظه نیز هیچ نشانه‌ای از حضور آقای لاریجانی در انتخابات نیست.

همچنین باید مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان از فردی حمایت کنند تا رای بیاورد.

عضو بنیاد باران: انتشار فایل صوتی ظریف دزدکی نبود یک شو انتخاباتی بود

عبدالله ناصری می گوید:

در جلسه ی روز جمعه ۱/۲۷ بنیاد باران باحضور لیدرهای تشکل های اصلاحطلبان ، دکتر جواد ظریف و تعدادی از تیم رسانه ای دولت ، آقای ناطق نوری ، محمدعلی ابطحی برای این چنین کاری تصمیم گرفته شد.

این پیشنهاد در سخنرانی آقای عطریان فر عضو کارگزاران سازندگی ارائه شد ، عطریان فر در طرح خود گفت فیلم  انتخابات ریاست جمهوری آقای  ظریف :

۱-ساختارشکنانه نباشد ، تبعیت وحرمت رهبری حفظ شود.

۲-برای جذاب شدن فیلم ، مذاکره دقیقا" مخالف نظر حاج قاسم سلیمانی طرح شود.

۳-غیراز رهبری به چند نفر افراد مهم تیکه انداخته شود مهم نیست ، باعث میشه رویش مانور شود فیلم بیشتر دیده شود.

۴-مذاکره تصمیم نظام مطرح شود.

۵-انتخاب ظریف برای وزارت خارجه خواست رهبری و عقلای نظام مطرح شود .

بنا شد این فیلم بصورتی که هنرمندان ودوستان رسانه ای خودشان تشخیص می دهند تهیه شود.

این فیلم ویدئویی ۳/۵ ساعت بود ، وانتشارش با عجله ممکن نبود.

لذا دوباره بنا گردید ، صوتش به صورت فشرده تهیه وپخش شود.

صرفا" برای آنکه جنجال شود و شانتاژ ایجاد کند صوت مصاحبه برای اینتر نشنال فرستاده شد وخودمان هم اولین نفرات بودیم که ناشناس در فضای مجازی به لو رفتن فیلم یا صوت فیلم اعتراض کردیم، تا رسانه های انقلابی فریب بخورند وآنها هم اعتراض کنند.

اصل فیلم وتهیه ی صوت و اعتراض همه توسط تیم رسانه ای ریاست جمهوری به سرپرستی خانم مریم باقی و شهیندخت مولاوردی و آقای قوچانی انجام شد.

در آن روز جبهه ی اصلاحطلبان بر روی نامزدی دکتر ظریف ائتلاف واجماع کرد و مورد قبول دکتر ظریف واقع شد.

ما تمام دوستان اصلاحطلب خود در خارج ازجمله سید محمد حسینی اینترنشنال ، اکبرگنجی ، آقای مهاجرانی را در جریان گذاشتیم.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

کنایه های جلیلی به روحانی؛ اگر ترامپ مانع بود، چرا در انتخاباتی که همزمان با دوره او بود وعده دادید؟

سعیدجلیلی در نشست روایت مشکلات کشور:

وعده صد روزه برای چیزی که در هزار روز حل میشود بی‌صداقتی است

انتخابات محل طرح و دنبال انتظارات مردم است

انتظارات مردم از منتخب سال 92 و 96 محقق شد یا نشد؟

خوشحالی برای برجام، حق مردم بود؛ چون گمان می‌کردند مشکلات آنها با برجام حل خواهد شد.

در انتخابات سال 96، درحالیکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، به مردم وعده دادند که سایر تحریم‌ها را نیز رفع میکنند؛ بعد از اینکه نتیجه نگرفتند، ترامپ را مقصر جلوه دادند. اگر ترامپ مانع شما بود، چرا وعده دادید؟

نقد برجام و گوشزد کردن نقاط ضعف آن در راستای کمک به دولت مستقر بود.

برخی تلاش‌های مضاعف دولت در راستای برجام، مشکلات را افزایش داد.

تکرار تجربه‌های غلط، ملال آور است.

وقتی در 2800 روز مسیری رفته شد و نتیجه‌ای حاصل نشد، در 100 آخر این مسیر هم مشکلات حل نخواهد شد.

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

برگزاری قطعی انتخابات در موعد مقرر/ یک اعلام کاندیداتوری و واکنش جالب رسایی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
فایل رسا پلاس کار زیبایی بود.
1
0