۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۷۹۱۸۲
معاون وزیر فرهنگ؛

نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر فرهنگ آغاز می‌شود

نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر فرهنگ آغاز می‌شود
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز به کار نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در ۱۱ اردیبهشت با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی زاده روز سه‌شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: نمایشگاه مجازی قرآن در سال های آینده پس از ویروس کرونا در کنار نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی از ضرورت تقویت عدالت توزیعی اقلام فرهنگ دینی در سطح ملی نمایشگاه امسال سخن گفت و افزود: نمایشگاه قرآن طی سال های گذشته منحصر به اهالی تهران و اندکی از شهرستانها و مناطق اطراف تهران بود و عدم دستیابی سایر علاقه مندان باعث شد تا شعبه استانی نمایشگاه را برگزار کنیم که در سال ۹۸ اولین شعبه استانی در مشهد برگزار شد و قرار بود سال ۹۹ در تبریز نیز برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

نمایشگاه مجازی قرآن کریم با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران از ۱۱ اردیبهشت مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز در فضای مجازی برگزار می شود. 

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر فرهنگ آغاز می‌شود

طی احکامی از سوی عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی خدمتکار به سمت معاون اجرایی نمایشگاه، حسین صفری مدیر فروش، جواد نصیری مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی، حجت الاسلام حسین سلیمانی مدیر محتوایی و سید یاسر ساجدی مدیر فناوری اطلاعات معرفی شدند.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا سال ۹۸ بیست و هفت دوره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار می شد که از سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نشد و امسال به صورت مجازی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. 

شیوع و همه گیری بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان باعث شده که برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای بزرگ و به ویژه بین المللی از حالت فیزیکی به فضای مجازی تغییر کند. هرچند برگزاری بسیاری از رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بین المللی نیز بعضا لغو و برگزاری آنها به آینده موکول شده است.

آنچه حائز اهمیت است اینکه امروز در شرایط موجود همه گیری کرونا، استفاده و حضور در فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده تا مخاطبان ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عمل به خانه ماندن بتوانند از این فضا به نحو احسن استفاده کنند.

استقبال چشمگیر مخاطبان از برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ،‌برخی جشنواره های بین المللی فرهنگی و هنری فجر و... در کشور نشان داد که برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری چه بصورت حضوری و چه مجازی، مخاطبان و علاقه مندان خودش را دارد؛ هرگز تعطیل بردار نیستند و فضای مجازی می تواند جایگزین خوبی برای پویایی آنها باشد.

ارسال نظرات