۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۷۹۲۲۱
گلرو:

مجلس در راستی آزمایی لغو تحریم ها دخیل است

مجلس در راستی آزمایی لغو تحریم ها دخیل است
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر اینکه پارلمان در راستی آزمایی لغو تحریم ها دخیل است، گفت: مذاکرات نباید طولانی شود چون اقتصاد کشور ضربه پذیر تر می شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، عباس گلرو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات برجامی ایران و 1 +4، گفت: هر اتفاقی که در این مذاکرات رخ دهد باید مجلس در جریان ریز آن باشد.

وی با بیان اینکه ازسوی دیگر تصمیم گیری درباره نحوه راستی‌آزمایی طرف مقابل دارای اهمیت است که مجلس نیز در این موضوع دخیل است، ادامه داد: طبق اصل 77 قانون اساسی هرگونه مقاولنامه، معاهده و یا قرار داد بین المللی باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده سمنان در مجلس با بیان اینکه نباید تیم مذاکره کننده اجازه طولانی شدن مذاکرات را به طرف غربی بدهد چون به اعتبار و منافع اقتصادی ما آسیب می‌زند،اضافه کرد:نمی توان اقتصاد کشور را معطل مذاکرات کرد و هر چه زمان بگذرد اقتصاد ما ضربه پذیر تر می شود، بنابراین مذاکرات باید سریعتر انجام شود تا به یک جمع‌بندی در این زمینه برسیم.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که از سوی مجلس تصویب شده است تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است،اظهارداشت: مذاکراتی که با طرف‌های غربی در حال انجام شدن است از این قانون جدا نیست و مجلس از دولت خواسته است که به قانون عمل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: طرف‌های غربی نوعی تعلل در مذاکرات را در پیش گرفته اند که موجب می شود این مذاکرات به زودی به نتیجه نرسد مگر آنکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران که در این مدت انجام داده طرف مقابل را مجبور به توافق کند، در شرایط کنونی معادله تغییر کرده و طرف‌های که ضرر می‌کنند قطعا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هستند.

ارسال نظرات