۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۷۹۲۶۹
امام‌جمعه بجنورد:

جلوی رواج پوشش‌های نامناسب و مظاهر بی‌حجابی در جامعه گرفته شود

جلوی رواج پوشش‌های نامناسب و مظاهر بی‌حجابی در جامعه گرفته شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به پوشش نامناسب برخی دختران و بانوان در جامعه، گفت: باید جلوی رواج پوشش‌های نامناسب و مظاهر بی‌حجابی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، بر اهتمام بیشتر نسبت به مقوله عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد.

وی افزود: متأسفانه به نظر می‌رسد با گرم شدن هوا موج جدیدی از کم‌توجهی نسبت به عفاف و حجاب در بین برخی افراد ایجاد شده که اگر جلوی آن گرفته نشود، شیوع آن بیشتر شده و به همه‌جای جامعه سرایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه برای بهبود این وضعیت باید امربه‌معروف و نهی از منکر به‌ویژه در مرتبه تذکر لسانیِ همگانی، اجرا شود، ادامه داد: در این زمینه باید نهادهای فرهنگی اقدامات ایجابی خود را افزایش داده و از سوی دیگر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز طبق قانون با اجرای اقدامات پیشگیرانه به وظیفه خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که خدای‌نکرده ضد ارزش‌ها در جامعه ارزش نشده و ارزش‌ها، به ضد ارزش تبدیل نشوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به پوشش نامناسب برخی دختران در جامعه، خاطرنشان کرد: این دختران قرار است فردا مادران جامعه باشند و شأن و منزلت والای مادری اقتضای عفاف و حیای یک بانوی مؤمن را دارد که عفاف هم بدون پوشش اسلامی نمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: متأسفانه در این زمینه در جامعه انشقاق و اختلاف نسل را می‌بینیم؛ به‌گونه‌ای که مادر چادری و محجبه است ولی دختر در کنار او حجاب نامناسبی دارد.

وی افزود: باید جلوی رواج پوشش‌های نامناسب و مظاهر بی‌حجابی با اقدامات ایجابی و پیشگیرانه در جامعه گرفته شود؛ زیرا اگر امروز جلوی این موارد را نگیریم دیگران هم می‌آموزند و میزان بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه افزایش یافته و شاید فردا دیگر دیر باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات