۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۲۷۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین هستند

مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین هستند
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی فرهنگ را زیربنای رشد و پیشرفت در زمینه های مختلف خواند و گفت: مساجد در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش آفرین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در مراسم تجلیل ازبرگزیدگان طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، با اشاره به اینکه استان لرستان کانون تدین و انقلابی گری است، گفت: مساجد در طول تاریخ در شکل گیری این تدین و تقویت روحیه انقلابی نقش بسزایی داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش فرهنگ در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه رشد اقتصادی عنوان داشت: رشد اقتصادی بدون رشد فرهنگی امکانپذیر نیست.

وی در ادامه به نقش مساجد در زمینه رشد فرهنگی اشاره کرد و گفت: ارتقای فرهنگی نیازمند توجه به کانون مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی محوری در مساجد خاطرنشان کرد: باید در زمینه جذب جوانان توجه شود و کمیت و کیفیت محوری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعت در مساجد و ارتقای برنامه های مسجد محور نقش محوری دارند، اظهار داشت: جوانان مؤمن و انقلابی در کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای ارتقای فرهنگی تلاش کنند. 

امام جمعه خرم آباد بیان داشت: ارتقا فرهنگ در تبیین ارزش ها و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تربیت نسلی انقلابی مؤثر است.

استفاده از ظرفیت های کانون مساجد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن انتخابات بیان داشت: با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در زمینه حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب فرد اصلح فعالت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: باید آثار برکات نظام جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کرد و در ساه حضور حداکثری مردم که نتیجه همبستگی است، توطئه های دشمن را نقش برآب ساخت./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات