۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۲۸۹
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای در حال تخریت داشته‌های دینی و فرهنگی کشور هستند

۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای در حال تخریت داشته‌های دینی و فرهنگی کشور هستند
کرمانشاه - ماموستا مرادی گفت: در حال حاضر ۱۶۰ به صورت تمام وقت و البته رایگان فضای کشورمان را پوشش می‌دهند که نشان از عزم دشمن برای تحمیل فرهنگ منحط غربی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمان مرادی ظهر امروز در دیدار با جمعی با جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان کرمانشاه اظهار داشت: اهمیت نماز جمعه و اقامه آن به حدی در نزد خداوند بالاست که در قرآن کریم سوره ای به این نام آمده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اهمیت نماز جمعه از چندین جنبه قابل تشریح است، از یک سو این عمل اعمالی از رفتار دینی و انجام تکلیفی شرعی است و از سوی دیگر اقامه نماز جمعه دارای ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراوانی برای جامعه اسلامی می‌باشد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: بنابراین حضور در نماز جمعه و قرار گرفتن در کنار سایر برادران دینی می‌تواند خروجی بسیار خوبی برای امت اسلام به دنبال داشته باشد، با این وجود با شیوع ویروس منحوس کرونا بسیاری از نمازهای جمعه و جماعت تعطیل شده‌اند.

ماموستا مرادی ادامه داد: با این حال باید امام جمعه مدیریت خود را همچنان ادامه دهد و اجازه ندهند که این تاخیر به وجود آمده صفوف نمازگزاران را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد، بلکه باید با برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی مناسبت، زمان را مدیریت کنیم.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: بی شک وضعیت کنونی کرونا در جامعه دیر یا زود از بین خواهد رفت و دوباره شاهد بازگشت آرامش به جامعه خواهیم بود، بنابراین در این فاصله زمانی نباید میدان را عملا خالی کنیم، میدانی که این روزها خالی بودن آن از حضور روحانیون و صاحبان دین برای دشمن یک غنیمت و فرصت بزرگ محسوب می‌شود.

این عالم اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه سالجاری، عنوان کرد: امسال یکی از سالهای بسیار سرنوشت ساز برای این انقلاب و نظام است، امسال ملت ایران باید با درایت و هوشیاری که خداوند متعال به آنها داده است، گزینه ای مناسبت، انقلابی و متعهد به آرمان‌ها و ارزش‌های آن روانه پاستور کنند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: البته باید به یاد داشته باشیم که دشمن نیز  در این باره هرگز بیکار نخواهد نشست، با نگاهی به جنگ رسانه‌ای دشمنان به خوبی متوجه می‌شویم که آنان تمام قدرت رسانه‌ای خود را برای ضربه زدن به انتخابات پیش روی جمع کرده اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در حال حاضر 360 ماهواره کار پوشش اخبار و برنامه ها را در سطح جهان با زبان‌های مختلف برعهده دارند که جالب است بدانید که از این تعداد ماهواره 160 اییستگاه به صورت کامل و البته مجانی و رایگان فضای کشور ما را پوشش می دهند که این امر قابل توجه است و نشان می دهد که دشمن چه برنامه‌های بلندمدت و پرهزینه‌ای علیه این انقلاب و نظام دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد جامعه در بُعد معنوی و دینی احساس خلا کند، افزود: دشمن به دنبال راههای نفوذ که همان نقاط خلاء می‌باشد، است، بنابراین یکی از وظایف شما روحانیون و ائمه جمعه پر کردن این خلاءها با برنامه های دینی و فرهنگی است.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه تمام بسترها برای ایجاد یک فضای معنوی و به دور از استرس و دوگانگی برخلاف آنچه که دشمنان می‌گویند و تبلیغ می‌کنند، در کشور موجود است، بنابراین باید از این فرصت‌ها به عنوان بهترین ابزار در جنگ نرم و رسانه‌ای دشمنان بهره ببریم./1400/

ارسال نظرات