۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۶۷۹۳۸۰

«فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت» کتاب شد

«فرهنگ‌نامه شهدای روحانیت» کتاب شد
جامع ترین کتاب در مورد شهیدان روحانی که حاوی اطلاعات و آمارهای گوناگون طلاب و روحانیون شهید است، توسط یکی از شهدای زنده، حجت الاسلام ساعد نیکبخت تدوین شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،جامع ترین کتاب در مورد شهیدان روحانی که حاوی اطلاعات و آمارهای گوناگون طلاب و روحانیون شهید است، توسط یکی از شهدای زنده، حجت الاسلام ساعد نیکبخت تدوین شد.

این دائره‌المعارف که اطلاعات نزدیک به 4000 هزار شهید روحانی را در خود جای داده، با تلاش‌های طاقت فرسای بیش از دو دهه مؤلف، گردآوری و تألیف شده است.

بنیاد شهید انقلاب اسلامی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و کنگره شهدای روحانیت از جمله نهادهایی هستند که در این اثر گران ارج، نویسنده سخت کوش کتاب را یاری نموده‌اند.

نمودار اطلاعات اختصاری شهیدان، زندگی نامه کوتاه به همراه تصاویر شهداء و تقریظ‌ها و تایید‌های مکتوب شخصیت‌های کشوری، علمی و مذهبی و آمارهای متنوع از حضور حوزویان در جنگ، بخش‌هایی از این اثر ماندگار است.

در کتاب فرهنگ شهدای روحانیت، فهرست و آثار آزادگان روحانی که سالها در اسارات رژیم بعثی صدام بوده‌اند نیز آمده است.

این اثر ارزشمند که جامع ترین کتاب در این حوزه‌ می‌باشد و پاسخگوی بسیاری از پرسش‌های شهید پژوهان است، به زیور طبع مزین گردید.

ارسال نظرات