۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۳۹۲
حجت الاسلام نواب:

آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده بود

آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده بود
حجت الاسلام نواب با بیان اینکه آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده بود، گفت: ایشان امام عقلانیت، اعتدال و دفاع از ولایت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) امشب در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله امینی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله امینی یک عالم زمان شناس بود، گفت: ایشان بر حسب زمان می نوشت و تنها چیزی که برای ایشان اهمیت داشت، نیاز جامعه بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله امینی به دنبال فضل فروشی و علم فروشی نبود، از این رو همواره به مسائل مورد نیاز جامعه نظیر همسرداری، تعلیم و تربیت و مسائل اجتماعی می پرداخت و راجع به آنها قلم فرسایی می کرد.

حجت الاسلام نواب با اشاره به روحیه مردمی مرحوم آیت الله امینی عنوان کرد: ایشان سال های بسیاری در مسجد اعظم نماز می خواند و ساعت ها بعد از نماز در محراب می نشست و به امور مردم رسیگی می کرد؛ این عالم بزرگوار در حفظ ارتباط با مردم تلاش می کرد و ارتباطش با مردم همواره محفوظ بود و از ابتدا تا انتهای حیات خودشان همراه مردم دار بوده و از مردم فاصله نگرفت.

دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مرحوم آیت الله امینی علم را با عمل در هم آمیخته بود، به تبیین شخصیت سیاسی ایشان پرداخت و گفت: ایشان دلداده امام راحل بود و با همکاری دیگر علما، درس خارج امام خمینی(ره) را بنیانگذاری کرد.

وی به سمت ها و مقامات آیت الله امینی در طول انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این عالم مجاهد، مبارزات خود را با آغاز نهضت امام راحل آغاز کرد و از اعضای اصلی گروه های مبارزاتی محسوب می شد و یک لحظه از راه و فکر امام(ره) غافل نشد.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اینکه آیت الله امینی در همه پست ها و سمت های خود «ناصح امین» برای همگان به شمار می رفت، ایشان را امین امام و رهبری، مجلس خبرگان، جامعه مدرسین و همه جامعه دانست و بیان کرد: ایشان چون اهل عمل بود، ساده و پاک زندگی می کرد و وامدار کسی نبود و صراحت لهجه بی نظیری داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله امینی سیاست را با تدبیر، عقلانیت و دفاع از مظلوم همراه کرده بود، اظهار داشت: ایشان امام عقلانیت، اعتدال و دفاع از ولایت بودند؛ ایشان در اوج مشکلاتی که در رابطه با مسأله «قائم مقام» پیش آمده بود، با همه وجود از کیان امام امت دفاع کرد و به عنوان «ناصح امین» به آقای منتظری تذکرات لازم را می داد.

دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با اشاره به ساده زیستی مرحوم آیت الله امینی ابراز کرد: ایشان به اندازه یک دینار با بیت المال ارتباط برقرار نکرد؛ بعد از انقلاب نیز همان وسایل و خانه قبل از انقلاب را داشت و بعد از انقلاب هیچ چیزی به زندگی اش اضافه نشد./841/

ارسال نظرات