۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین نبوی در واکنش به استعفای آشنا؛

نمی توان با یک استعفا به همه ماجراها فیصله داد/ پاسخگوی خسارات باشید

نمی توان با یک استعفا به همه ماجراها فیصله داد/ پاسخگوی خسارات باشید
مسؤول بسیج اساتید حوزه گفت: آقای آشنا باید پاسخگوی خساراتی که به کشور وارد آورده باشد زیرا نمی توان هر عملی را مرتکب شد و با یک استعفا ماجرا را فیصله داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی مسؤول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ماجرای انتشار فایل صوتی ظریف گفت: این فایل صوتی، دیدگاه ها و نگاه های پنهان دستگاه دیپلماسی کشور را بر ملا کرد.

وی ادامه داد: در همه دنیا، دستگاه های دیپلماسی، قدرت نظامی را پشتوانه چانه زنی های خودشان تلقی می کنند و برای گرفتن امتیاز از حریف، قدرت نظامی خود را به رخ می کشند، اما در کشور ما متأسفانه به دلیل اینکه روی یک نقطه مشترک ایستادگی وجود ندارد، سیستم دیپلماسی، قدرت نظامی را مزاحم خود می داند.

دستگاه دیپلماسی ما به جای امتیاز گرفتن، در پی امتیاز دادن است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا، کشورها قدرت نظامی خود را افزایش می دهند تا از سایر کشورها امتیاز بگیرند، اما دستگاه دیپلماسی ما بیشتر به دنبال این است که امتیاز بدهد، از این رو قدرت نظامی را مزاحم خود می داند.

مسؤول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به مشکوک بودن افشای صوت ظریف و قرار گرفتن آن در دست رسانه های بیگانه ابراز کرد: این ماجرا نشان می دهد یک سری دست های نفوذی در دستگاه دیپلماسی وجود دارد که به راحتی می توانند اینگونه کارها را انجام دهند؛ برخی از افرادی که در سیستم دیپلماتیک کشور وجود دارند، به دنبال این هستند که علاوه بر هسته ای، موشکی و قدرت منطقه ای کشور را نیز تسلیم دشمن کنند.

لزوم برخورد قوه قضائیه با مباشران و مسببان افشای صوت ظریف

وی استعفای حسام الدین آشنا از ریاست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری را نوعی فرار از پاسخگویی دانست و با تأکید بر لزوم برخورد قوه قضائیه با مباشران و مسببان افشای صوت ظریف، تصریح کرد: آقای آشنا چه از این مقام استعفا بدهد و یا چه استعفا ندهد، قوه قضائیه باید این موضوع را پیگیری کند؛ آقای آشنا نه تنها در این قضیه، بلکه در بحث های مختلفی دست داشته که یک نمونه آن ماجرای افزایش قیمت بنزین است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ابراز کرد: امروز آقای آشنا باید پاسخگوی خساراتی که به کشور وارد کرده است باشد و ما به ایشان و امثال ایشان نیز باید بگوییم «دوران بزن در رو تمام شده است» و نمی توان هر عملی را مرتکب شد و با یک استعفا ماجرا را فیصله داد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا الْقُرْآنِ وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ وَ بِحَقِّ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَدَحْتَهُ فِیهِ وَ بِحَقِّکَ عَلَیْهِمْ فَلا أَحَدَ أَعْرَفُ بِحَقِّکَ مِنْکَ
0
0