۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۹۴۱۶

نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور
ائمه جمعه سراسر کشور در قالب سخنرانی و پیام های آدینه ای، اهم مسائل کشور را برای مردم متدین و خداجو تبیین کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در قالب سخنرانی و پیام های آدینه ای، اهم مسائل کشور را برای مردم متدین و خداجو تبیین کردند.

در زیر مهم ترین فرازهای نماز جمعه های تهران، قم، مشهد، کاشان، مازندران و هرمزگان را تقدیم خوانندگان محترم می کنیم.

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

آیت الله صدیقی:

فایل صوتی ظریف حاوی دروغ و اهانت نسبت به شهید سلیمانی است

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به انتشار فایل صوتی ظریف در رسانه های معاند، ابراز کرد: این یک فایل صوتی است که در آن دروغ و اهانت نسبت به سردار سرافراز شهید سلیمانی، این مرد بزرگ و خدایی وجود دارد؛ این فایل حکایت از نقشه ها و دسیسه های دشمن دارد و مردم ما بصیرت دارند و این مسائل بر بصیرتشان می افزاید و در انتخابات با چشم بازتر به افرادی که غرب گرا نیستند و صداقت دارند رأی می دهند.

آیت الله صدیقی در ادامه مسأله انتخابات ریاست جمهوری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: حدود 80 درصد اختیارات کشور در دست رییس جمهور است، از این رو مردم باید ضمن حضور حداکثری پای صندوق های رأی، شخصی را انتخاب کنند که اصلح بوده و در پی ایجاد دو قطبی نباشد؛ حضور پای صندوق های رأی، اقتدار ایران را در معرض نمایش قرار می دهد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

آیت الله اعرافی:

دوگانه «دیپلماسی – مقاومت» یک خطای راهبردی است

آیت الله اعرافی به مذاکرات وین اشاره کرد و با بیان اینکه موضع همه این است که تحریم باید رفع شود، گفت: مهیچکس نمی گوید تحریم ها نباید رفع شوند، اما باید دانست که مقاومت خود را نیز باید در برابر تحریم ها افزایش دهیم؛ دستگاه دیپلماسی باید به قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و توصیه های رهبری توجه داشته باشند؛ امروز پیمان شکنان باید پیشگام شده و تحریم ها را بردارند و ما راستی آزمایی کنیم؛ مسؤولان مراقب باشند در دام مذاکرات فرسایشی قرار نگیرند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه دوگانه «دیپلماسی – مقاومت» یک خطای راهبردی است که باید از آن پرهیز کرد، عنوان داشت: پشتوانه استقلال و عظمت ما در همه حوزه های اقتصاد، سیاست و بین الملل، مقاومت است؛ مسائلی که اخیراً در رابطه با دوگانه «دیپلماسی – مقاومت» مطرح شده حاکی از خطاهای راهبردی است؛ حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت ارزش های بزرگی هستند که صرف نظر از ارزش های معنوی که دارند، پشتوانه سعادت ملت هستند و اگر مقاومت نبود، بدون شک دشمن در خانه ما قرار داشت و این مقاومت بود که هجوم های شیطانی را دفع کرد و دشمن را عقب راند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

آیت الله علم الهدی:

فتنه دو قطبی میدان و دیپلماسی برای فرار از ننگ شکست مذاکرات

آیت الله علم الهدی بیان داشت: اگر آمریکا با نیروهای خود به خاک ما حمله می کرد نمی توانست چنان جنایت هایی که داعش انجام داد را عملی کند چون دنیا علیه آن ها می شوریدند پس به وسیله داعش این جنایت را کردند که ما بترسیم و تمکین کنیم اما  فرمانده غیور و با اخلاص و سرسپرده ولایت دشمن را عقب راند و همه توطئه ها را از بین برد و این میدان بود حالا شما با این پررویی و فضاحت و افتضاح می گویید، میدان نگذاشت دیپلماسی موفق باشد؟!

امام جمعه مشهد افزود: مردم همه چیز را می فهمند و با درک و شعور در زمان شهادت و مراسم تشییع شهید سلیمانی از ایشان تجلیل کردند، شما معیشت مردم را به خاک سیاه کشیده و مال مردم را با پایین آمدن پول ملی نابود کردید حال مدعی شدید که میدان نگذاشت؛ مردم ما هشیار و بیدار هستند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

نماینده ولی فقیه در کاشان:

مردم ایران هرکجا انقلاب به آن‌ها نیاز داشته در میدان حاضر شده اند

آیت الله سلیمانی ابراز کرد: مردم ایران با وجود همه مشکلات اقتصادی پیش رو هرکجا که انقلاب نیاز به آن‌ها داشته است در میدان حاضر شده اند و از انقلاب دفاع کرده اند و در آزمون‌های گوناگون نمره قبولی گرفته اند و دشمنان اسلام و نظام را مأیوس کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مردم در انتخابات پیش رو مراقب باشند افرادی را انتخاب کنند که خدا ترس باشند تا در جهت رفع مشکلات، پیشرفت، توسعه، ترقی، عدالت اجتماعی و امنیت عمومی جامعه تلاش کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بدون حضور میدان، جایی برای دیپلماسی وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که میدان و دیپلماسی هر دو باید در خدمت نظام و انقلاب باشند و دپلماسی خود یک میدان است، تصریح کرد: همه این ها باید در خدمت یک عقبه ای از عقلانیت و حقانیت باشد و آن کانون هر دو میدان و سایر میدان های دیگر را باید مدیریت کنند و همه باید در خدمت اسلام و نظام باشند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر در جایی هم بین این دو میدان اصطکاکی به وجود آمد آنجا اولویت مسلماً با میدان است، چون میدان، اصل موجودیت کشور را تأمین می کند و اگر میدان نظامی نباشد و دشمن بر ما پیروز شود دیگر جای برای دیپلماسی باقی نمی ماند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که حرف نخست را در کشور باید میدان داران دفاع مقدس و دفاع از حرم بزنند، ادامه داد: القاء چنین شبهاتی در این ماه مبارک و در آستانه انتخابات یک شیطنتی است که نشان داده در فضای ناامنی چنین چیزهایی انجام گرفته و به دست اجانب و رسانه های بیگانه رسیده و این جای تأسف است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

پ/نگاهی به مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده:

مردم با حضور حداکثری پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح دشمن را مأیوس کنند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به مسأله انتخابات 1400 بر لزوم مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید کرد و اظهار داشت: مردم باید با مشارکت حداکثری خود دشمنان را مأیوس کنند و با انتخاب اصلح سرنوشت کشور را رقم بزنند؛ ما باید صالح ترین افراد را برای سپردن بار امانت امام(ره) و شهدا انتخاب کنیم تا با پشتیبانی از نسل جوان مدارج عالی و ترقی را رقم زده و ایران قوی را محقق سازیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی زاده به روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و با بیان اینکه نباید از مشکلات کارگران غافل باشیم، ابراز داشت: امروز همه دولتمردان موظف هستند که ارج و منزلت این عزیزان را بالا بدانند و مشکلات این طبقه زحمت کش و رنج کشیده را به ویژه در ایام کرونایی حل کرده و از آنها حمایت کنند؛ این یک وظیفه همگانی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه مسؤولان باید موانع را از مسیر تولید رفع کرده و برای جوانان اشتغال ایجاد کنند، گفت: امروز دولت باید بیش از گذشته به مسأله تولید توجه کند و با مانع زدایی از مسیر آن درصدد تحقق مؤلفه های بیانیه گام دوم انقلاب برآید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

/841/

ارسال نظرات