۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۹۴۳۳
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

لزوم حضور افراد صلاحیت دار در عرصه انتخابات شهر و روستا

لزوم حضور افراد صلاحیت دار در عرصه انتخابات شهر و روستا
آیت الله حیدری گفت: حضور افراد صلاحیت دار، متعهد، متخصص، دلسوز و پیگیر در شورای اسلامی شهر و روستا می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد کند.
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز ضمن تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) نماد جمهوریت نظام اسلامی را حضور حداکثری و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف دانست و بیان داشت: حضور حداکثری مردم یکی از مسائل اساسی نظام اسلامی است، هر حکومتی به پشتوانه مردمش به حرکت خود ادامه می‌دهد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز پس از خدا به حمایت و اعتبار مردم به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات عنوان داشت: حضور حداکثری مردم سبب تداوم و بقاء نظام جمهوری اسلامی خواهد شد؛ کاهش حضور مردم کشور را با مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد از این رو با توجه به بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضور حداکثری مردم در همه انتخابات‌ها اعم از ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا توصیه می‌شود.

آیت الله حیدری با تأکید بر لزوم حضور افراد صلاحیت دار در عرصه انتخابات شهر و روستا اظهار داشت: حضور افراد صلاحیت دار، متعهد، متخصص، دلسوز و پیگیر  در شورای اسلامی شهر و روستا می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه شهر‌ها و روستا‌ها ایجاد کند، بیشترین تاثیرگذاری در شورا‌ها مختص به روستا است؛ زیرا در شهر‌ها ارگان ها، نهاد‌ها و نخبگان مردمی به نسبت بیشتر از روستا‌ها هستند، اما در روستا اکثر تصمیمات در شورا‌ها خلاصه می‌شود و عدم حضور افراد متخصص در روستا‌ها سبب عقب ماندگی آن منطقه از توسعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیره اجرایی شورا‌ها بر اساس مقتضیات زمان تغییر می‌کند ابراز داشت: اصل شورا در اسلام آمده، اما کیفیت، شکل و سیره اجرایی آن بر اساس مقتضیات زمان متغیر است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های کاندید اصلح شورای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: تدین، انقلابی گری، تعهد و تخصص بر مسائل مورد نیاز شورا‌ها در زمینه‌های معماری، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و ... از ویژگی‌های برجسته کاندید صلاحیت دار برای شرکت در انتخابات شهر و روستا‌ها است.

آیت الله حیدری در پاسخ به این سوال که چه کنیم تا انتخابات از قبیله گرایی فاصله بگیرد گفت: هر استانی واقعیت‌های خاص خود را دارد و ما نمی‌توانیم از این واقعیت‌ها فاصله بگیریم، اما می‌توان فرهنگ شایسته سالاری و شایسته محوری را به عنوان فرهنگ ارزشی اسلام به مردم معرفی کرد.

وی بیان داشت: این واقعیت‌ها جزئی از ارزش گرایی است؛ در واقع اگر بخواهیم ارزش مداری را خلاء بدون در نظر گرفتن اینگونه واقعیت‌ها ترویج کنیم به یقین نمی‌توانیم به ارزش کار خود مطمئن باشیم؛ می‌توان گفت عدم ملاحظه واقعیت‌ها سبب دوری از ارزش‌ها خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با  تأثیر رسانه‌های ارتباط جمعی بیگانه بر رفتار انتخاباتی مردم اظهار داشت: افراد جامعه می‌توانند تحت تأثیر رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی قرار گیرند، اما فعالیت‌های مثبت، ایجابی و روشن گرایانه رسانه‌های داخلی می‌توانند پاد زهری بر آسیب رسانه‌های خارجی باشد و آن را خنثی کند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کالکشن بهار
United States
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
احسنت
نباید از عرصه انتخابات شهر و روستا غافل شد.
1
0