۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۴۳۸
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:

 مراسم شب قدر برگزار می‌شود/ در این شب‌ها به دنبال گنج معنوی باشیم

 مراسم شب قدر برگزار می‌شود/ در این شب‌ها به دنبال گنج معنوی باشیم
حجت الاسلام همت پور گفت: کسی که در خانه‌ای به دنبال گنج باشد همه قسمت‌های آن را واکاوی می‌کند؛ برخی بزرگان ما به جهت درک برکات شب قدر همه ماه رمضان را احیاء می‌گرفتند.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز شب‌های قدر را یکی از مهمترین ایام برای مسلمانان دانست و بیان داشت: لیالی قدر یکی از ایام بسیار مهم مسلمانان به خصوص شیعیان است؛ زیرا مقدرات یک ساله انسان از سوی خداوند تبارک و تعالی در این شب‌ها تقدیر می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به اهمیت شب‌های قدر نزد پیامبر گرامی اسلامی و انبیاء الهی عنوان داشت: برخی ساعات، روزها، شب‌ها مبارک شمرده می‌شود؛ همانگونه که در قرآن کریم آمده إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ شب‌های قدر به حدی مبارک است که به دفعات متعدد در قرآن و روایات به اهمیت آن اشاره شده به گونه‌ای حضرت فاطمه زهرا (س) در رابطه با پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل می‌کند که پدرم در شب‌های قدر بستر خود را جمع می‌کرد و به عبادت می‌پرداخت.

حجت الاسلام همت پور افزود: در احوالات برخی علما و عرفا نیز مشاهده می‌شود که همه شب‌های ماه مبارک رمضان را احیاء می‌گرفتند.

وی گفت: کسی که در خانه‌ای به دنبال گنج باشد همه قسمت‌های آن را واکاوی می‌کند؛ برخی از بزرگان ما نیز به جهت درک برکات شب قدر همه شب‌های ماه مبارک رمضان را احیاء می‌گرفتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در رابطه با آداب  عبادت در شب‌های قدر تصریح کرد: آداب توصیه شده در شب‌های قدر احیاء و شب زنده داری است در مفاتیح الجنان مرحوم آقا شیخ عباس قمی ادعیه‌های فراوانی برای این شب‌ها آورده شده و بر خواندن سوره‌های دخان و روم تأکید بسیار صورت گرفته همچنین دعای ابوحمزه ثمالی، جوشن کبیر و دعای قرآن می‌تواند اثر گذار باشد.

حجت الاسلام همت پور در توصیه به افرادی که می‌خواهند از این شب‌ها توشه مناسبی را برداشت کنند گفت:  افراد جایی را برای احیاء انتخاب کنند که بتوانند ارتباط مناسب و معنوی را با امام زمان (عج) و خداوند متعال برقرار کنند و ببینند خواندن چه دعایی برای آن‌ها کارگشا است. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات