۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۷۹۴۴۵
امام جمعه نورآباد:

حوزه علمیه، نهاد نماز جمعه در کنار بسیج فرصتی رای ارتقا فرهنگ است

حوزه علمیه، نهاد نماز جمعه در کنار بسیج فرصتی رای ارتقا فرهنگ است
لرستان - حجت الاسلام خانی به جایگاه بسیج برای تربیت، رشد و اعتلای جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه، نهاد نماز جمعه در کنار بسیج فرصتی رای ارتقا فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدیوسف خانی، ظهر امروز در جلسه شجره تعلیم و تربیت بسیج شهرستان الیگودرز که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت: بسیج در زمینه تربیت و رشد و اعتلای سطح جامعه در تمام ابعاد نقش بسزایی دارد.

امام جمعه نورآباد افزود: رسالت شبکه تعلیم و تربیت بسیج در راستای جامعه پردازی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مطلوب و یک نیاز مهم است.

حجت الاسلام خانی بیان کرد: مکتب اسلام، آیینی «جهانی» و «جاودانه» است و آمده تا رابطه بین خدا، انسان و جهان را تبیین و تنظیم کند.

وی با بیان اینکه چنین دینی برای تحقق ویژگی هایی که از «خاتمیت» آن برخاسته است، عنوان داشت: ماهیت آن باید تبلیغی نیز باشد و از همه ظرفیت های نوین روز برای گسترش خود بهره ببرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت های تبلیغی برای گسترش تعالیم دین

حجت الاسلام خانی بیان کرد: باید از ظرفیت های تبلیغی بهره مند شد تا مفاهیم و پیام های آسمانی آن به همه انسان ها برای همیشه و در همه جا برسد و فطرت تشنه جامعه بشریت را سیراب سازد.

وی با تشکر از مجموعه ارزشمند تعلیم و تربیت شهرستان نورآباد اظهارداشت: حوزه علمیه و نهاد نماز جمعه در کنار بسیج به عنوان یک فرصت برای ارتقا سطح فرهنگ و مسائل تربیتی است.

امام جمعه نورآباد در پایان ورود بدون تعارف تمام عناصر فرهنگی شهرستان را در عرصه تربیتی خواستار شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات