۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۹۴۵۵
حجت الاسلام شکریان:

شب های قدر، فرصتی برای درک مفهوم ولایت است

شب های قدر، فرصتی برای درک مفهوم ولایت است
مازندران - حجت الاسلام شکریان، پیوند قرآن با ولایت را پیام مهم شب های قدر دانست و گفت: باید از این شب های با فضیلت برای درک مفهوم ولایت بهره حداکثری برده شود.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به فرا رسیدن شب های با فضیلت قدر بر ضرورت بهره گیری حداکثری از این لحظات معنوی خاص تأکید کرد.

وی با بیان این که نزول کلام الهی در این شب های با عظمت خود دلیل محکمی بر فضیلت بالای شب های قدر است، افزود: دعا، نیایش، استغفار به درگاه الهی به همراه انس با قرآن باید جز مهم ترین اعمال انسان در این شب های با فضیلت باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خداوند متعال در شب های قدر درهای رحمت خود را به سوی بندگانش گشوده است، خاطرنشان کرد: غفلت از این لحاظ معنوی با فضیلت به طور حتم خسارت بار خواهد بود و جبران آن امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سرنوشت یک سال انسان در شب های قدر تعیین می شود، تصریح کرد: باید با نزدیک شدن به درگاه باریتعالی از او بخواهیم سرنوشت مناسبی را برای ما رقم بزند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، استجابت دعا را نیازمند بسترسازی مناسب دانست و اظهار داشت: دعا زمانی مؤثر است که زمینه استجابت دعا در انسان ها فراهم شود در واقع زمانی توبه ما پذیرفته می شود که زمینه پذیرش توبه را در خود ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای پذیرش توبه و استجابت دعا در این شب های با فضیلت باید ضمن آگاهی از اشتباهات گذشته خود برای جبران آن تلاش کنیم، تصریح کرد: به طور حتم پشیمانی قلبی از انجام گناه و معصیت می تواند موجب پذیرش توبه در شب های قدر از سوی خداوند متعال شود.

وی با اشاره به این که دربیان فضیلت و اهمیت شب های قدر همین بس که قرآن کریم شب قدر را معادل با هزار ماه دانسته است، ادامه داد: باید در این فرصت مغتنم از همه تعلقات مادی و دنیوی بیرون آمده و تنها دل در گرو خداوند متعال دهیم تا عاقبت به خیر شویم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که سعادت و رستگاری انسان در گرو مأنوس شدن با کلام الهی است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هر انسانی از دایره مفاهیم ناب قرآنی و دستورات الهی خارج شد در مسیر تباهی و نابودی قرار گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رهایی جامعه از ویروس منحوس کرونا می تواند یکی از بهترین دعاهای این شب های مؤمنان باشد، ادامه داد: در این شب های با فضیلت که خداوند متعال دعای بندگان خود را می پذیرد، باید خروج از این بحران فعلی را از درگاه احدیت طلب کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از مهم ترین درس ها و پیام های شب های قدر را پیوند قرآن با ولایت دانست و خاطرنشان کرد: در این شب های با فضیلت که شب نزول قران کریم است باید برای درک مفهوم ولایت بهره حداکثری برده شود./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
التماس دعا از اعزه
0
0