۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۵۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

آمریکا به دنبال دوقطبی سازی در کشور است

آمریکا به دنبال دوقطبی سازی در کشور است
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: آمریکا می‌خواهد با برداشتن کمی از تحریم‌ها از طریق دو قطبی سازی بر انتخابات کشور ما اثرگذاری داشته باشد و بازهم مسیر تحریم را ادامه بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در درس اخلاق مجازی خود، ایمان به وعده‌های الهی را از عوامل بالا رفتن همت انسان برای رسیدن به کمال عنوان کرد و گفت: ایمان ضعیف بر روی همت انسان اثرخواهد گذاشت و باعث سستی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: انسان باید اعتقادات خود را با واقعیت خارجی گره بزند، اعتقاد به واقعیت‌هایی که محسوس است خیلی نیاز به اثبات ندارد، اما در مسائل ماوراءالطبیعه مشکل است، مانند اعتقاد به خداوند متعال، کسی که اعتقاد به خداوند داشته باشد و این اعتقاد را از طریق استدلال و باور قوی به دست آورده باشد برای رسیدن به خداوند و رسیدن به درجات کمال همت بلند خواهد داشت و شهدا در این مسیر بودند که بالاترین درجات را کسب کردند.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید مؤمنین باید خوشحال و شاد باشند از معامله‌ای که با خداوند متعال داشته‌اند، این معامله بهترین معاملاتی است که انسان می‌تواند انجام بدهد چرا که بهترین پاداش‌ها را به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: اگر ایمان داشته باشی به عظمت و زیادی نعمتی که خداوند به ما عطا خواهد کرد نعمت ما افزون خواهد شد و چنین ایمانی ما را به همت داشتن و شکرگزاری نعمت کردن تشویق می‌کند، بنابر روایت قصد شکر باعث زیادی نعمت خواهد شد پیش از اینکه اظهار شکر صورت بگیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان، در ادامه افزود: کسی که دنبال خشنودی خداوند باشد اعمال نیک را برای به دست آوردن این خشنودی انجام می‌دهد و پاداشی بیشتر از شکرگزاری برای بهشت نصیب او خواهد شد، انسان در همه حال باید خشنودی خداوند را در نظر داشته باشد.

وی صبر بر مشکلات و تلاش برای رفع موانع را برخاسته از همت بلند در مسیر رسیدن به کمال دانست و تصریح کرد: نصرت الهی در روز قیامت از سوی حضرت زهرا(س) تجلی پیدا می‌کند، آن لحظه که به ایشان خطاب می‌شود برگردند و شفاعت بفرمایند.

آیت الله مهدوی ایمان به وعده الهی را نیازمند تلاش برای رسیدن به کمال عنوان کرد و گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند کسی که به خداوند شک دارد از شفاعت محروم خواهد شد، کسی که در مسائل دینی دچار شبهه و شک است باید به عالمان دینی رجوع کرده و از انها مشورت بگیرد و شبهاتی که دارد را برطرف کند و حرف آنها را بپذیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: کسی که با سختی و مشکلات مواجه می‌شود نباید امید خود به خداوند و حکمت الهی را از دست بدهد، انسان باید تابع حکمت خداوند باشد.

وی ادامه داد: امروز با تحریمهای دشمن مواجه هستیم، آمریکا سه بخش تحریم دارد، یک بخشی را به هیچ وجه برنمی‌دارند، بخشی را حاضر هستند با مذاکر بردارند و بخشی را می‌گویند می‌خواهیم مذاکره کنیم، از این طریق آمریکا می‌خواهد در کشور ما دو قطبی ایجاد کند اما رهبر انقلاب می‌فرمایند باید کل تحریم‌ها برداشته شود، نباید حربه دو قطبی آمریکا اثرگذار باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم نباید فریب گشایش‌های موقتی بخاطر برخی تحریم‌ها را بخورند، تصریح کرد: اینکه تحریم‌های فروش نفت برداشته شود اما نتوانیم پول فروش نفت را وارد کشور کنیم و منفعت آن نصیب ما نشود فریبی است که آمریکا طراحی کرده است، برخی کوته نظر هستند و نمی‌دانند دشمن می خواهد در انتخابات از طریق این دو قطبی سازی اثرگذار باشد تا به گزینه مورد نظر دشمن رأی داده شود تا بخشی از تحریم‌ها موقتی برداشته شود.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از اینکه مردم به امید ادامه داشتن مذاکرات و رفع همه تحریم‌ها به گزینه مورد نظر دشمن رأی بدهند، دوباره مانند گذشته تحریم‌ها باز خواهد گشت و با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات