۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۹۵۳۹
نماینده مجلس:

گفتمان جبهه دیپلماسی بدون اقتدار میدان خریدار ندارد

گفتمان جبهه دیپلماسی بدون اقتدار میدان خریدار ندارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوعی که اهمیت دارد، چگونگی انتشار فایل صوتی صحبت‌های ظریف است که طی روزهای اخیر باید به دلایل انتشار آن توجه داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمود عباس‌زاده مشکینی، صحبت‌های ظریف در مورد سردار سلیمانی را نکوهیده دانست و اظهار داشت: موضوعی که اهمیت دارد، چگونگی انتشار فایل صوتی صحبت‌های این دیپلمات است که طی روزهای اخیر باید به دلایل انتشار آن توجه داشت.

وی افزود: پس از اتفاقاتی همچون شهادت مهندس فخری‌زاده و حتی اتفاق اخیر در نطنز به خوبی مبین بود که تمامی این اقدامات از یک نفوذ گسترده نشات می‌گیرد که نهایتا همین فرافکنی‌ها به انتشار اخیر فایل صوتی ظریف و برهم زدن آرامش روانی مردم در آستانه انتخابات رسید.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه تبعات نفوذ دشمن به آرامی خود را در کشور نشان می‌دهد، گفت: خیلی‌ از دولتی‌ها هشدار و ترس از نفوذ دشمن را از سوی اعضای کمیسیون امنیت ملی یک توهم تلقی می‌کردند،‌ اما متاسفانه رویدادهایی که امروز در کشور به وقوع می‌پیوندد چیزی فراتر از حقیقت بوده و به هیچ وجه من الوجوه توهم یا خیال نیست.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اینکه از دیپلمات باتجربه‌ای مثل ظریف انتظار چنین اقدامی نمی‌رفت، تصریح کرد: این در حالی است که این مسئول عالی رتبه کشور بارها قبلاً در مقابل فشار منتقدان از سوی مقام معظم رهبری مورد حمایت، تفقد و توجه قرار گرفته است.

 عاملان انتشار فایل صوتی به دنبال پایه‌گذاری یک دوقطبی در کشور هستند 

وی با اشاره به خطای منتشران فایل صوتی صحبت‌های وزیر امور خارجه کشور اظهار کرد: عاملان اصلی انتشار این فایل در واقع همان کسانی هستند که سعی دارند با ایجاد تنش‌هایی در کشور یک دوقطبی تند و منفی در کشور پایه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در وهله بعدی این اقدام مغرضانه، سعی بر القا و گسترش این دو قطبی و شکاف بین مردم و حکومت در آستانه انتخابات خواهد بود که این موضوع اصلا به نفع دولت نیست.

عباس‌زاده مشکینی گفت: صحبت در مورد شخصیتی ملی و جهانی همچون سردار قاسم سلیمانی که همواره در صف اول مبارزات بوده و جنایت‌بارترین مظاهر از تروریسم را دیده است جفای بزرگ در حق چنین سرداری است که همواره محبوب رهبری و ملت ایران و مسلمانان و به ویژه عالم تشیع بوده است.

وی از کمک‌های سردار سلیمانی به ظریف برای اختیار کردن منصب وزارت امور خارجه خبر داد و افزود: با چشم‌پوشی از تمام منافعی که سردار سلیمانی برای وزیر امور خارجه کشور فراهم آورده بود، نباید در خصوص چنین چهره فراجهانی و محبوب ملی صحبت‌های ناروا می‌شد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس در ادامه صحبت‌های خود تعمیق موضوع انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه کشور را در اصل دادن بهانه و دستاویز به دشمن تلقی و تصریح کرد: اگر ظریف در مورد یکی از بی‌تکرارترین اسطوره‌های مردم ایران چنین صحبت‌هایی داشته است نباید بیش از این با گسترش و فاجعه‌بار جلوه دادن آن بهانه‌ای به دست رسانه‌های معاند بدهیم.

عباس‌زاده اشتیاق و عطش رسانه‌های بیگانه برای دمیدن در شیپور بی‌آبرویی کشور را یادآور شد و گفت: باید در این موضوع از هر گونه حرکتی که برخلاف منافع ملی و مصالح ملت است به دور باشیم.

 جبهه دیپلماسی هیچ منافاتی با جبهه نظامی ندارد 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: کشوری مقتدر است که در عین داشتن اقتدار نظامی از اقتدار دیپلماسی نیز برخوردار باشد و باید بدانیم که اقتدار دیپلماسی و اقتدار نظامی مکمل هم هستند و هیچ منافاتی با هم ندارند.

عباس‌زاده مشکینی سیاست خارجی را در ادامه سیاست داخلی دانست و اظهار کرد: ما اگر در میدان عمل و مبارزه اقتداری از خود نداشته باشیم بی‌شک در عرصه دیپلماسی نیز حرف‌مان خریداری نخواهد داشت پس این موضوع مهم را باید همه ما به خاطر داشته باشیم.

وی با انتقاد شدید از جداانگاری عرصه دیپلماسی با عرصه نظامی این دو عرصه را لازم و ملزوم هم عنوان کرد و گفت: عرصه دیپلماسی به هیچ وجه عرصه ادبیات، شوخی، گفت‌وگو یا موسیقی نیست در واقع فردی که به عنوان نماینده مردم در عرصه بین‌الملل حضور می‌یابد،‌ باید به تمام آگاهی، ‌دانش و علم مربوط مجهز بوده و عاقلانه در عرصه رایزنی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اقتدار ملی را مجموع اقتدار در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی دانست و افزود: عرصه دیپلماسی هرگز از این عرصه‌ها منفک نبوده و نیست.

عباس‌زاده مشکینی وحدت را در عین کسوت دانست و گفت: همه ما سربازان این نظام و این مردم هستیم که فقط سنگرهای ما به لحاظ موضوعیت فرق دارد به طوری که یکی در سنگر دیپلماسی، یکی در سنگر اقتصاد، دیگری در سنگر فرهنگ و آن یکی در سنگر سیاسی مشغول به انجام وظیفه هستیم.

 کسی که قدرشناس اسطوره خود نباشد، مظلوم است 

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس روح بلند شهید قاسم سلیمانی را ناظر بر اعمال و نیات همه دانست و گفت: آن شهید بزرگوار هرگز مظلوم نبوده و نیست در واقع مظلوم کسی است که قدر چنین اسطوره‌ای را نمی‌داند یا بخواهد در حق او جفا کند.

عباس‌زاده مشکینی تصریح کرد: شهید سلیمانی اسطوره جاودانه تاریخ کشور بوده و خدمات و اخلاص این شخصیت به قدری زیاد است که حقیقتا کلمات از توصیف آن عاجز هستند.

وی به مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی اشاره و بیان کرد: همه دنیا شاهد این موضوع بودند که بعد از مراسم تشییع و خاکسپاری امام راحل عظیم‌ترین مراسم تشییع مربوط به پیکر پاک شهید سلیمانی بود و حتی در کشورهای دیگر نیز به صورت خودجوش برای این شخصیت فراملی مراسم‌هایی برگزار شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس جای شهید سلیمانی را در قلوب امت شیعی و تسنن اسلام دانست و افزود: ما باید همواره از شهدا بخواهیم که ما را شفاعت کرده و به داد ما برسد و لازم است که ظریف یا امثال ظریف قدر سلیمانی یا سلیمانی‌ها را بدانند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیرضا زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
در این زمان پخش شدن فایل مثلا مصاحبه هدف مشخص داره.
دو قطبی جامعه صرفا برای انتخابات، مردم ایران هوشیار باشید.
آشنا رو ول کنید، مسئولیت این تفکرات با ظریف و روحانی است
0
0
شرفی
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
مردم! نمایندگان مجلس! قوه محترم قضائیه، اعضای شورای عالی امنیت ملی!
لطفا این بار مراقب مذاکرات وین باشید.
عقب نشینی در صنعت هسته ای و احیانا فراهم شدن زمینه برجام های خسارت بار بعدی بهمراه تحریم ها برایمان باقی نمانند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
ظریف فقط بگو به غیر از خسارت محض بودن دیگه چه کار کردی؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
با نام خدا و سلام به نظرم با روی کار آمدن جوانان حزب اللهی ، نخبه و مسئولیت پذیری که با اجرای طرح های نو و به روز در عین حال سیاست همراه دینداری میتوانیم کشوری پیشرفته را در آینده پیش رو داشته باشیم . البته که استفاده از تجارب سیاستمداران بسیار کارساز است . در کنار مردم باشند.مشکلات آنها را بشناسند . و در صدد حل آنها برآیند . به قوانینی که تا به حال در کشور ضروری بوده و به مرحله تصویب و اجرا نرسیده توجه کنند . از جمله اجرای قانون هدیه به زنان باردار و مرخصی به زنان باردار شاغل و همسران آنها . استفاده از فرصت ها جهت کار برای مردم و ....
0
0