۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۹۵۴۸

مساجد دهلی به مرکز درمانی کرونا تبدیل شدند

مساجد دهلی به مرکز درمانی کرونا تبدیل شدند
مسلمانان دهلی بخاطر وضعیت وخیم بیماران کرونایی در دهلی پایتخت هندوستان، مساجد را به مرکز درمانی کرونا تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، متولی مسجد گرین پارک دهلی نو از آمادگی کامل این مسجد برای درمان بیماران کرونایی خبر داد.

بنابه این گزارش در حال حاضر 10 تخت برای بیماران در این مسجد تدارک دیده شده است و  با توجه کمیاب شدن اکسیژن در هند تلاش ها برای فراهم کردن اکسیژن جاری است و بزودی برای تمام تخت ها اکسیژن نیز فراهم خواهد شد.

متولی مسجد گرین پارک گفت: هزینه های درمانی بیماران به عهده مدیریت مسجد است که توسط خیرین و بعضی از شخصیت های موثر در منطقه تامین می شود.

قابل ذکر است که بیمارستان ها و مراکز درمانی هندوستان از بیماران کرونایی پر شده اند و دیگر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارند و  حتی در بعضی از مراکز پزشکان مجبور اند که بر یک تخت دو بیمار کرونایی را بخوابانند.

گزارش های رسانه های محلی هند حاکی اند که صدها بیماران کرونایی بخاطر تمام شدن اکسیژن بیمارستان ها جان خود را از دست داده اند، بازار سیاه دارو، آمپول و اکسیژن در کشور داغ شده است و چندین برابر از قیمت واقعی خود بفروش می رسند.

رسانه ها حکایت می کنند که تعداد زیادی از بیماران جلوی درب بیمارستان ها جان دادند و حتی آمبولانس برای انتقال بیماران به بیمارستان ها و اجساد فوتی ها با کمبود مواجه اند، بطوریکه مردی همسرش را چندین کیلو متر کول کرده به بیمارستان رساند و مرد 60 ساله ای جنازه زن پنجاه ساله خود را با دوچرخه به روستای خود آورد و تعدادی از مردم مجبور اند جنازه های عزیزان خود را با موتور جابجا کنند.

صف تدفین مردگان مسلمان و سوزادن اجساد هندوها در گورستان های طولانی است، این عمل در بعضی از شهر ها با صف طولانی 8 ساعته روبرو است و مردم از وحشت کرونا از شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری عزیزان گریزان اند.

یاد آوری می شود که چندی پیش حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند و امام جمعه شهر لکهنو از آمادگی حسینیه ها برای بستری شدن و درمان بیماران کرونایی خبر داده بود.

از سوی دیگر قاضی شهر میرته اتراپرادیش (شمال هند) از آماده شدن سالن بزرگ مسجد جامع شاهی شهر میرته و مساجد شهر گجرات و بهوپال هند با ظرفیت چند صد تخت درمانی برای بیماران کرونایی اطلاع داده بودند./988/

مساجد دهلی به مرکز درمانی کرونا تبدیل شدند

ارسال نظرات