۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۷۹۵۵۲

مسابقات قرآن کریم در پیشاور پاکستان برگزار شد

مسابقات قرآن کریم در پیشاور پاکستان برگزار شد
مسابقات قرآن کریم در شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا شمال غرب پاکستان در رشته‌های تلاوت و حفظ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مسابقه تلاوت و حفظ قرآن کریم با شرکت قاریان و حافظان شیعه و سنی روز گذشته در شهر پیشاور ایالت خیبرپختونخوا شمال غرب پاکستان برگزار شد.

بنا به این گزارش در این مسابقه ۸۵ نفر از قاریان و حافظان شیعه و سنی از شهرهای مختلف ایالت خیبرپختونخوا شرکت کردند و مفتی عبدالرحمن رحیمی امام جمعه و جماعت مسجد متنی، خانم روبینه معین رییس شاخه بانوان نهضت منهاج القرآن پیشاور، قاری شاهداعظم الازهری قاری رسمی رسانه دولتی ایالت خیبرپختونخوا، سید وکیل حسین نقوی مسئول اداره فعالیت های قرآنی حوزه علمیه شهید عارف حسین الحسینی و گل علی جعفری قاری مشهور شهر کوهات، داور مسابقه بوده اند.

مولانا محمد شعیب معاون اسبق شورای بین المذاهب اسلامی ایالت خیبرپختونخوا و رییس اتحادیه علما و مشایخ پاکستان در سخنان آغازین خود، گفت: مسابقات و برنامه های قرآنی بین شیعه و سنی در استحکام اتحاد اسلامی نقش بسزایی دارد و مشارکت شیعه و سنی به عنوان دو بازوی توانمند اسلام در مناسبت های مختلف، می تواند توطئه های دشمنان اسلام را در خنثی کند.

این روحانی اهل سنت پاکستانی با بیان این که وجود مبارک و مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) و قرآن مهم ترین محور اتحاد شیعه و اهل سنت در جهان باشد، اظهار داشت: با پیروی از فرمایشات و دستورات قرآن کریم و سنت پیامبر(ص)، بهانه شعله ور کردن آتش تفرقه و تکفیر از دشمن گرفته می شود.

حجت الاسلام عابد شاکری معاون و استاد حوزه علمیه شهید عارف حسینی در شهر پیشاور، این مسابقات را نقش مهم در تشکیل جامعه دینی دانست و گفت: فعالیت های مشترک دینی شیعه و سنی و شناخت یک دیگر درجهت دفع شایعات بین پیروان هردو مذهب موثر است.

خانم روبینه معین رییس شاخه بانوان نهضت منهاج القرآن پیشاور با تاکید به این که جمهوری اسلامی ایران همواره درخط مقدم و علمدار اتحاد اسلامی بوده و هست ابراز داشت: دفتر منهاج القرآن در ایالت خیبرپختونخوا، برای هرنوع همکاری درجهت شناساندن اهل بیت(ع)، تعلیمات اسلامی، فعالیت های قرآنی و فرهنگی اعلام آمادگی می کند.

در آخر این مراسم از ۹ تن از برگزیدگان مسابقه با حضور برخی علما و شخصیت های شیعه و سنی شهر پیشاور با اهدای جوایز نقدی، لوح یادبود و گواهی شرکت تجلیل بعمل آمد./988/

مسابقه قرآن کریم در پیشاور پاکستان برگزار شد + تصویر

ارسال نظرات