۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۷۹۵۵۵
استاد دانشگاه کراچی پاکستان:

نجات فلسطین، وظیفه ای که سازمان همکاری اسلامی فراموش کرده است

نجات فلسطین، وظیفه ای که سازمان همکاری اسلامی فراموش کرده است
خانم تبسم در وبیناری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس، گفت: سازمان همکاری اسلامی وظیفه خود را در حق فلسطین فراموش کرده و بازیچه بعضی از کشورھای عربی شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وبیناری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس و با حضور اندیشمندان و چهره‌های مطرح شھر کراچی پاکستان برگزار شد.

خانم شایسته تبسم رئیس گروه روابط بین الملل دانشگاه کراچی در سخنان خود، گفت: رژیم نامشروع صهیونیستی با کمک و همکاری قدرت‌های غربی بیش از هفتاد سال قبل، در دل جھان اسلام به وجود آمد و بخاطر حمایت ھای ھمه جانبه دولت ھای غربی به اشغال سرزمین های فلسطین پرداخت.

وی با اشاره به این که اقدامات اسرائیل مغایر با سایر قوانین بین المللی بوده است به ھمین سبب شد سازمان ملل متحد تا مدتی اسرائیل را به رسمیت نشناخت، ابراز کرد: اما با فشار قدرتهای بزرگ از جمله آمریکا، به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی کشورهای جھان بویژه کشورھای غربی آغاز شد.

این استاد پاکستانی با بیان این که سرزمین قدس بخاطر سرزمین انبیای الھی و نقطه آغٖاز معراج پیامبر اسلام(ص) برای مسلمانان جهان اهمیت خاصی دارد، اظھار داشت: مسلمانان جھان برای آزادی قدس شریف از چنگ رژیم غاصب تلاش بیشتری بکنند.

وی با تاکید به این که جنایت ھای رژیم غاصب اسرائیل در حق فلسطینیان قابل توصیف نیست، ابراز داشت: جھان باید فسطین را فراتر از یک مسئله ملیتی و مذهبی نگاه کند، مسئله انسانی در فلسطین از اھمیت ویژه ای برخوردار است.

خانم تبسم با انتقاد از فعالیت ھای سازمان همکاری اسلامی در خصوص فلسطین، تصریح کرد: این سازمان برای حمایت از آرمانهای قدس و آزادی فلسطین به وجود آمده بود اما درحال حاضر وظیفه اصلی خود را فراموش کرده و بازیچه اهداف سیاسی برخی از کشورهای اسلامی شده است./988/

ارسال نظرات