۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۵۶۱
امام جمعه ازنا:

وقف مهم ترین پشتوانه مالی اسلام است

وقف مهم ترین پشتوانه مالی اسلام است
لرستان - حجت الاسلام سپهوند از وقف به عنوان مهم ترین پشتوانه مالی اسلام یاد کرد و گفت: برای احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف باید آثار و برکات وقف نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی سپهوند، ظهر امروز در دیدار با رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ازنا که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: خدمت رسانی ‌به مردم هیچ زمانی پایان ندارد، همه ما سرباز این نظام هستیم و در هر زمان و عرصه ای که فعالیت داریم باید برای خدمت به مردم و رفع مشکلات تلاش شود.

امام جمعه ازنا عنوان داشت: مدیران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی از فرصتی که در اختیار آنهاست به بهترین نحو استفاده کنند و در سایه مدیریت جهادی و انقلابی برای رفع مشکلات گام بردارند.

حجت الاسلام سپهوند با بیان اینکه وقف مهم ترین پشتوانه مالی اسلام است، افزود: موقوفات و امامزادگان از امانت های الهی هستند كه وظیفه خطیر نگهداری و تبلیغ این امانت ها به دست سازمان اوقاف است.

وی ادامه داد: وقف منبعی قوی به شمار می‌رود كه باید جمع شده و گسترش پیدا كند و نیز با شفاف سازی هزینه کردها می توان موجب مشارکت بیشتر واقفان و تشویق مردم به سنت وقف شد.

حجت الاسلام سپهوند بر ضرورت احیای موقوفات تأکید و خاطر نشان کرد: بايد نگاه مردم نسبت به وقف عوض شود تا شاهد احياء موقوفات و گسترش فرهنگ وقف باشيم.

وی اظهار داشت: بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی تبلیغی فرصتی برای گسترش فرهنگ وقف است و باید آثار و برکات وقف برای مردم تبیین شود تا در گسترش فرهنگ وقف اثربخش باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات