۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۷۹۵۶۴
حجت الاسلام رستگار مطرح کرد؛

لزوم انتخاب افراد شایسته برای خدمت

لزوم انتخاب افراد شایسته برای خدمت
خوزستان - حجت الاسلام رستگار گفت: همانطور که آیات قرآن به امانتداری تاکید دارند ما موظفیم امانت را به اهلش برسانیم و از انتخاب‌های قبیله‌ای بپرهیزیم.
حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آیه شریفه وَأَمْرُهُمْ شُورَىٰ بَیْنَهُمْ در رابطه با اهمیت مشورت در دین مبین اسلام بیان داشت: یکی از دستورات مهم اسلام برای انسجام مشورت در کار‌ها است؛ خداوند در آیه شریفه ۳۸ سوره شورا می‌فرماید کارشان را با مشورت یکدیگر انجام می‌دهند؛ این موضوع در حوزه سیاسی و اجتماعی امروز تحت عنوان شورا‌های شهر و روستا صورت می‌پذیرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به نقش شورا‌ها در توسعه، آبادانی و معیشت مردم شهر و روستا عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و دینی است بر همین اساس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مردم سالاری دینی این امر به واسطه انتخاب مردم در بستر شورا شهر و روستا محقق می‌شود.

حجت الاسلام رستگار با تأکید بر لزوم انتخاب فردی شایسته و ولایتمدار تصریح کرد: تنها با انتخاب افراد اصلح و در تراز انقلاب اسلامی می‌توانیم شاهد پیشرفت و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها باشیم.

وی در ادامه به آیه شریفه إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ اشاره داشت و گفت: خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند؛ اگر ما نسبت به سرنوشت خود حساس هستیم باید با حضور پای صندوق‌های رای سرنوشت خود را محقق کنیم و نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان حضور در انتخابات را وظیفه‌ای عبادی و سیاسی خواند و اظهار داشت: حضور پای صندوق‌های رای وظیفه‌ای عبادی و سیاسی است؛ مشارکت ما در انتخابات مسؤولیت شرعی تلقی می‌شود.

حجت الاسلام رستگار در خصوص ویژگی‌های کاندید اصلح تصریح کرد: به افراد دلسوز، ولایتمدار، متخصص، انقلابی با روحیه جهادی رأی دهیم تا شهر و روستایی در تراز انقلاب برای خود محقق کنیم؛ امیدواریم که خداوند توفیق بدهد تا یکبار دیگر با حضور پای صندوق‌های رأی دشمنان را ناامید کنیم.

وی در پایان با اشاره به آیه شریفه إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ گفت: در آموزه‌های دینی ما بر اهلیت و شایستگی تأکید بسیار شده همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها ما موظفیم که امانت (آرا) را به اهلش برسانیم و از انتخاب‌های قبیله‌ای بپرهیزیم. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات