۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۹۵۶۵
امام جمعه ازنا:

لیالی قدر فرصتی برای بیدار شدن است

لیالی قدر فرصتی برای بیدار شدن است
لرستان - حجت الاسلام سپهوند به بیان فضیلت شب قدر پرداخت و گفت: این ایام فرصتی برای بیدار شدن است و باید شب قدر را با معرفت سپری کرد.

حجت الاسلام علی سپهوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت لیالی قدر، به بیان فضیلت شب قدر پرداخت و بیان داشت: اگر انسان شب قدر را با معرفت سپری کند، این شب بهتر از هزار سال است.

امام جمعه ازنا اظهار کرد: خداوند متعال در رابطه با شب قدر می‌فرمایند «لیلةالقدر خیر مِن الف شهر» این شب بهتر از هزار ماه است، اما کسانی از فضیلت بزرگ این شب بهره‌مند خواهند بود که شب قدر را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه امت پیامبر(ص) در شب قدر می‌توانند راه صد ساله را در یک شب طی کنند، افزود: به هر میزان که انسان از نور ولایت در زندگی بهره‌مند باشد به همان اندازه از انسانیت برخوردار است و روح و اخلاق او الهی خواهد بود.

شب قدر، شب سرنوست ساز است

حجت الاسلام سپهوند تصریح کرد: حقیقت شب قدر مربوط به وجود مبارک پیامبر(ص) است که قلب مبارک پیامبر(ص) ظرف نزول کتاب هدایت بشریت قرار داده شد.

وی از شب قدر به عنوان شب سرنوشت ساز یاد کرد که سرنوشت یک ساله فرد در لیلی قدر رقم می خورد و عنوان داشت:  رمز درک شب های قدر این است که یک شب را با اولیای الهی زندگی کنیم.

امام جمعه ازنا با بیان اینکه لیالی قدر فرصتی برای بیدار شدن است، اظهارداشت: از این فرصت ها باید برای توبه و استغفار به درگاه الهی، خودسازی و تهذیب نفس بهره ببریم.

وی با تأکید بر دعا و مناجات به درگاه الهی در این شب ها خاطرنشان کرد: انسان به وسیله دعا در پیشگاه خداوند به مقام رفیع بندگی حق نائل می شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات