۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۷۹۵۸۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تکریم علم و عالم تجلیل از جایگاه رفیع انسان‌سازی است

تکریم علم و عالم تجلیل از جایگاه رفیع انسان‌سازی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه خدا مقام دانشمندان را رفیع قرار داده است گفت: تکریم علم و عالم و تعلیم و تعلم درواقع تجلیل از جایگاه رفیع انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تکریم مقام علم و عالم به دلیل راه یافتن انسان‌ها به مسیر خداشناسی و عبودیت است.

وی با اشاره به همت و زحمت مضاعف معلمان و اساتید در دوران شیوع ویروس کرونا، افزود: زحمت اساتید و کادر آموزشی حوزه علمیه استان و خانواده‌های آن‌ها در ایام کرونا و آموزش از طریق فضای مجازی دوچندان شده است.

 مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه این مراسم با اشاره به آیه شریفه «یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ»، گفت: خدا مقام اهل ایمان و دانشمندان را در دو جهان رفیع قرار داده است که این نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه تعلیم و تعلم است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در بین مؤمنان، علما مورد توجه و تکریم بیشتری توسط خداوند قرار گرفته‌اند و این رفعت مقام در مرحله اول از جانب خدای تبارک‌وتعالی شکل گرفته و به‌تبع آن، تکریم مقام علم و عالم در آیین اسلام و در روایات و سیره اهل‌بیت و بزرگان دین به‌صورت خاص دیده می‌شود.

 وی در ادامه با گرامیداشت نام و یاد علامه شهید مرتضی مطهری و لیالی قدر گفت: اگر در روایات و در کلام امام رضا (ع) مذاکره علم و گفت‌وگو در مباحث علمی همانند روزه‌داری و شب‌زنده‌داری برآورد شده است به دلیل راه یافتن انسان‌ها به مسیر خداشناسی و عبودیت است و این استاد و معلم است که جرعه نوشی از زلال علم و ادب را به شاگرد جهت رسیدن به معرفت هدیه می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: اساتید حوزه علمیه باید عدم حضور طلاب در مدارس و ناگزیری از تحصیل مجازی که به‌نوعی آسیب محسوب می‌شود را با تدبیر و درایتی که دارند و با همراهی و دلسوزی در مسائل تهذیبی در حد توان جبران کنند و آموزش و پژوهش محور را قوت بیشتری ببخشند.

 دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه استان خطاب به مدیران مدارس و اساتید و کادر مدارس از همراهی و تلاش جهادی آن‌ها در فعالیت‌های درون مجموعه و نیز فعالیت‌های جهادی و مشارکت در مواسات قدردانی کرد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات